Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157616 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #320 Gepost op: 14-01-2012, 15:54:50 »
Is het anderen ook al opgevallen dat in de compilatie foto de eerste twee afvallers van seizoen 12 op dezelfde plek staan als de eerste twee afvallers van seizoen 11 ? En dat bijna iedereen op een soortgelijke manier staat als vorig jaar ?


xknip

Goed gezien!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #321 Gepost op: 14-01-2012, 16:07:13 »
Nog iets wat me opviel:

De auto waarmee Art en Maarten wegrijden, dat is ook die OK - ... !!!! Dit kan geen toeval zijn hé mensen dat ook deze keer Maarten in die OK - ... zit. Het is tevens de auto waarmee de Mol werd afgezet!

Tuurlijk kan dat toeval zijn, de productie heeft gewoon twee 4x4's gehuurd en nu werd toevallig één van de twee gebruikt door Art en Maarten.
Tell me what your telescope says

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #322 Gepost op: 14-01-2012, 16:10:43 »
Is het julllie ook opgevallen dat bij groepsfoto 2 Liesbeth op het laatste moment haar hoofd omhoog doet? Verder weet ik niet wat ik er mee moet hoor, maar toch. (Misschien een 'OK knikje  ::hypocriet::'?)
Heeft iemand hier een filmpje van?! Ik kan dat echt niet vinden...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #323 Gepost op: 14-01-2012, 16:11:29 »
En misschien was het wel nodig dat er geld in de pot kwam vanwege een opdracht in aflevering 3 waarbij geld ingezet moet worden.

Ik denk dat er zeker wel geld in de pot nodig is voor aflevering 4. Dan gaat er immers 'onderhandeld worden over de toekomst' of iets dergelijks. Mijn interpretatie: er zal betaald moeten worden om met zijn allen naar het volgende land te gaan.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #324 Gepost op: 14-01-2012, 16:12:08 »

En het zijn ook dezelfde twee auto's die gebruikt worden om de kandidaten te droppen bij het vliegtuig.
Goede jacht!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #325 Gepost op: 14-01-2012, 16:13:37 »
Nog iets wat me opviel:

De auto waarmee Art en Maarten wegrijden, dat is ook die OK - ... !!!! Dit kan geen toeval zijn hé mensen dat ook deze keer Maarten in die OK - ... zit. Het is tevens de auto waarmee de Mol werd afgezet!

Ook hangt er een papier met tekst op op de binnenkant van het deksel van de ton van William en Hadewych. iemand die aub wil cappen wat daar staat, mij lukt het niet :( HULP GEVRAAGD DUS! Kan best wel eens belangrijke info zijn!

Waar zit het nummerbord?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #326 Gepost op: 14-01-2012, 16:25:34 »
Oke met enige improvisatie zou je OK829 kunnen lezen.
Maarten beantwoord dus een vraag in de test op zich zelf, als mol!

EDIT: Alhoewel het niet de Jeep opdracht is!
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 16:31:25 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #327 Gepost op: 14-01-2012, 16:27:22 »
opmerken dat er een vraag (nr. 6), waar Anne-Marie blijft staan, helemaal niet in beeld is geweest.

Ja klopt, dat was de vraag van Marit.

Iedereen heeft namelijk een vraag gehad, dat moet wel anders slaat de vraag in de test nergens op (zie Frits antwoorden op de vraag of de mol zijn vraag goed of fout zei).

Dus dan ben je toch Marit aan het verdenken lightman  ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #328 Gepost op: 14-01-2012, 16:32:43 »
Is het anderen ook al opgevallen dat in de compilatie foto de eerste twee afvallers van seizoen 12 op dezelfde plek staan als de eerste twee afvallers van seizoen 11 ? En dat bijna iedereen op een soortgelijke manier staat als vorig jaar ?


Foto seizoen 11 + volgorde
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Foto seizoen 12 + volgorde tot nu toe
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Toeval of zou je dit door kunnen trekken tot de finale?
Twee afleveringen is in ieder geval te weinig om een echte conclusie te trekken.


Als je het doortrekt krijg je in ieder geval de volgende volgorde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Dit laat mij niet meer los, ik denk dat je op een goed spoor bent.
Aan de andere kant weet ik niet of dit jaar weer een afval-volgorde-hint bestaat (net zoals de testvragen van het vorige seizoen).

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #329 Gepost op: 14-01-2012, 16:44:36 »
Ja klopt, dat was de vraag van Marit.

Iedereen heeft namelijk een vraag gehad, dat moet wel anders slaat de vraag in de test nergens op (zie Frits antwoorden op de vraag of de mol zijn vraag goed of fout zei).

Dus dan ben je toch Marit aan het verdenken lightman  ::tandpastasmiley::

Nope, ik constateer alleen dat er een vraag niet in beeld is geweest. Was een reactie op het willen uitrekenen van het verschil in treden. De vraag bij de test doet idd wel vermoeden dat een gedeelte van vraag 6 over Marit ging. Maar hoe verdacht dit dan is? Het ligt er nogal dik bovenop als de montage juist die ene vraag over de mol zou weglaten. Ik begrijp uiteraard wel dat dit toch voer voor de Marit tunnelaars is, maar daar hoor ik niet bij. Ter info, ik zit nog in geen enkele tunnel. Ik heb alleen al wat kandidaten afgestreept.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 17:01:53 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 2
« Reactie #330 Gepost op: 14-01-2012, 16:50:27 »
Ik weet niet of iemand dit gezegd heeft, maar zou het kunnen zijn dat er een verschil zit in de aflevering tot de executie die op de site stond en de hele aflevering? Heeft iemand het tegelijkertijd gezien?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #331 Gepost op: 14-01-2012, 17:31:26 »
Marit tunnelaars is, maar daar hoor ik niet bij. Ter info, ik zit nog in geen enkele tunnel. Ik heb alleen al wat kandidaten afgestreept

