Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 90619 keer)

Offline snek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #100 Gepost op: 12-02-2010, 20:09:50 »
Toen viel er voor hem wat te behalen; hij kon mensen uit t spel schieten...
Verstand op nul en nadenken..

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #101 Gepost op: 12-02-2010, 20:50:32 »
Waarom zou de mol dit goed willen kunnen? Perfect excuus toch?! (mochten mede-kandidaten er om gaan zeuren)

Ja, maar het zou ook kunnen dat hij goed zijn best deed om vertrouwen te winnen, omdat hij wist wat voor executie ging komen en dat het verdiende geld er toch weer uit zou gaan (als Frits de mol is, dan.)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #102 Gepost op: 12-02-2010, 21:46:05 »
Het gaat erom: hoeveel geld viel er te verdienen en hoeveel is er uiteindelijk binnengehaald door Frits?
Het te verdienen bedrag minus het muntje dat in het water viel bij Kim en Arjen.

We hebben er maar weinig van gezien hoeveel van de jerrycans in zijn kano daadwerkelijk muntjes bevatten.
Toen hij uit zijn kano viel leek dat aardig nep; had hij de bedoeling de kano mee te nemen in zijn val en zo veel jerrycans te verliezen, maar mislukte deze actie?

Nadat Kim en Arjen de rode vlag voorbij waren kon Frits niet veel meer mollen iig.

En bij Sanne had ik ook twijfels of ze wel echt munten in de jerrycans deed.

Het lijkt in de montage alsof deze opdracht heel goed geslaagd was, maar is dat wel zo?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 6
« Reactie #103 Gepost op: 12-02-2010, 21:50:01 »
Over drie weken pas de volgende aflevering?!? Kan iemand Lautjuh even reanimeren :P ::)


Haha! Nou ik was al op de hoogte hoor! En het is wel even goed voor mijn hart als er geen WIDM is  ;D

Geweldige aflevering dit  ::bravo:: precies wat ik hoopte, zo'n vreselijke opdracht die maar door je hoofd blijft malen en waar je geen steek verder mee komt.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 21:56:26 door Lautjuh »

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #104 Gepost op: 12-02-2010, 22:59:32 »
Hele leuke aflevering (heb em pas vandaag gezien), goede opdrachten en veel humor van mol Lubach... >:D

Ik ga deze aflevering denk ik ook nog helemaal uitpluizen, want er zat inderdaad veel in. Het is wel moeilijk om hierin nog een mol te kunnen ondekken, laat staan je bezig houden met hints.
-Tot dusver zat er in vele series een Meet Your Mole opdracht-waar een hint in zat, maar ik denk dat ie nog nooit zo moeilijk is geweest als deze keer. We moeten er achter komen wat de juiste bedoeling is van de opdracht. Ik kan me herinneren in de serie met Inge, dat zij als enige twee keer getoond werd en toen was het voor mij al heel erg duidelijk dat zij het moest zijn, want er was waarschijnlijk gewoon besloten iedereen precies een keer willekeurig te tonen bij foute antwoorden en één iemand had de vragen goed dus dan werd de mol getoond. Aangezien die al eerder was getoond op de willekeurige plek kon het niet anders.

Bij deze opdracht dit jaar werd er 3x naar Frits gekeken door een telescoop als ik het goed heb. Zou hij daarom ook de mol zijn?? Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat iemand de opdracht goed heeft weten te doen, omdat het gewoonweg te ingewikkeld was om te begrijpen wat de bedoeling was.

Verder denk ik als er een hint in zit dat we het dan in combinatie met de hint (geenclue) uit de vorige aflevering moeten combineren vanwege de Japanse tekens die naar deze aflevering wezen.

