Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 72904 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #120 Gepost op: 6-02-2011, 17:12:24 »
Het zijn de nummers van de koeien.
Koe 20
Koe 2000/2002
Koe 37

De Z het brandmerk van Zorro wat ik zojuit beschreef in het Pepijn topic.
10 + 10 = 20 tin tin
3 + 7 = 10, het aantal minuten wat Pepijn tegen Anna zei toen ze apart op de kamer de verdachte dingen zaten door te nemen.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #121 Gepost op: 6-02-2011, 17:14:58 »
Dat Karin de hele weg hamerde dat ze snel door moesten rijden niet meer moesten stoppen en geen geld meer moesten pakken wegens tijdnood. Dit zei ze al bij 3 minuten ofzo terwijl er nog zee van tijd over was. Ook sneu voor Karin dat haar mol er weer uit is. Of ze is zelf de mol dat kan ook  ::trots::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #122 Gepost op: 6-02-2011, 18:13:02 »
De Z het brandmerk van Zorro wat ik zojuit beschreef in het Pepijn topic.
10 + 10 = 20 tin tin
3 + 7 = 10, het aantal minuten wat Pepijn tegen Anna zei toen ze apart op de kamer de verdachte dingen zaten door te nemen.
Maar goed dat ze dieren een brandmerk voor het leven geven voor een hint voor Wie is de Mol, en dat de wond dan ook snel geneesd is opmerkelijk!   

 ::niet-ok:: NOT!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 5
« Reactie #123 Gepost op: 6-02-2011, 18:15:00 »
De Z het brandmerk van Zorro wat ik zojuit beschreef in het Pepijn topic.
10 + 10 = 20 tin tin
3 + 7 = 10, het aantal minuten wat Pepijn tegen Anna zei toen ze apart op de kamer de verdachte dingen zaten door te nemen.
Als dàt een hint zou zijn wordt ik vegetariër. Arme koeien.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #124 Gepost op: 6-02-2011, 18:18:23 »
In aflevering 2 en 5 was de intro van Soundos gespiegeld.
Bij de molpuzzels in de avrobode zijn de codewoorden van aflevering 2 en 5 verwisseld.

Dit kan toch onmogelijk toeval zijn?

Maar wat betekent het?

We proberen maar wat (je weet nooit...)

2^^5 spiegel 5^^2   Dus 2552
2->5   en    5->2   Dus 2552

Dit lijkt op de naam 'Anna'.  Maar waarom 2 en 5?
Wel, als je de naam 'Anna' zou sms'en, druk je op de knoppen 2, 5, 5, 2.   Dus 2552.
Bovendien sprak Anna in aflevering 1 tijdens het vuurwerk over sms'en.

Klinkt dit aannemelijk?
Of lijkt dit eerder op een tunnelvisietheorie (al zit ik niet op Anna)?
 
Heeft iemand anders een andere, betere 'theorie'?

We zagen wel kamernummer 25 bij de bagageopdracht, wie er in zat weten we niet. De sleutel van Anna en Soundos lag achter de spiegel en ze hadden Patrick en Pepijn op de monitor.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #125 Gepost op: 6-02-2011, 19:21:40 »
Als dàt een hint zou zijn wordt ik vegetariër. Arme koeien.

Door een brandmerk? Wauw. Wij doen onze dieren nog veel gruwelijker dingen aan, dus als je een brandmerk al erg genoeg vindt kun je beter meteen beginnen met het stoppen van het eten van vlees. :)

Edit: wij als in Nederlanders in het algemeen.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2011, 22:29:52 door Lautjuh »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #126 Gepost op: 6-02-2011, 21:35:09 »
Dat Karin de hele weg hamerde dat ze snel door moesten rijden niet meer moesten stoppen en geen geld meer moesten pakken wegens tijdnood. Dit zei ze al bij 3 minuten ofzo terwijl er nog zee van tijd over was. Ook sneu voor Karin dat haar mol er weer uit is. Of ze is zelf de mol dat kan ook  ::trots::

Ik vond dat eigenlijk nogal irritant.  :-X
Iedereen wist wel dat er beperkt tijd was.

Ze hamerde idd nogal op dingen overslaan, vanaf het begin al.
Aan de andere kant is ze wel consistent door tegen Pepijn te brullen dat 'ie terug moet komen.
Beetje tijdrekken komt de mol alleen maar goed uit zou je zeggen. Je kan best wat mopperen of morrelen maar dat geroep - mooi toch juist voor een mol als mensen tijd gaan rekken.