Haha ja ik weet er alles van! Ik probeerde met deze post dus alleen uit te lokken dat je eventjes de Marittunnel in wilt kijken  ::rofl::

Ik ken je 3 uitsluitingen als mol en je top-3 verdenkingen, namelijk uit het taartdiagram Liesbeth, Tim en Dio. Maar Dio is er al uit, dus wellicht kan je Marit in de top-3 toelaten  ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #332 Gepost op: 14-01-2012, 19:30:01 »
Oke met enige improvisatie zou je OK829 kunnen lezen.
Maarten beantwoord dus een vraag in de test op zich zelf, als mol!

EDIT: Alhoewel het niet de Jeep opdracht is!

Jelsir, ook in de jeepopdracht zit hij in de OK 829 ;) Het is dus 2x van toepassing. Ook Hadewych, Tim en Liesbeth passen bij dit.
Lomperik..

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 2
« Reactie #333 Gepost op: 14-01-2012, 19:34:21 »
Dit heeft niks met aflevering 2 te maken ik kan het ook ff niet terugvinden, maar doet Vriendlief niet meer leuk tekeningen maken?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 14:40:26 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #334 Gepost op: 14-01-2012, 19:49:27 »
Is het anderen ook al opgevallen dat in de compilatie foto de eerste twee afvallers van seizoen 12 op dezelfde plek staan als de eerste twee afvallers van seizoen 11 ?
Dit is hilarisch! ::rofl:: Zoek ik overal naar hints over afvallers en dan blijkt het dit te zijn. Goed gevonden! ::ok::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #335 Gepost op: 14-01-2012, 20:29:20 »
Dit is hilarisch! ::rofl:: Zoek ik overal naar hints over afvallers en dan blijkt het dit te zijn. Goed gevonden! ::ok::

Ben ik nou de enige die hoopt dat dit gewoon toeval is? Vorig jaar heeft de afvallershint een groot deel van het seizoen voor mij verpest. Ik zat op Karin (en vond Pepijn ook nog een goede Molkandidaat) maar wist dankzij die hint dat zij het niet meer konden zijn. Als dit weer zo'n hint is kunnen we dus weer een stuk of vijf mollen wegstrepen. Ik hoop dus dat William volgende week lekker in het spel blijft.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 2
« Reactie #336 Gepost op: 14-01-2012, 20:33:31 »
Even over de titel: 'In de Min'

Het gekke is de hoofdletter dat suggereert dat het een naam is. Het eerste wat ik kon bedenken is de Egyptische God Min, God van de vruchtbaarheid, hint naar volgende land? Hier dacht ik ook al aan door de numerologie van de Egyptenaren waar een aantal getallen goddelijk zijn, 2,3,4,7 en de producten daarvan inclusief 12. Maar dat gaat ver.

Verder betekend in de minne schikken dat je iets 'onder de tafel' regelt, bijvoorbeeld in de rechtbank, maar ook met een gouden handdruk. Misschien wat Maarten deed bij opdracht 3?

Als laatste is een Min of minne een vroedvrouw of sowieso slaat het op vrouwelijk, bijvoorbeeld een minnezangeres. Misschien kan hier iemand iets mee.

bij Min denk ik simpelweg aan (hadewych) MINis en als het de god van de vruchtbaarheid is, dan slaat dat ook op hadewych omdat ze zwanger is en als het slaat op die vroedvrouw dan slaat dat ook op hadewych. kort samengevat, als er een hint in de titel zit, slaat het op hadewych
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #337 Gepost op: 14-01-2012, 20:36:22 »
Ben ik nou de enige die hoopt dat dit gewoon toeval is? Vorig jaar heeft de afvallershint een groot deel van het seizoen voor mij verpest. Ik zat op Karin (en vond Pepijn ook nog een goede Molkandidaat) maar wist dankzij die hint dat zij het niet meer konden zijn. Als dit weer zo'n hint is kunnen we dus weer een stuk of vijf mollen wegstrepen. Ik hoop dus dat William volgende week lekker in het spel blijft.
Weet liever ook niet wie de volgende afvallers zijn.
Omnia vincit amor

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #338 Gepost op: 14-01-2012, 20:39:40 »
Weet liever ook niet wie de volgende afvallers zijn.

::ok:: ik ook niet! Maakt het toch een stuk minder spannend of je moet tegen beter weten in toch op één van de afvallers van de theorie gaan zitten.

Offline Miriam87

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #339 Gepost op: 14-01-2012, 20:57:31 »
Wat vinden jullie hiervan? Het laat me namelijk niet meer los en ik heb hierover nog niets gelezen op de afgelopen zeventien pagina's.

Als je de reeks afmaakt (4263) kom je inderdaad uit op 12-6. Deze reeks is seizoen 12, dus de 6 kan slaan op seizoen 6. De mol in seizoen 6 was Milouska, presentatrice bij het Jeugdjournaal.

Liesbeth is ook presentatrice van het jeugdjournaal geweest...

Wat vinden jullie hiervan?