Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 60588 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #120 Gepost op: 23-01-2011, 14:34:12 »
Op .nl wordt gesuggereerd dat de vogels aan het einde achterelkaargezet zouden kunnen staan voor ART!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #121 Gepost op: 23-01-2011, 14:47:20 »
Op .nl wordt gesuggereerd dat de vogels aan het einde achterelkaargezet zouden kunnen staan voor ART!

Ik zal even kijken, maar ik geloof de theorieen zonder uitleg niet meer, zeker niet als het gaat over art (het teken op het rode shirt betekent mol!).

(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2011, 15:00:30 »
O, ik snap hem al. De theorie over de vogels daar:
"
De vogels zijn in de primaire kleuren geel, rood en blauw. Art had rood, geel en een blauw shirt aan tot nu toe.
"

Klopt niet, want er waren ook groene vogels.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2011, 15:03:17 »
Nee, het ging net als bij Patrick ook om de beginletters van de namane van de vogels... (De tweede was nog onduidelijk, maar er zou een Ara en een toekan tussen zitten, dus als de ontbrekende vogel met een r zou beginnen had je Art!)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2011, 15:07:17 »
Nee, het ging net als bij Patrick ook om de beginletters van de namane van de vogels... (De tweede was nog onduidelijk, maar er zou een Ara en een toekan tussen zitten, dus als de ontbrekende vogel met een r zou beginnen had je Art!)

O, ik vond dit bij aflevering 3 'Test en executie'. Waar had jij het gelezen?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2011, 16:14:45 »
R van de roepieroepie-vogel?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2011, 17:06:17 »
Welke is de rode ara? Want als alleen de laatste rood is (of zijn Ara's rood, sorry ik weet niets van vogels af), dan om je wel uit op P-A-T-R....i(c)k. Degene erna, begint die niet toevallig met het woordje ik? Dan zou ik het wel heel toevallig vinden :)

Het lijkt niet te werken. Die twee Ara's zijn dezelfde. Dus:
Eerst Pauw, dan (Rode) Ara en Toekan samen, dan (Rode) Ara en dan Motmot.
Het had gekund als alleen die tweede een Rode Ara was, maar het is dus twee keer dezelfde.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2011, 17:14:40 »
O, jammer, maar oke....

Toch zijn die vogels wel raar, toch?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2011, 17:16:38 »
O, jammer, maar oke....

Toch zijn die vogels wel raar, toch?

Tussenshots, is niets bijzonders, tenzij ze Patrick heten of zo. ;)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2011, 17:24:48 »
Tussenshots, is niets bijzonders, tenzij ze Patrick heten of zo. ;)
Ik vind het gewoon raar hoe ze in die test gemonteerd zijn... ze vallen me gewoon op en dan moet ik er altijd iets achter zoeken.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2011, 17:28:28 »
Ik vind het gewoon raar hoe ze in die test gemonteerd zijn... ze vallen me gewoon op en dan moet ik er altijd iets achter zoeken.

Tja, dat kan, maar de uiteindelijke hints zijn er toch maar een stuk of vier en vaak zijn ze niet bijzonder ingewikkeld. Ik vraag mezelf altijd af of ik een hint in de laatste aflevering voorbij kan zien komen, en vaak is het antwoord nee. Hints zijn vaak niet zo moeilijk als wij ze zoeken.

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2011, 18:15:48 »
Tja, dat kan, maar de uiteindelijke hints zijn er toch maar een stuk of vier en vaak zijn ze niet bijzonder ingewikkeld. Ik vraag mezelf altijd af of ik een hint in de laatste aflevering voorbij kan zien komen, en vaak is het antwoord nee. Hints zijn vaak niet zo moeilijk als wij ze zoeken.

Dat inderdaad. De meeste theorieën op het forum zijn ingenieus gevonden, maar vaak alleen te snappen wanneer je het hele topic (en de bijbel of Alice in Wonderland) doorgelezen hebt.. In de laatste aflevering volstaat vaak 'Kim droeg heel vaak een ketting met een kruisje. Omdat dit de 10e serie is, en X het Romeinse cijfer voor 10 is, leek het ons overduidelijk dat Kim de mol was'. Theorieën die een langere uitleg dan dat nodig hebben, schrijf ik inderdaad bij voorbaat al af.

Daarbij zijn het vaak ook theorieën die je met basiskennis zou moeten kunnen zien. Ik weet van mezelf dat ik een behoorlijk grote basiskennis heb, maar de namen van die vogels zou ik écht niet weten :P Dit zou een hint voor molloten kunnen zijn, die alles opzoeken, maar het gemiddelde gezin dat niet op fora post en leest zal bij het terugkijken ook moeten denken 'ik had het kunnen weten!'

Jammer eigenlijk, vind vaak de hints die hier gevonden worden vele malen toffer dan de echte hints, hihi!

