Poll

Wie is de verliezer?

Anne-Marie Jung
4 (15.4%)
Hadewych Minis
2 (7.7%)
Liesbeth Staats
20 (76.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller en waarom?  (gelezen 107331 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #180 Gepost op: 29-01-2012, 19:27:49 »
Was er ook niet 1 vraag niet uitgezonden? Of is dit slechts een theorie?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #181 Gepost op: 29-01-2012, 19:38:38 »
er is bij een vraag idd niet vermeld wat de antwoorden zijn.. dat was bij vraag 4.. je hoort art de vraag stellen, alleen daarna wordt door liesbeth meteen het antwoord gegeven..
je weet hierbij dus niet hoe ze aan het getal 33 gekomen zijn..

4)het aantal middelbare school diploma's frits + huisnummer liesbeth = 33 (we weten hier de antwoorden niet (dus beide kunnen gemold hebben, maar als frits liegt scheelt dat hooguit paar trappen, liesbeth kan hier natuurlijk wel een heel ander getal noemen) D

Ik ben hier vanuit gegaan dat je hier of 1 of 2 middelbare school diploma's kan hebben.. wellicht mavo en daarna havo? of havo en daarna gymnasium.. wellicht is 3 ook nog mogelijk.. maar dat is dus hooguit 3 treden verschil..
het huisnummer van Liesbeth kan natuurlijk wel veel meer schelen.. als je b.v 30 zegt tenzij het nummer 1 is...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #182 Gepost op: 29-01-2012, 19:57:09 »
een vraag idd niet vermeld

Ja, dat was zo puzzelachtig want dat moet de vraag over Marit zijn geweest  ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #183 Gepost op: 29-01-2012, 19:59:29 »
hoezo over Marit Lo?

edit.. ow wacht omdat er geen vraag is geweest over Marit bedoel je? das idd ook wel opvallend..
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 20:01:21 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #184 Gepost op: 29-01-2012, 20:00:46 »
hoezo over Marit Lo?

Elke kandidaat kreeg een vraag die op hem/haar sloeg, behalve Marit. En welke vraag kwam niet terug in de aflevering? Vraag 6. You do the math :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #185 Gepost op: 29-01-2012, 20:04:45 »
er zijn 7 vragen geweest en ze waren met zijn 8en dus dan klopt het toch dat er 1 iemand over blijft..?  dus volgens mij zijn alle vragen wel gewoon uitgezonden..heb het net vraag voor vraag 3x teruggekeken voor mijn schemaatje... ;) alleen bij vraag 4 hebben we dus niet gezien wat de antwoorden waren....
maar het is zeker wel opvallend dat er geen een vraag over Marit ging..
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 20:20:40 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #186 Gepost op: 29-01-2012, 20:23:16 »
Nee er waren toch een hoop vragen bij waar meerdere mensen op konden antwoorden (bijv. kreeft)? Zou wel bizar zijn als Marit buitenspel gezet zou worden.... hee, waar ken ik dat van.... (onderhandelingen  ;))
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #187 Gepost op: 29-01-2012, 20:31:11 »
dat klopt wel, maar Marit is geen kreeft en ook geen Ram en over de rest van de kandidaten is wel minstens een vraag geweest waar alleen hun antwoord op konden geven..

aantal diploma's en letters in naam frits
aantal diplomas william
schoenmaat en aantal leden van trio van tim
huisnummer liesbeth + huisdieren liesbeth
Huisnummer + schoenmaat hadewych
brilsterkte + piercings Anne Marie
lengte en tijd van zwemmen van maarten
letters naam + notering tijdmachine  dio

Marit staat heel vaak buitenspel, als ze dr zelf niet voor kiest ivm water is het wel weer door de redactie bepaalt.. ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #188 Gepost op: 29-01-2012, 20:37:46 »
heel vaak buitenspel, als ze dr zelf niet voor kiest ivm water is het wel weer door de redactie bepaalt

Ja of ze doet de handjes omhoog en speelt het spel niet mee... deed ze eigenlijk wel mee aan WIDM 12?  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #189 Gepost op: 29-01-2012, 20:47:47 »
zie je wel.. Marit is gewoon presentatrice en ART is toch de mol... (ik wist het!!)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #190 Gepost op: 29-01-2012, 21:26:50 »
Na het zien zien van de Vodcast snap eindelijk waarom er zoveel mensen van overtuigd zijn dat Marit afvalt komende week. Ik had die hele post van Jelsir gemist.

*past snel pool aan.

En toch hoop ik stiekem dat het fout is. ;D


Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #191 Gepost op: 29-01-2012, 21:27:21 »
overigens zou het ook nog kunnen dat William afvalt komende aflevering.. dan zou de code van de mol namelijk kloppen..

2821 > William
2100 > Anne-Marie
1436 > Hadewych
2222 > Marit
3471 > Tim
2364 > Frits
3583 > Liesbeth
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #192 Gepost op: 29-01-2012, 21:44:12 »
Ok over die rode schermen die erin gemonteerd worden.
Er was ook in een avro voorstukje te zien dat er een rood scherm kwam in de haven van de executie van aflevering 4. De schermen worden er dus achteraf ingemonteerd.
MAAR, ik geloof ook dat de voorstukjes voor volgende week ook rechtsstreeks van de aflevering zelf komen die al helemaal afgemonteerd is.  ;) Dan zou je kunnen concluderen dat het echt gelekt is. Ook erg dom van de avro btw, ze lieten vorige jaren in de previews nooit rode schermen zien en nu opeens wel. Tsja, dan kan je erop wachten dat het uitlekt.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 21:45:58 door Jordyep »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #193 Gepost op: 29-01-2012, 21:49:40 »
*past snel pool aan.

