Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157656 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #300 Gepost op: 14-01-2012, 12:28:05 »
@ER fanaatje: vroeg ik me ookal af

en het is al vaker genoemand maar ik wil het toch weer naar boen brengen: in een twwt van de mol staat OK, dat is niet zo raar maar wel als je bedenkt dat Maarten Olympisch Kampioen is geworden. daarbij krijgt hij de vraag: welk nummerbord had de jeep waar de mol in zat? hij klikt "OK *paar cijvers*" aan. dit lijkt mij een behoorlijk sterke hint als in op maarten zat
En de mol verdient 2.500 euro?

 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 2
« Reactie #301 Gepost op: 14-01-2012, 12:35:23 »
En de mol verdient 2.500 euro?

 ::rofl::

Als er één iemand is die ik echt niet verdenk dan is het Maarten wel!





Is het julllie ook opgevallen dat bij groepsfoto 2 Liesbeth op het laatste moment haar hoofd omhoog doet? Verder weet ik niet wat ik er mee moet hoor, maar toch. (Misschien een 'OK knikje  ::hypocriet::'?)
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #302 Gepost op: 14-01-2012, 12:42:52 »
Oeps wrong topic :$ zo te zien.

Het valt mij dit seizoen wel ook dat er veel vanuit de lucht is gefilmd. Ik kan me dit van andere seizoens niet zo herinneren. Daarnaast vind ik dat er veel shots van vogels voorbij komen.
2 mogelijkheden :
1. het is een motief en leidt naar de mol
2. In IJsland was met een helicopter filmen gewoon praktischer en buiten vogels viel er niet veel te filmen

Vorig jaar zater er veel vogelgeluiden in. Men heeft eindeloos gezocht naar een hint daarin, maar achteraf bleek er gewoon een vogelliefhebber in de montagekamer te zitten. Die persoon zal er wel weer gezeten hebben.

En de mol verdient 2.500 euro?
 ::rofl::

De mol kon het toch ook niet helpen dat zelfs deze súpermakkelijke opdracht door de kandidaten verkloot werd? ???
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #303 Gepost op: 14-01-2012, 12:45:24 »
@ER fanaatje: vroeg ik me ookal af

en het is al vaker genoemand maar ik wil het toch weer naar boen brengen: in een twwt van de mol staat OK, dat is niet zo raar maar wel als je bedenkt dat Maarten Olympisch Kampioen is geworden. daarbij krijgt hij de vraag: welk nummerbord had de jeep waar de mol in zat? hij klikt "OK *paar cijvers*" aan. dit lijkt mij een behoorlijk sterke hint als in op maarten zat

Dit antwoord was op een reactie voor ik er achter kwam dat ik in de verkeerde topic zat met m'n tweet. Namelijk deze reactie

Citaat
Ik vind de tweet n.a.v. afl.2 raar.

Rookgordijnen. Het zullen niet de eerste zijn dit jaar.

In mijn wereld klinkt 'laatste' logischer.
Iemand een idee waarom er 'eerste' staat i.p.v. 'laatste'? Of iemand die mij kan uitleggen waarom 'eerste' compleet logisch is in deze zin?

Dat vroeg de persoon zich ook af, waarom dat was, niet de vogelbeelden ;)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 2
« Reactie #304 Gepost op: 14-01-2012, 12:55:52 »
De mol kon het toch ook niet helpen dat zelfs deze súpermakkelijke opdracht door de kandidaten verkloot werd? ???

Ik vond het niet echt een supermakkelijke opdracht... Als je het goed doet, volgens de manier van Marit en Liesbeth, dan is het natuurlijk redelijk makkelijk. Maar je hoeft maar 1 getalletje verkeerd te hebben, en gezien de vorige opdrachten, zat er niet 1 mol tussen maar wel meerdere knullige acties van verschillende kandidaten. Ik zou in iedergeval voor hetzelfde hebben gekozen als Maarten.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #305 Gepost op: 14-01-2012, 13:03:56 »
Als er één iemand is die ik echt niet verdenk dan is het Maarten wel!





Is het julllie ook opgevallen dat bij groepsfoto 2 Liesbeth op het laatste moment haar hoofd omhoog doet? Verder weet ik niet wat ik er mee moet hoor, maar toch. (Misschien een 'OK knikje  ::hypocriet::'?)

Ah, ik ben dus niet de enige die het zag...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #306 Gepost op: 14-01-2012, 13:19:36 »
@ de mensen hierboven.