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 3
« Reactie #132 Gepost op: 23-01-2011, 19:19:09 »
Ja daar hebben jullie wel gelijk in. Dan in de laatste afleveringen worden een paar 'verborgen' hints verteld, en dan denk ik 'ok, dat waren ze?'. Maar ik vind het wel leuk om vanalles door te spitten en ik hoop dat ze deze keer dan maar wel een verborgen hint hebben...
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3
« Reactie #133 Gepost op: 24-01-2011, 01:09:24 »
zeer leuke en creatieve aflevering ::ok::
heb genoten van hun optreden ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 3
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2011, 01:54:07 »
Ja daar hebben jullie wel gelijk in. Dan in de laatste afleveringen worden een paar 'verborgen' hints verteld, en dan denk ik 'ok, dat waren ze?'.
Ik vind de nadruk dit jaar wel erg op kleuren liggen.
Cijfers en zo hebben ze al eens gehad, kleuren weten de vaste molgers (mol-volgers) vast wel uit hun hoofd.
Maar de vuurpijlenopdracht was met kleur, de T-shirts van Art zijn opvallend, en er was geloof ik nog iets,m aar dat ben ik vergeten.
De tropische vogels kunnen ook op kleuren duiden !

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3
« Reactie #135 Gepost op: 24-01-2011, 02:02:23 »
Ik vind de nadruk dit jaar wel erg op kleuren liggen.
Cijfers en zo hebben ze al eens gehad, kleuren weten de vaste molgers (mol-volgers) vast wel uit hun hoofd.
Maar de vuurpijlenopdracht was met kleur, de T-shirts van Art zijn opvallend, en er was geloof ik nog iets,m aar dat ben ik vergeten.
De tropische vogels kunnen ook op kleuren duiden !
ja,ik denk ook dat ze sowieso een kleurenhint hebben...
alleen zie die maar eens te vinden tussen al die kleuren die ze laten zien!
Misschien moeten we naar de kledingstukken van de kandidaten kijken.....
dan zou Art weer verdacht zijn...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #136 Gepost op: 24-01-2011, 02:18:20 »
molgers (mol-volgers)

Ik denk dat je de helft van de mensen hier blij maakt door 'molloten' te zeggen, haha :P

Anyway, over kleurenhints gesproken.. Bij dit soort dingen vind ik de site van Heinz (http://www.wieisdemol2011.nl/) altijd ideaal, want daar staan ze zo heerlijk verzameld  ;D

Daar leren we dat we één kleurenhint hebben gehad : in 2006 met Molouska;  waarbij elke kandidaat wel  eens afwijkende kleur (mollenboekje, helm, roos) van de groep had, maar de mol nooit.
Heb ze net nog weer even doorgekeken, en er is echt bijna elk jaar wel een hint met cijfers geweest! Die zijn natuurlijk ook makkelijk te verbergen  ::vergroot::

Daarbij vind ik shirtjes etc niet heel erg veel zeggen. Voornamelijk ook omdat dit jaar ELKE kandidaat opvallende shirtjes draagt :P Alhoewel Molouska natuurlijk ook dr Molshirt had, en Dennis z'n pet.. ;)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2011, 02:20:40 door Marijee »

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #137 Gepost op: 24-01-2011, 11:22:08 »
Mijn molverdenkingen na aflevering 3:
- Patrick was 2 keer op een subtiele manier erg verdacht:
  * "Of is het toch Elvis?", als Miryanna Beatrix wil raden
  * Door 2008 toe te voegen aan de schildering.
- Karin was super-irritant en heel erg mollig maar op een heel opvallende manier.
- Pepijn zou het nog steeds kunnen zijn omdat hij niet zo opvalt maar ondertussen geen geld ophaalt.

Miryanna, Soundos en Anna kunnen haast de mol niet zijn omdat ze voor Beatrix wilden gaan. De mol zou hier óf tegenstribbelen (Elvis!) of zijn/haar mond houden.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 3
« Reactie #138 Gepost op: 24-01-2011, 13:47:39 »
Ik probeer me altijd voor te stellen hoe de (zogenaamde) hints na afloop verklapt worden.
Bij mij blijft doormalen dat er een link moet zijn met El Salvador en Johan Cruijff (voor de jongere molloten, die werd heel nadrukkelijk de verlosser genoemd toen hij naar Barcelona ging), en het feit dat dit de elfde serie is. 11 = elftal = voetbal.
Dan was er nog iets met 11 + 3 in de bus, afl. 1.
11+3 = 14 = Johan Cruijf (14 staat in de sport zo ongeveer gelijk aan cruijf).
Cruijf kwam ook al een keer langs bij de plak-opdracht, maar ik kan hem nog niet aan een kandidaat koppelen !

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #139 Gepost op: 24-01-2011, 15:43:04 »
Ik ben geneigd door deze aflevering bijna alle verdachten op 2 na uit te sluiten op basis van 'de mol heeft de meest gunstige positie'

Bij de 2e opdracht (die ik bij deze overigens benoem tot de leukste opdracht ooit in de serie)kun je eigenlijk niet mollen door het optreden te regelen, maar wel door mensen te regelen. Hiermee vallen voor mij eigenlijk al 5 de bedenkers af als mol.
 

In theorie heb je gelijk natuurlijk. Maar het komt wat vreemd over als de kleinkunstenaars (Horace, Anna, Pepijn) zouden zeggen geen zin te hebben in optreden. Patrick werkt als regiseur in het theater dus misstaat ook niet. Het is daarom wat gevaarlijk om op basis van 1 opdracht al zoveel mensen uit te sluiten.