(Gelukkig had ik het goed dat er niemand afviel en dat Sanne jokers kreeg, is weer een voordeel voor de poule voor mij)

Maar eh.. wie gaat er mee sjoelen?? ::rofl::

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #105 Gepost op: 13-02-2010, 02:14:33 »
Best een geinige hint: "dit jaar was de Mol te zien met een vogelkijker." ;)

Ik zou willen dat het een hint was  ;D  Bird land ik neem aan dat dit  het merk van de telescoop moet wezen. Maar hoe ik ook zoek  ik kan niets vinden wat met kijkers te maken heeft. Of ben ik gewoon echt heel blondt?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 6
« Reactie #106 Gepost op: 13-02-2010, 09:32:15 »
Ik vond het trouwens wel een grappig detail dat als Kim zegt 'spelletje' dat Arjen dan heel serieus roept 'het is geen spelletje, het is een way of life'.  Even later in de bus noemt Arjen het echter ook een spelletje :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 6
« Reactie #107 Gepost op: 13-02-2010, 09:36:27 »
Ik zou willen dat het een hint was  ;D  Bird land ik neem aan dat dit  het merk van de telescoop moet wezen. Maar hoe ik ook zoek  ik kan niets vinden wat met kijkers te maken heeft. Of ben ik gewoon echt heel blondt?

Nou ook ik ben niet blond noch blind en op het internet kan ook ik niets vinden over Bird Land. Wie kent het merk wel en kan info hierover geven?  ???

PS : Blond is niet met DT ! Misschien een beetje dom.  ::rofl:: ::rofl::
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #108 Gepost op: 13-02-2010, 09:48:28 »
Nou ook ik ben niet blond noch blind en op het internet kan ook ik niets vinden over Bird Land. Wie kent het merk wel en kan info hierover geven?  ???

PS : Blond is niet met DT ! Misschien een beetje dom.  ::rofl:: ::rofl::
Ik web een website voor jullie gevonden waar ze Bird Land kijkers verkopen: Link met Google vertaling.
Zal wel een japans merk zijn en daardoor lasig te vinden.

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #109 Gepost op: 13-02-2010, 09:59:53 »
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet alles gelezen heb, dus wellicht is het al ergens aan de orde geweest maar ik zie ook in dit topic af en toe ergens terugkomen dat Arjen, mocht hij de mol zijn, een prachtige mollenstreek uitgehaald zou hebben op het laatst. Dat vind ik echt volstrekt onbegrijpelijk. Mocht Arjen de mol zijn, wat hij wat mij betreft niet meer kan zijn, dan heeft hij het spelletje totaal niet begrepen. Want als je als mol 1000 euro in de pot speelt/houdt waar je zo makkelijk en legitiem geld had kunnen verkwisten dan vind ik dat je faalt als mol! Als mol heb je 1 opdracht voordat je aan het spel begint en die staat vanaf dag 1 vast en dat is geld uit de pot spelen... In dit specifieke geval wordt het je ook nog eens heel makkelijk gemaakt want ook de rest kiest voor geld uit de pot, welliswaar was nog niet iedereen geweest maar je kan toch met een aan zekerheid grenzene waarschijnlijkheid aannemen dat mensen absoluut mee willen naar Tokio. Dus als mol MOET je in mijn ogen altijd kiezen voor geld uit de pot. Het verhaal dat je sympathie kweekt, blablabla, vind ik echt onzin! Bovendien had hij al behoorlijk wat vertrouwen van de groep, hij werd immers als 1 na laatste achtergelaten in de eerste opdracht. Je gaat gewoon niet als mol als ENIGE geld verdienen (oke, behouden) als het zo makkelijk te verkwisten is...!

Amen  ;)

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #110 Gepost op: 13-02-2010, 10:05:53 »
Helemaal mee eens en ik heb zo ongeveer hetzelfde ook ergens gepost, maar tot nu toe nog niet veel bijval gehad. Ik ben blij om te lezen dat er toch nog meer zo over denken.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #111 Gepost op: 13-02-2010, 11:09:44 »
Het is voor mij gewoon heel moeilijk te geloven dat een kandidaat zo zeker van zijn zaak is dat hij zijn scherm durft te zien (zonder jokers!) dus ik blijf er bij dat Arjen of enorm veel lef heeft en waarschijnlijk de winnaar wordt maar als mol heeft hij nu wel een beetje vertrouwen gewekt. "Kijk ik 'verdien' 1000 euro, dan kán ik toch niet de mol zijn?" Deze aflevering vond ik sowieso heel erg om vertrouwen draaien. Maar goed, ik kan het mis hebben   :-X

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #112 Gepost op: 13-02-2010, 12:12:19 »
Ik web een website voor jullie gevonden waar ze Bird Land kijkers verkopen: Link met Google vertaling.
Zal wel een japans merk zijn en daardoor lasig te vinden.