Ten eerste werd Maarten door de groep gekozen. Hij opperde het niet zelf. Vervolgens heeft Maarten met zijn 'beta' kennis, vast en zeker statistisch berekend dat de KANS van slagen onwijs klein zou zijn. Of te wel de opdracht zou nooit slagen. Of te wel hij is niet de mol.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #307 Gepost op: 14-01-2012, 13:34:15 »
Ik zit de opdrachten nog eens goed uit te pluizen voor mijn overzichten. Deze verwarring op de trap is al interessant:

Vraag 3. "Het aantal mensen waar het Monica da Silva Trio mee op het podium staat maal het aantal letters van de volledige echte naam van Dio." Hadewych: "Diorno, wat is jouw echte naam?" Diorno Dylyano Braaf = 18. Hadewych: "En jij bent met het Monica da Silva Trio met zijn tweeën hè?" (2x18 = 36.)

Als Liesbeth het antwoord wil doorgeven is er nog discussie in de groep. Half door elkaar: William: 9, 9! Hadewych: 18 en 2? Frits: 36. Hadewych: O, keer 2? Maarten: Nee. Anne-Marie: Nee, min 2. Marit: niet. Frits: Maal zei die, maal. Denk erom. Marit lacht. Anne-Marie: Ok! Ik dacht het echt hoor.

Het opvallendst zijn de fouten van William en Anne-Marie want om op 9 te komen moet je 18 delen door 2 en dat is raar met de volgorde in de vraag (het MDST maal aantal letters Dio) en hetzelfde geldt voor "min 2" wat Anne-Marie volhoudt. Verder valt op dat Frits het goed doet: onmols.

Hadewych (die meteen nadat de vraag gesteld is de informatie gaat vragen bij Dio en dus geen tijd neemt om even te onthouden wat er moet gebeuren met de getallen en bovendien de volgorde omdraait) is ook in de war en lijkt het te willen optellen. Ook Maarten en Marit (volgens biecht) zijn in de war. Liesbeth niet, die wil meteen het antwoord geven, alleen weten we niet welk.

Grote kans dat de Mol hier al een poging heeft gedaan om verwarring te zaaien.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 13:43:59 door Heinz »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #308 Gepost op: 14-01-2012, 13:58:53 »
Prima analyse Heinz ::ok::

Offline Molletje732

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #309 Gepost op: 14-01-2012, 14:00:40 »
Liesbeth is zekers te weten ook verdacht, als je de code keer elkaar doet, kom je op 144. En wat is de 144e dag van 2012? jep, liesbeths verjaardag, 23mei (:
4 × 2 × 6 × 3 = 144.

Op Wikipedia staat dat Liesbeth jarig is op 23 maart. Dan zou deze theorie dus niet meer kloppen. Maar ik vind em wel goed gevonden ::ok::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #310 Gepost op: 14-01-2012, 14:14:04 »
En de mol verdient 2.500 euro?
 ::rofl::

Het zou best kunnen. Hij kon niet helpen dat hij werd uitgekozen om de uitkomst te voorspellen. Als ie had gezegd 'Dat lukt zeker' was dat, gezien de uitkomsten van alle eerdere opdrachten, best verdacht geweest. En misschien was het wel nodig dat er geld in de pot kwam vanwege een opdracht in aflevering 3 waarbij geld ingezet moet worden. Maarten heeft nu in ieder geval alle vertrouwen, dus als ie de Mol is kan ie nu vanalles uithalen.

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #311 Gepost op: 14-01-2012, 14:15:44 »
Even over de titel: 'In de Min'

Het gekke is de hoofdletter dat suggereert dat het een naam is. Het eerste wat ik kon bedenken is de Egyptische God Min, God van de vruchtbaarheid, hint naar volgende land? Hier dacht ik ook al aan door de numerologie van de Egyptenaren waar een aantal getallen goddelijk zijn, 2,3,4,7 en de producten daarvan inclusief 12. Maar dat gaat ver.

Verder betekend in de minne schikken dat je iets 'onder de tafel' regelt, bijvoorbeeld in de rechtbank, maar ook met een gouden handdruk. Misschien wat Maarten deed bij opdracht 3?

Als laatste is een Min of minne een vroedvrouw of sowieso slaat het op vrouwelijk, bijvoorbeeld een minnezangeres. Misschien kan hier iemand iets mee.

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #312 Gepost op: 14-01-2012, 14:16:26 »
Het zou best kunnen. Hij kon niet helpen dat hij werd uitgekozen om de uitkomst te voorspellen. Als ie had gezegd 'Dat lukt zeker' was dat, gezien de uitkomsten van alle eerdere opdrachten, best verdacht geweest. En misschien was het wel nodig dat er geld in de pot kwam vanwege een opdracht in aflevering 3 waarbij geld ingezet moet worden. Maarten heeft nu in ieder geval alle vertrouwen, dus als ie de Mol is kan ie nu vanalles uithalen.