We zien trouwens wel Pepijn vlaggetjes en geld ergens vandaan plukken maar het is onduidelijk hoelang ze er naar gezocht hebben.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2011, 21:49:36 »
In aflevering 2 en 5 was de intro van Soundos gespiegeld.
Bij de molpuzzels in de avrobode zijn de codewoorden van aflevering 2 en 5 verwisseld.

Dit kan toch onmogelijk toeval zijn?

Maar wat betekent het?

We proberen maar wat (je weet nooit...)

2^^5 spiegel 5^^2   Dus 2552
2->5   en    5->2   Dus 2552

Dit lijkt op de naam 'Anna'.  Maar waarom 2 en 5?
Wel, als je de naam 'Anna' zou sms'en, druk je op de knoppen 2, 5, 5, 2.   Dus 2552.
Bovendien sprak Anna in aflevering 1 tijdens het vuurwerk over sms'en.

Klinkt dit aannemelijk?
Of lijkt dit eerder op een tunnelvisietheorie (al zit ik niet op Anna)?
 
Heeft iemand anders een andere, betere 'theorie'?



Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar voor "Anna" zal je toch echt 2 6 6 2 in moeten drukken. Dus even een andere verklaring gaan zoeken!

Met 2 5 5 2 krijg ik alleen "Alla".

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2011, 21:50:52 »
Het is inderdaad opmerkelijk btw dat in aflevering 2, Art het woord harmonie in zijn contactadvertentie had staan en vervolgens ook weer het woord harmonie kiest bij de gedichtenopdracht...
EDIT: Karin had harmonie in haar contactadvertentie staan! oeps  ::hypocriet::
EDIT2: Karin's gedicht gaat ook over een rode kamer met witte wijn. Karin drinkt in de afleveringen voornamelijk rode wijn, en opmerkelijk daarnaast is dat het gedicht van Dario ook over wit en roze(rood) gaat...
« Laatst bewerkt op: 6-02-2011, 21:53:53 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2011, 21:58:33 »

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar voor "Anna" zal je toch echt 2 6 6 2 in moeten drukken. Dus even een andere verklaring gaan zoeken!

Met 2 5 5 2 krijg ik alleen "Alla".

Inderdaad, er klopt helemaal niets van mijn theorie. Het was dus geen theorie, geen tunnelvisie, enkel mijn hersenen die niet goed meer werkten.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #130 Gepost op: 7-02-2011, 00:09:22 »
Het is inderdaad opmerkelijk btw dat in aflevering 2, Art het woord harmonie in zijn contactadvertentie had staan en vervolgens ook weer het woord harmonie kiest bij de gedichtenopdracht...
EDIT: Karin had harmonie in haar contactadvertentie staan! oeps  ::hypocriet::
EDIT2: Karin's gedicht gaat ook over een rode kamer met witte wijn. Karin drinkt in de afleveringen voornamelijk rode wijn, en opmerkelijk daarnaast is dat het gedicht van Dario ook over wit en roze(rood) gaat...
Wacht, dit volg ik even niet. Jij vindt het dus opmerkelijk dat ze in haar contactadvertentie schrijft dat ze van rode wijn houdt en dat vervolgens een paar dagen later aan tafel nog gaat zitten drinken ook  ???
En het is ook heel opvallend dat zij het over rood heeft en er een paar dagen later in een gedicht twee andere kleuren genoemd worden  ???
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #131 Gepost op: 7-02-2011, 02:48:14 »
Moet mij iets van het hart...(niet n.a.v. Ycaris' vorige bericht! Maar even algemeen; de sfeer):
We zien van alles, de 1 vindt het opmerkelijk, de ander niet.
En of het nu klopt of niet, het is toch zalig dat we samen zoeken? Feest!
En of het nu klopt of niet, wees vrindelijk naar de ander...
Tegenspraak is ok, en van alles weerleggen, is ook prima. Juist doen, zo vinden we de Mol..
Maar vaak gaat het vrij bruut of resoluut, meer dan andere jaren m.i. (a.k.a. Wiebe).

En iemand vrindelijk zeggen dat iets al gepost is kost geen moeite, sterker nog; als het je moeite kost, doe het dan niet. Je kunt iemand wegwijs maken...i.p.v. zuchten hardop.
Ik geniet van alle hersenspinsels, vergezocht, adequaat, niet-kloppend of zeer raak.
Het is niet aan mij om deze af te branden...
Ik geniet b.v. van nummerbord-theorettes, terwijl PJ zegt dat ze daar niks mee doen, edoch; het is heerlijk te zoeken en mee te puzzelen juist en dat maakt deze weken zo leuk. En "niets is wat het lijkt"...
Oordeel niet; weerleg theorettes indien je kunt zou ik zeggen.