Hartelijk bedankt voor je hulp je bent een schat

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #113 Gepost op: 13-02-2010, 12:38:37 »
Terug van erg lang weggeweest op dit forum:P

De opdracht met de foto's; moet de kandidaat kiezen voor een situatie/moment die door de mol gezien is? Twee foto's; een heeft de mol 'gezien', de ander niet?

Dan zou je met screenshots een heel stuk moeten komen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #114 Gepost op: 13-02-2010, 14:03:19 »
Als Frits de Mol is zit er na aflevering 6 slechts 8400 euro in de pot! Is dat een record of is het wel eens lager geweest? Als Frits niet de Mol is zit er 14400 euro in de pot.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 6
« Reactie #115 Gepost op: 13-02-2010, 14:36:54 »
Terug van erg lang weggeweest op dit forum:P

De opdracht met de foto's; moet de kandidaat kiezen voor een situatie/moment die door de mol gezien is? Twee foto's; een heeft de mol 'gezien', de ander niet?

Dan zou je met screenshots een heel stuk moeten komen?
Welkom terug dan  ::zwaai::

Check the screenshot aan 't eind van pagina 1 van het speciale topic voor deze opdracht. Het probleem is en blijft dat we niet weten welke foto's naar welke nieuwe keuzes leiden.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #116 Gepost op: 13-02-2010, 15:03:10 »
Ik heb een site opgezocht van de bergtempel in yamadera en de tempel heeft 1100 treden en geen 1000 treden zoals PJ en Frits zeiden. Het klopt dat Sanne een gouden boedha heeft gezien.
Eventually after you have climbed the 1100 steps, you will find yourself at the Oku-no-in. (Well done!) Standing in front of the building is one of Japan's 3 largest bells. Within, a beautiful golden Buddha is enshrined.

 

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 6
« Reactie #117 Gepost op: 13-02-2010, 15:16:46 »
Ik snap niet waarom iedereen moeilijk doet over welke persoon achter welke kijker zat. Personen kunnen verplaatsen, zeker als ze aan de beurt zijn om de tocht te maken. We moeten kijken naar de achtergrond en zien of die gelijk blijft.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #118 Gepost op: 13-02-2010, 16:02:49 »
Ik snap niet waarom iedereen moeilijk doet over welke persoon achter welke kijker zat. Personen kunnen verplaatsen, zeker als ze aan de beurt zijn om de tocht te maken. We moeten kijken naar de achtergrond en zien of die gelijk blijft.

Ik geloof in elk geval niet dat Sanne Frits heeft gezien. Het klopt niet met het molmailfilmpje, en daarbij vind ik de voiceover die er bij het kijken naar Frits wordt gedraaid, erg willekeurig (misschien van iets anders genknipt en erbij gemonteerd). Tenslotte zie je Sanne in het voorbijgaan een keuze maken voor een foto die met zichzelf te maken heeft(niet de eerste keuze, maar de tweede). Dan kan het wel zijn dat ze Frits ziet omdat hij het níet is, maar eerder lijkt het me dat de makers één van de andere kandi's (in mijn tunnel, Arjen) niet te verdacht willen doen lijken.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2010, 16:04:24 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #119 Gepost op: 13-02-2010, 16:15:05 »
Wat een goedkope aflevering:

Jokers voor 500 euro das een prikkie!
1 joker voor 500 euro is al niet duur maar 4 voor 500 euro slaat nergens op.
1000 euro voor een vrije doortocht naar de volgende aflevering is ook al geen geld.