En toch hoop ik stiekem dat het fout is. ;D
Ojee, je loopt denk ik een beetje achter de ontwikkelingen aan  :o. Dit is alweer achterhaald, Marit blijft dus gewoon (zie anders spoilertopic van 2 uur terug).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #194 Gepost op: 29-01-2012, 21:58:36 »
hoopt Lo.. ;) (of ik heb iets gemist)

ik ben dr nog niet van overtuigd dat ze blijft..  ook niet 100% dat ze weggaat.. maar vooralsnog laat ik haar als afvaller staan in de poll...

De roodshow hint wijst er voor mij namelijk ook op dat Marit eruit gaat...

en als die schermen geshoped zijn om ons om de tuin te leiden en Marit gaat er niet uit, dan zou ik dan ten eerste heeeel flauw vinden en vraag ik me ook meteen af waarom dat ze dat dan juist met Marit doen.. (omdat ze de mol is? dat is dan ook meteen heel duidelijk als ze dr niet uitgaat...)
Dus ik neig dan toch meer naar dat ze er waarschijnlijk toch uit gaat..
Maar goed niets is zeker en alles kan..
we zien het wel donderdag...
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 22:01:55 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline EvdS

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #195 Gepost op: 29-01-2012, 22:03:20 »
Ik had hier net even een theorie topic voor gemaakt, maar die is om de een of andere wazige reden verdwenen terwijl ik er nog mee bezig was.. dus dan maar even verder hier...


googlen met 2 voor 12 en de namen van de kandidaten levert vooralsnog weinig op..


maar als 2 voor 12 het antwoord zou zijn naar waarom dat de mol die tv quiz zou winnen, moeten we wellicht verder kijken..

de show is begonnen in Oktober 1971.. ook die datum kon ik niet herleiden.
op 16 maart 1991 kwam de show in een nieuw jasje terug op de buis.. wederom niet te herleiden..
de show is bedacht Ellen Blazer (Rotterdam, 3 december 1931)


Maar waar ik dus aan zit te denken nu...

de basis van de show is:

De spelers moeten twaalf vragen beantwoorden. Van elk antwoord wordt de beginletter genoteerd  Nu dient uit de beginletters van de twaalf antwoorden een woord van twaalf letters te worden geraden,

wellicht zouden we met beginletters van antwoorden die bij wie is de mol zijn geweest erachter kunnen komen wie de mol is...

Wellicht zitten deze verstopt in de intro bij vragen die art stelt.. of bij de test vragen die we te zien krijgen...
of wellicht wel in de opdracht met de trap...
Ik ga hier even verder op speuren..


Heel goed idee om het spelletje '2 voor 12' te spelen met de antwoorden die in de afleveringen voorkomen. Ben benieuwd of het iets oplevert! Het enige wat ik me afvraag is dat de vraag welke TV-quiz de mol zou kunnen winnen voorkwam in de test voor de kandidaten. Het zou dus theoretisch gezien voor hen mogelijk moeten zijn de vraag goed te beantwoorden. Hoe zouden zij ter plekke de Mol aan '2 voor 12' kunnen linken? We weten natuurlijk de antwoorden niet, dus misschien was het getal 12 in de titel van het programma genoeg verwijzing naar de Mol in vergelijking met de andere antwoorden maar misschien is het wel iets om in gedachten te houden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #196 Gepost op: 29-01-2012, 22:04:28 »
Ik heb een vraag over de komende afvaller, die kennelijk gespoilerd is.


Wat wordt hiermee gedaan met de pool? Ik heb bij de Pelgrimscode afgezien van verder deelnemen, toen in het vooruitzicht van de gidstekesten de naam Mohammed Chaara stond (die toen klaarblijkelijk nog 4 weken in het spel zat). Vond ik niet eerlijk om verder mee te gaan, al klopte het achteraf toch niet.


Mijn voorstel: de voorspelde afvaller van aflevering 5 niet laten meetellen in de pool, zo zijn de kansen voor iedereen gelijk, ook voor degenen die de naam van die afvaller nu nog niet weten.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #197 Gepost op: 29-01-2012, 22:06:58 »
Hoort dat niet in het pooltopic ?
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #198 Gepost op: 29-01-2012, 22:08:46 »
ik heb het al doorgestuurd naar de poolbeheerders. Dus officiële mededeling volgt misschien nog wel. Bij geen antwoord telt het dus gewoon mee
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #199 Gepost op: 29-01-2012, 22:11:44 »
Hoort dat niet in het pooltopic ?
eigenlijk wel, maar ook hier.

Maar het is een beetje een dubbel gevoel als de naam toch niet blijkt te kloppen.

Toch mooi dat er rekening mee gehouden wordt.

En mijn afvaller van komende week: ik heb toch maar gekoen voor degene die het meest genoemd wordt.