Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 72936 keer)

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 5
« Reactie #180 Gepost op: 10-02-2011, 15:15:51 »

Hier een website met meer afbeeldingen van munten/biljetten van Nicaragua: http://www.banknotes.com/ni.htm


Die website is niet up to date....
Ik heb ook even gekeken naar de bankbiljetten van Curaçao (daar kom ik vandaan) en die kloppen niet, is niet wat er nu wordt gebruikt.. dus misschien is het biljet die ze hebben gebruikt bij WIDM wel actueel en op de afbeeldingen op de site van vroeger....
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #181 Gepost op: 10-02-2011, 15:29:03 »
Die website is niet up to date....
Ik heb ook even gekeken naar de bankbiljetten van Curaçao (daar kom ik vandaan) en die kloppen niet, is niet wat er nu wordt gebruikt.. dus misschien is het biljet die ze hebben gebruikt bij WIDM wel actueel en op de afbeeldingen op de site van vroeger....
Je hebt idd gelijk, sinds 1 juni 2009 wordt gebruik gemaakt van het biljet dat daar op de toonbank ligt. Het opschrift dat we zien is een monument/beeld van Ruben Dario.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #182 Gepost op: 10-02-2011, 15:31:11 »
De ossen, die ik zag in mijn jeugd, in het brandende goud
van de Nicaraguaanse zon, op de weelderige plantage, vol tropische harmonie,
de duif van het woud, die zong met de stem van de wind,
over bijlen, of birds and wild bulls: I salute you both, because you are both my life.

Machtige os, ontluik het zoete ochtendglore,
that signaled it was time to milk the cow,
when my existence was all white and rose;

en jij, lieve duif van het woud, koert en wekt,
jij verbeeld alles van mijn eigen lente,
nu, zolang geleden, bezeten door de hemelse lente.

Heb wat HD shots kunnen maken van het gedicht dat PJ vast houdt en daarop is te zien dat de volgende woorden zichtbaar onderstreept waren:
- Jeugd
- Zoete
- Lente
- Nicaraguaanse
- Duif
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline antidood1

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #183 Gepost op: 10-02-2011, 15:39:24 »
Het is idd lastig te beoordelen hoe lang iets exact duurt maar ik heb ook het vermoeden dat de tactiek van Pepijn hier gericht was op treuzelen en buiten de tijd proberen te raken.

Als Karin de hele tijd loopt te roepen dat ze niet op tijd gaan komen, zegt hij dat ze 'ruim de tijd' hebben. Overslaan, nee hoezo overslaan?
We kunnen niet zien hoe lang hij rondliep om vlaggen/ geld te vinden maar door het naar zich toe te trekken hield hij dat zoveel mogelijk in de hand.

Met Anna tijdens de 'ruggespraak' sprak hij af dat zij zou gaan rijden en langzamer zou gaan rijden dan Art.
Ik vond het eigenlijk juist verdacht dat Karin de hele tijd zei dat ze vlaggen moesten overslaan. Dan is sowieso al de helft minder verdiend. Maar goed, ik blijf toch lekker op Soundos zitten 8)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #184 Gepost op: 10-02-2011, 15:43:25 »
Ik vond het eigenlijk juist verdacht dat Karin de hele tijd zei dat ze vlaggen moesten overslaan. Dan is sowieso al de helft minder verdiend. Maar goed, ik blijf toch lekker op Soundos zitten 8)

Karin omschrijft zichzelf als 'neuroot'.
In deze opdracht is ze zo'n beetje de vleesgeworden versie daarvan imho.

Als mol zou het haar juist prima uitgekomen moeten zijn dat twee mensen gingen tijdrekken, maar in plaats daarvan gaat ze lopen roepen dat ze terug moeten komen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #185 Gepost op: 10-02-2011, 15:58:30 »
Haha, niet te geloven :     ::tandpastasmiley::

Kzat vandaag op school over WIDM te praten met een vriend van me wordt ik opeens gebeld : Hallo ben jij Joey van WIDM. Kdacht echt van HUH word ik bespioneerd ? Ja, we hebben jou uitgekozen om je theorie van jouw Mol te vertellen samen met vier andere molloten.
Sprong natuurlijk meteen een gat in de lucht had dit niet verwacht!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #186 Gepost op: 10-02-2011, 16:11:14 »
Haha, niet te geloven :     ::tandpastasmiley::

Kzat vandaag op school over WIDM te praten met een vriend van me wordt ik opeens gebeld : Hallo ben jij Joey van WIDM. Kdacht echt van HUH word ik bespioneerd ? Ja, we hebben jou uitgekozen om je theorie van jouw Mol te vertellen samen met vier andere molloten.
Sprong natuurlijk meteen een gat in de lucht had dit niet verwacht!
Chilling!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #187 Gepost op: 10-02-2011, 16:39:37 »
Haha, niet te geloven :     ::tandpastasmiley::

Kzat vandaag op school over WIDM te praten met een vriend van me wordt ik opeens gebeld : Hallo ben jij Joey van WIDM. Kdacht echt van HUH word ik bespioneerd ? Ja, we hebben jou uitgekozen om je theorie van jouw Mol te vertellen samen met vier andere molloten.
Sprong natuurlijk meteen een gat in de lucht had dit niet verwacht!
Gefeliciteerd! En naar over wie gaat jou theorie?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #188 Gepost op: 10-02-2011, 17:03:43 »
Gefeliciteerd! En naar over wie gaat jou theorie?