Hier op het forum lekker spuien en hardop denken, dat mag en kan, toch?
Ik schat nog zo'n ruim 4 dagen en we hebben de echte hint te pakken;)
Veel plezier allen en geef de ander wat ruimte...
We zoeken allemaal overal wat achter, en zo is het nu eenmaal met WIDM.....
"Niets -en sindskort Iets- is wat het lijkt..."

Ieder zijn eigen Mol...en uiteindelijk de echte!
Happy Hunting!
« Laatst bewerkt op: 7-02-2011, 03:05:50 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #132 Gepost op: 7-02-2011, 06:41:07 »
@Loebas, on the whole ben ik het wel met je eens.
Het gaat idd meer om een leuke 'jacht' gezamenlijk - maar aan de andere kant wordt dat mede bepaald door het lezen van dingen die een ander ook kan bedenken of begrijpen, als hij of zij er even over nadenkt. Dat heeft ook te maken met de leesbaarheid en begrijpelijkheid, on-topicness en het niet spammen van een topic en het forum in het algemeen.

Iets waaraan op .nl nu veel te weinig gedaan wordt (nou ja eerlijkheidshalve van oudsher) waardoor het simpelweg ontoegankelijk wordt.

Even los daarvan:
Ycaris stipuleert dat Jelsir hier iets als 'opvallend' benoemt zonder dat daar een reden voor is.
De reden hiervoor lijkt hem te liggen in een misverstand overigens (i.e. het terugkeren van harmonie ja dan te nee). Dit kan natuurlijk makkelijk vermeden worden door het even terug te kijken als je er toch commentaar op wilt leveren. Nu verwarde het alleen maar en resulteerde dit in een onduidelijke 'conclusie' dat het opvallend zou zijn dat Karin rode wijn dronk waar ze al aangegeven had dat ze dat deed - en of dit dan een hint zou zijn.

Het lijkt dus handiger - en voor de 'mollenjacht' ook beter en leuker  ;) - dat we inderdaad naar discrepanties of anderszins opmerkelijke zaken zoeken - nadat we eea eerst even gecheckt hebben. Dit om verwarring maar vooral ook onnodige discussies te vermijden.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #133 Gepost op: 7-02-2011, 10:25:02 »
In aflevering 2 en 5 was de intro van Soundos gespiegeld.
Bij de molpuzzels in de avrobode zijn de codewoorden van aflevering 2 en 5 verwisseld.

Dit kan toch onmogelijk toeval zijn?

Maar wat betekent het?

We proberen maar wat (je weet nooit...)

2^^5 spiegel 5^^2   Dus 2552
2->5   en    5->2   Dus 2552

Dit lijkt op de naam 'Anna'.  Maar waarom 2 en 5?
Wel, als je de naam 'Anna' zou sms'en, druk je op de knoppen 2, 5, 5, 2.   Dus 2552.
Bovendien sprak Anna in aflevering 1 tijdens het vuurwerk over sms'en.

Klinkt dit aannemelijk?
Of lijkt dit eerder op een tunnelvisietheorie (al zit ik niet op Anna)?
 
Heeft iemand anders een andere, betere 'theorie'?


Als ik 'Anna' zou typen, dan moet ik 2, 6, 6, 2 typen en niet 2, 5, 5, 2. ::vergroot::


Edit: was al gezegd, maar had nog niet hele topic doorgelezen. ;D
« Laatst bewerkt op: 7-02-2011, 10:28:52 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #134 Gepost op: 7-02-2011, 10:28:10 »
Wacht, dit volg ik even niet. Jij vindt het dus opmerkelijk dat ze in haar contactadvertentie schrijft dat ze van rode wijn houdt en dat vervolgens een paar dagen later aan tafel nog gaat zitten drinken ook  ???
En het is ook heel opvallend dat zij het over rood heeft en er een paar dagen later in een gedicht twee andere kleuren genoemd worden  ???
Jammer dat ik zelf nog niet kon antwoorden.
Wat ik na deze opmerking nog opvallend vind is:
- Dat 'harmonie', wat niet een heel gebruikelijk woord is, wordt gebruikt door Karin in haar advertentie, en vervolgens ook in een gedicht zit van Dario.
- Dat Karin van witte wijn houdt en vervolgens rode wijn drinkt, terwijl (bijna) iedereen witte wijn drinkt...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #135 Gepost op: 7-02-2011, 11:04:49 »
Het was toch Rosé en niet rode wijn? Wit en rood is nogal een verschil qua smaak. Maar als je een witte wijn fan bent, dan waardeer je een Rosé op zijn tijd net zo goed. Misschien heeft Karin wel het liefst een zoete witte en dronken ze daar allemaal een droge witte? Dus zij koos een Rosé, want de fles was ook op?  :P

Jaja, tunnelvisie op Pepijn, dus de rest kan niks fout doen.

