Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 90590 keer)

Offline Piertje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #160 Gepost op: 15-02-2010, 19:30:29 »
@ Tsubasa / Lauthjuh : Zo had ik het inderdaad ook begrepen!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #161 Gepost op: 15-02-2010, 20:06:40 »
Dus eigenlijk, al met al met al, was het niet slim om degene die ze het minst vertrouwden (Frits) onderaan te laten en Sanne (verdiende uiteindelijk het eerste vertrouwen) naar boven te laten gaan....

Maar ja, da's achteraf, want bij mijn weten had alleen de mol die voorkennis. Het 'gelijk aan'-verhaal van PJ werd toch pas aan Sanne verteld?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #162 Gepost op: 15-02-2010, 20:26:49 »
Kan iemand dit moment, waar Kim haar kaart laat zienm analyseren? Misschien staat er wel Kim is de Mol op ofzo.
Dit plaatje is niet echt HD.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 6
« Reactie #163 Gepost op: 15-02-2010, 20:32:14 »
Kan iemand dit moment, waar Kim haar kaart laat zienm analyseren?

Hier is mijn analyse:

- Kim maakt een envelop open
- Er zit een kaartje in
- Het kaartje is groen
- De envelop is ook groen
- Het gaat hier om Kim Pieters
- Ik kan aan de beelden moeilijk afleiden waar het zich afspeelt, maar het lijkt erg op Japan.

:P

Nu ga ik mijn jas pakken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #164 Gepost op: 15-02-2010, 20:36:22 »
Misschien moet je een kop koffie pakken...  ;)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #165 Gepost op: 15-02-2010, 21:21:03 »
Hier is mijn analyse:

- Kim maakt een envelop open
- Er zit een kaartje in
- Het kaartje is groen
- De envelop is ook groen
- Het gaat hier om Kim Pieters
- Ik kan aan de beelden moeilijk afleiden waar het zich afspeelt, maar het lijkt erg op Japan.

:P
Nu ga ik mijn jas pakken.

??
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 6
« Reactie #166 Gepost op: 15-02-2010, 21:35:26 »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #167 Gepost op: 15-02-2010, 21:38:12 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #168 Gepost op: 15-02-2010, 22:00:13 »
Ik snapte de reactie niet.

Waarschijnlijk omdat de vraag ook niet heel erg duidelijk was, wat bedoel je met analyseren? Denk dat er vrij weinig forummers zijn die professioneel gezichtsuitdrukkingen lezen.. Daarbij is Kim een actrice en weet ze wat voor gezicht ze moet trekken om mensen in de war te brengen ;)

Ik neem in elk geval aan dat jij bedoelt dat je denkt dat er niet gewoon op Kims kaartje staat "€500,-" of "3 jokers"? En dat wij aan haar gezicht kunnen aflezen wat er dan wel op haar kaartje staat, ja?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #169 Gepost op: 15-02-2010, 22:05:11 »
Ik heb nog even gekeken...er staat wel degelijk '3 jokers' op Kims kaartje.
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 6
« Reactie #170 Gepost op: 15-02-2010, 23:21:43 »
Ik snapte de reactie niet.

Hooo, het was helemaal niet mijn bedoeling een leeg bericht te versturen!
Ik wou alleen maar zeggen: je vroeg of iemand het moment wilde analyseren, en dat deed Tsubasa.  :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6
« Reactie #171 Gepost op: 16-02-2010, 10:19:30 »
Ja, wou net zeggen, dat is de betekenis van analyseren toch? Ik kon er ook niets anders van maken, dan dat er 3 jokers op staat.   Word je op je wenken bediend, is het nog niet goed......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6
« Reactie #172 Gepost op: 16-02-2010, 10:23:09 »
Wat heeft dat voor zin om zo te denken? De opdracht was niet zo.
nee, dat weet ik. Alleen is het in dit geval zo dat de plek waar Kim staat, niet uitmaakt. Ik was op zoek naar een soort, hoe moet ik het noemen, ''wegingsfactor''. Anders gezegd: wat is op dat moment belangrijker om in bezit te krijgen, het geld of de jokers.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 6
« Reactie #173 Gepost op: 16-02-2010, 11:28:37 »
Ik vond de tempelopdracht wel steengoed: simpel, maar ideaal om verdenkingen mee op te wakkeren  ::tandpastasmiley::

En oh ja, mensen, laten we allemaal een beetje aardig zijn tegen elkaar  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2010, 11:30:47 door annebeth »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #174 Gepost op: 16-02-2010, 12:27:26 »
Ik heb de theeceremonie meerdere malen teruggekeken want waarom is deze opgenomen in de aflevering, er is immers niets aan verbonden, althans geen opdracht. Toch is de ceremonie uitdrukkelijk in beeld genomen, dus mi moet er iets in verstopt zitten. Dit is ook aannemelijk omdat er dit jaar een "diepere" lijn in WIDM zit en PJ aangegeven heeft dat Japanse cultuur ook gelinkt kan worden aan de mol (wel met andere woorden maar toch).