Op het moment dat ik mijn Theorie instuurde zat ik op Soundoss.
Nu begin ik eerlijk gezegd te twijfelen   ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #189 Gepost op: 10-02-2011, 17:05:10 »
Na dan, veel succes met het verdedigen van jou theorie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 5
« Reactie #190 Gepost op: 10-02-2011, 19:26:34 »
Op het moment dat ik mijn Theorie instuurde zat ik op Soundoss.
Nu begin ik eerlijk gezegd te twijfelen   ::rofl::
Ik zit ook op soundos :D
Maar wat was jou theorie??

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #191 Gepost op: 10-02-2011, 20:26:22 »
Met deze Theorie heb ik gewonnen :

In aflevering 2 stond er in de tweet van de mol : Zoek de verschillen vind de mol. Als je de intro van aflevering 2 met die van Aflevering 1 vergelijkt kom je erachter dat Soundoss van de andere kant komt aanlopen in vergelijking met aflevering 1. Ook pakte zij de 3000 euro in het mandje niet. In aflevering 4 wordt er voor de Molboekjes-Opdracht een shot getoond met daarop een schildering van een meisje met een Roze shirt en zwart haar. Dit meisje lijkt verdacht veel op Soundoss. Ook ging Soundoss niet over het ravijn. In aflevering 5 had ze samen met Patrick een foto gemaakt van een bak lolly's. Aangekomen bij Pieter-Jan haalde ze de Foto uit haar Beha en het bleek dat er niks op te zien was. Ze heeft de echte foto verwisseld met een nepfoto. Ook probeerd ze zich zo min mogelijk verdacht te maken door heel actief mee te doen.

Dit was mijn Theorie over Soundoss.



Toen zat ik vol op Soundoss   ::tandpastasmiley::

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #192 Gepost op: 10-02-2011, 20:28:25 »
Het is gewoon soundos. :P

En gefeliciteerd! ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #193 Gepost op: 10-02-2011, 23:47:41 »
Met deze Theorie heb ik gewonnen :

In aflevering 2 stond er in de tweet van de mol : Zoek de verschillen vind de mol. Als je de intro van aflevering 2 met die van Aflevering 1 vergelijkt kom je erachter dat Soundoss van de andere kant komt aanlopen in vergelijking met aflevering 1. Ook pakte zij de 3000 euro in het mandje niet. In aflevering 4 wordt er voor de Molboekjes-Opdracht een shot getoond met daarop een schildering van een meisje met een Roze shirt en zwart haar. Dit meisje lijkt verdacht veel op Soundoss. Ook ging Soundoss niet over het ravijn. In aflevering 5 had ze samen met Patrick een foto gemaakt van een bak lolly's. Aangekomen bij Pieter-Jan haalde ze de Foto uit haar Beha en het bleek dat er niks op te zien was. Ze heeft de echte foto verwisseld met een nepfoto. Ook probeerd ze zich zo min mogelijk verdacht te maken door heel actief mee te doen.

Dit was mijn Theorie over Soundoss.



Toen zat ik vol op Soundoss   ::tandpastasmiley::
Dat laatste stukje is dus echt crap. Dat heeft niets meer met WIDM te maken, om een foto om te wisselen met een neppe. Eerder een molactie van Patrick, toen die de foto maakte... Ik zou dat echt skippen als je dit moet inspreken...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #194 Gepost op: 10-02-2011, 23:51:05 »
Haha, niet te geloven :     ::tandpastasmiley::
 Ja, we hebben jou uitgekozen om je theorie van jouw Mol te vertellen samen met vier andere molloten.
::ok::
Omnia vincit amor

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5
« Reactie #195 Gepost op: 11-02-2011, 00:38:30 »
Soun heeft wel degelijk eigenhandig met haar boezem die foto gemolt. Als je zo'n ding meteen zonder te wapperen tegen je warme tiet aandrukt ontwikkeld ie niet, heb je een mooie zwarte foto... huh hoe ken dat nou  ???  ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #196 Gepost op: 11-02-2011, 00:49:17 »
Dat laatste stukje is dus echt crap. Dat heeft niets meer met WIDM te maken, om een foto om te wisselen met een neppe. Eerder een molactie van Patrick, toen die de foto maakte... Ik zou dat echt skippen als je dit moet inspreken...

Waarom zou zoiets geen molactie zijn  ??? Ik vind hem juist heel goed, omdat het lijkt of een ander (Patrick) de fout heeft gemaakt, terwijl je zelf aan het mollen bent.
Ik denk trouwens niet dat het zo gegaan is, maar de mogelijkheid is zeker bij me opgekomen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #197 Gepost op: 11-02-2011, 00:58:34 »
Zo ist! Een Polaroid afschermen zodat ie niet ontwikkelen kan... ::ok::

Voor feiten gaan is 'n pre in WIDM...
probleem is dat we zo weinig feiten weten of CHTERHALEN.
Dus blijft het zoeken naar speculaties..
Tenzij een keiharde theorette als bij Inge (gebaren) op tafel komt.

Ik hou van niet-ontwikkelde polaroids :)
 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #198 Gepost op: 11-02-2011, 14:51:24 »
Ik weet niet of het hier op dit forum stond of op een andere, maar volgens iemand anders moet een polaroid juist op die manier best wel ontwikkelen. Ik denk ook eerder dat Patrick er de hand in heeft gehad of liever 'voor'...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2011, 15:40:39 »
Niet ontwikkelde polaroids zijn trouwens wit, niet zwart, dus de zwarte polaroid is gewoon echt onderbelicht.
The British are not impressed.