Wat ik eerder opmerkelijk vind is (wat hier al eerder genoemd is) dat Karin inderdaad kan paardrijden maar zegt dat ze het vreselijk vind. Iemand die niet kan paardrijden en het vreselijk vind zit niet zo ontspannen als Karin. Haar beugels zijn wat kort waardoor het eventueel wat klunzig overkomt, maar ze zit ontspannen op haar kont. Beginners doen dat niet in zo'n houding. Of ze is echt een natuurtalent o.i.d. Want het lichtrijden ging ook wel heel natuurlijk.
Hoewel ze natuurlijk nooit heeft gezegd dat ze niet kan paardrijden, alleen dat ze het vreselijk vind....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #136 Gepost op: 7-02-2011, 11:06:53 »
Het was toch Rosé en niet rode wijn? Wit en rood is nogal een verschil qua smaak. Maar als je een witte wijn fan bent, dan waardeer je een Rosé op zijn tijd net zo goed. Misschien heeft Karin wel het liefst een zoete witte en dronken ze daar allemaal een droge witte? Dus zij koos een Rosé, want de fles was ook op?  :P

Jaja, tunnelvisie op Pepijn, dus de rest kan niks fout doen.

Wat ik eerder opmerkelijk vind is (wat hier al eerder genoemd is) dat Karin inderdaad kan paardrijden maar zegt dat ze het vreselijk vind. Iemand die niet kan paardrijden en het vreselijk vind zit niet zo ontspannen als Karin. Haar beugels zijn wat kort waardoor het eventueel wat klunzig overkomt, maar ze zit ontspannen op haar kont. Beginners doen dat niet in zo'n houding. Of ze is echt een natuurtalent o.i.d. Want het lichtrijden ging ook wel heel natuurlijk.
Hoewel ze natuurlijk nooit heeft gezegd dat ze niet kan paardrijden, alleen dat ze het vreselijk vind....

Als het rosé is dan kan die 3de opmerking van mij wil op. In het gedicht staat:
You, heavy ox, evoke the gentle dawn
that signaled it was time to milk the cow,
when my existence was all white and rose;


Witte wijn aflevering 2. Rosé aflevering 5?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #137 Gepost op: 7-02-2011, 11:11:26 »
Ik vind het dan toch eerder iets in de richting van: Zoek de verschillen:

Iedereen 'geel'drankje; witte wijn/bier
en Karin met iets rose

Óf iedereen wijn en Patrick bier.
Maar Patrick is waarschijnlijk gewoon geen wijndrinker..
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #138 Gepost op: 7-02-2011, 13:05:43 »
Oké. Jan is de leukste kandidaat. Weinig twijfel meer over mogelijk :P


Maareuhm. Direct na de aflevering zei ik, ik ben er wel uit. Art is de mol, hoe dan ook. Maar na een discussie op een ander forum, ben ik er nu nog steeds uit. Pepijn is de mol, hoe dan ook.

Soundos is het niet. Als Mol ga je niet aan de zijlijn staan omdat je zogenaamd niet kan paardrijden. Dan ga je actief meedoen met het verstieren van het spelletje van de anderen.
Karin is het niet. Als Mol pak je geen 3000 euro in de wandeling in aflevering 1.
Anna is het niet. Als Mol ga je niet heel hard Beatrix lopen roepen in de pixelopdracht (was zij volgens mij) en pak je ook geen kokers.
en Patrick is het niet, want als Mol ga je niet je bus om zeep helpen waardoor je als tweede eindigt.

Dus Art of Pepijn. En aangezien de Avro het bij Art wel héééél overduidelijk maakt, zal die het wel niet zijn. Dus: case solved, sluit 't forum maar, we zijn eruit. 't Was gezellig mensen :P


I rest my case, helemaal mee eens!  ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #139 Gepost op: 7-02-2011, 13:13:29 »
Ik snap niet dat het feit dat Patrick de bus sloopt hem uitsluit als Mol. Natuurlijk zou de Mol dat niet zomaar doen, maar het feit dat hij zo enthousiast die bus als eerste wil laten finishen, pleit wel weer voor hem als Mol. En wie weet heeft hij gewoon echt per ongeluk misgeschakeld? De Mol kan ook een inschattingsfoutje maken.