Moedermol is al opgevallen dat Kim het raam opzichtig dicht (en later weer open) schuift, de dichtschuif-houding neemt ze al aan als Sanne nog in beeld is. Pas wanneer ze haar hapje krijgt schuift ze het raam dicht, opvallend. Tevens heeft Moedermol een anagram gemaakt van de woorden van Kim na de ceremonie: "en nu genieten van een tuin"; nu een vinnige theetante. Wat inderdaad van toepassing kan zijn op haar, zeker na haar interview afgenomen tijdens de ceremonie. Want ze is immers wel klaar met het spelen voor de pot en gaat nu voor zichzelf.

Maar daarnaast is deze opmerking van Kim sowieso opmerkelijk te noemen met het aangehaalde van alinea 1 in gedachte want japanners gaan, na het nuttigen van een kop thee bij de ceremonie, als eerste genieten van de tuin om zo helemaal tot rust te komen, dit is zeer belangrijk volgens de traditie. Wanneer Kim haar thee en hapjes krijgt doet ze het raam dicht, wanneer de ceremonie klaar is doet ze het weer open en zegt ze dus: "en nu genieten van een tuin." Dit is toch zeer opvallend, ik zat al op Kim maar nu weet ik het bijna zeker.

Daarnaast viel het me ook op dat Kim de japanse dames niet echt recht aankeek, en wat blijkt. Japanners vinden het zeer ongepast om elkaar in de ogen te kijken. Goed, dit is natuurlijk wel wat minder sterk als bovenstaande maar ik vond het wel opvallend genoeg om op te merken. Want de andere kandidaten gedragen zich zeg maar heel Europees...

Verder komen Kim en thee in veel afleveringen terug:
    * Kim koopt in aflevering 1 een theepotje voor zichzelf, zegt dat ze van thee houdt en een gezelligheidsmens is. Opvallend is dat PJ specifiek aan Kim vraagt wat ze met thee heeft.
    * In aflevering 1 zegt bijna elke kandidaat te weten dat Kim thee zo ontzettend lekker vindt.
    * In de filmpjes met de extra interviews voor iedere aflevering staat bij alle kandidaten een glas water op tafel behalve bij Kim, bij haar staat een theeglas met thee.
    * De mol zal zich in aflevering 3 bekend maken, Kim verschijnt in het groen (jurk en schoenen) ( verwijzing naar groene thee?)
    * Bij de opdracht in de school zegt Kim niet “dat dictee”, maar “de thee”
    * Bij de opdracht in de school over de Samoeraivraag zit Kim niet in een klaslokaal maar in een theekamer.

Lees meer over de thee ceremonie in onderstaande link:

http://www.asianartmall.com/teaceremonyarticle.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_tea_ceremony
« Laatst bewerkt op: 16-02-2010, 13:33:55 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #175 Gepost op: 16-02-2010, 13:34:12 »
Tja.. het heeft allemaal iets.. maar toch blijf ik op Arjen. Ook al zit iedereen zowat op hem en lijkt het daardoor niet echt meer dat hij het is. Maar goed..

Volgend jaar moeten ze alle oud-mollen bij elkaar doen en daar één mol uitkiezen voor de nieuwe afleveringen. Kunnen oud-mollen ook een mol herkennen?  ::tandpastasmiley::

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #176 Gepost op: 16-02-2010, 13:46:23 »
Ik heb overigens ook dat muntjesverhaal nog eens zitten kijken. Het lijkt net of Kim het muntje wel bij Arjen in zijn hand legt, maar dat Arjen het weggooit. Hij maakt nog een extra handbeweging. Normaal gesproken doe je dat niet als je een muntje aanpakt. Hij pakt het aan en gooit het weg.. zo lijkt het. Vreemde situatie.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #177 Gepost op: 16-02-2010, 18:27:26 »
Ik heb een compilatie gemaakt van Kim en Arjen die prutsen met de muntjes in de kano.
http://www.youtube.com/watch?v=8j0PIaXnpQo
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #178 Gepost op: 16-02-2010, 19:23:07 »
Ik vind het weggooien van een muntje wel een slechte molactie hoor, zo'n actie heeft wel heel erg weinig impact... Past prima in het beeld van Kim die zichzelf verdacht wil maken (maar dus niet de mol is, meer een Joris of Sebastiaan)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6
« Reactie #179 Gepost op: 16-02-2010, 19:39:12 »
Ik wil nog eens vertellen dat een muntje weggooien niet kon.
Ieder groepje had er 5, dat wisten ze van elkaar.
Je kunt er dus niet stiekem één weggooien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.