Zie mijn topic bij Maarten is (niet) de mol. Wordt daar helemaal verklaard ;)

Offline Slamdance

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #313 Gepost op: 14-01-2012, 15:06:31 »
Is het anderen ook al opgevallen dat in de compilatie foto de eerste twee afvallers van seizoen 12 op dezelfde plek staan als de eerste twee afvallers van seizoen 11 ? En dat bijna iedereen op een soortgelijke manier staat als vorig jaar ?


Foto seizoen 11 + volgorde
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Foto seizoen 12 + volgorde tot nu toe
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Toeval of zou je dit door kunnen trekken tot de finale?
Twee afleveringen is in ieder geval te weinig om een echte conclusie te trekken.


Als je het doortrekt krijg je in ieder geval de volgende volgorde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #314 Gepost op: 14-01-2012, 15:11:59 »
Wat ik me afvraag: wat doen al die beelden van vogels, vogeleieren, ... in de aflevering?
Ik kan daar geen hint of wat dan ook mee verbinden.
Lomperik..

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #315 Gepost op: 14-01-2012, 15:13:08 »
Even over de titel: 'In de Min'

Het gekke is de hoofdletter dat suggereert dat het een naam is. Het eerste wat ik kon bedenken is de Egyptische God Min, God van de vruchtbaarheid, hint naar volgende land? Hier dacht ik ook al aan door de numerologie van de Egyptenaren waar een aantal getallen goddelijk zijn, 2,3,4,7 en de producten daarvan inclusief 12. Maar dat gaat ver.

Verder betekend in de minne schikken dat je iets 'onder de tafel' regelt, bijvoorbeeld in de rechtbank, maar ook met een gouden handdruk. Misschien wat Maarten deed bij opdracht 3?

Als laatste is een Min of minne een vroedvrouw of sowieso slaat het op vrouwelijk, bijvoorbeeld een minnezangeres. Misschien kan hier iemand iets mee.

Ik borduur eventjes verder op jouw minnetheorie

De geliefde waarnaar gesmacht wordt is de Minne

In de 13e eeuw (aka. 1201/1300) leefde er een schrijfster met de naam Hadewijch.
Zij schreef o.a. strofische gedichten (titel van haar werk) deze gedichten leken qua opbouw heel sterk op minneliederen. Namelijk de typische inleiding met een natuurthema, het centrale thema van de (haast altijd onvervulde) liefde, de slotstrofe met de "moraal van het verhaal" en/of opdracht, en soortgelijke kenmerken.
Hadewych zingt in afl.1 de eerste paar regels van The Sound of Music. Dit lied heeft enige overeenkomsten met de opbouw van zo'n minnelied.

Daarnaast is deze 13e eeuwse Hadewych ook schrijfster van de lijst der volmaakten. 12 is het getal van perfectie. Een aanhangsel van het visioenenboek. De 12 dag van kerstmis (zie topic Hadewych) is 5 januari, de 12e nacht is de nacht van epiphanie, openbaring. Een visioen is ook een soort openbarig.

Oké ik ben me heel erg bewust van het feit dat dit behoorlijke tunnelvisie redenaties zijn  ::)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #316 Gepost op: 14-01-2012, 15:14:46 »
Quote:
Foto seizoen 12 + volgorde tot nu toe
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zien jullie het ook? Frits staat hier exact hetzelfde als dat engeltje tijdens de eerste executie! :O
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #317 Gepost op: 14-01-2012, 15:23:02 »
Nog iets wat me opviel:

De auto waarmee Art en Maarten wegrijden, dat is ook die OK - ... !!!! Dit kan geen toeval zijn hé mensen dat ook deze keer Maarten in die OK - ... zit. Het is tevens de auto waarmee de Mol werd afgezet!

Ook hangt er een papier met tekst op op de binnenkant van het deksel van de ton van William en Hadewych. iemand die aub wil cappen wat daar staat, mij lukt het niet :( HULP GEVRAAGD DUS! Kan best wel eens belangrijke info zijn!
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 15:35:19 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #318 Gepost op: 14-01-2012, 15:26:55 »
Wat ik me afvraag: wat doen al die beelden van vogels, vogeleieren, ... in de aflevering?
Ik kan daar geen hint of wat dan ook mee verbinden.
Een ei, een ei, een eitje hoort erbij. Moet Tim zijn, kan niet missen! :D
Maar even serieus: Maarten van der Weijden; weidevogels... Wel wat vergezocht maar toch.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #319 Gepost op: 14-01-2012, 15:51:32 »
Quote:
Foto seizoen 12 + volgorde tot nu toe
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zien jullie het ook? Frits staat hier exact hetzelfde als dat engeltje tijdens de eerste executie! :O

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44826.420
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)