Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157581 keer)

Offline Molletje732

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #380 Gepost op: 15-01-2012, 19:41:58 »
Je bedoelt tussen Anne-Marie en William. Het is niet exact te zien maar ze passeren in ieder geval 3 bordessen. Tussen twee bordessen zitten gemiddeld 15 treden. Ze komen ongeveer 3 treden lager uit dan de plek waar Anne-Marie staat. Ik schat dat de afstand ongeveer 3*15-3 = 42 treden is.

Dan kom je uit op een totaal van 20+51+36+33+36+42+40+26+28 = 312. Veel minder dan verwacht. Misschien stond Art toch niet helemaal bovenaan.

O sorry. Nou heb ik het weer fout gezegd in mijn vorige reactie. Tussen Anne-Marie en William bedoel ik ja. Van Maarten naar Anne-Marie zijn 36 treden, en dan gaat het om het stuk tussen Anne-Marie en William. Daar zit de vraag die we niet gehoord hebben.

Maar ondanks dat het dus niet helemaal duidelijk is hoeveel treden het precies zijn, zijn het er zeker niet veel meer dan 50. Waarschijnlijk zelfs minder. Dan kom je dus uit op ongeveer 310/320 treden. Minder dus dan de 350 waar Anne-Marie het over had, en nog minder dan de informatie die op internet te vinden was.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Aflevering 2
« Reactie #381 Gepost op: 15-01-2012, 19:54:15 »
Het zou toch ook heel goed kunnen dat Art niet op de bovenste trede stond, maar lager? Of ligt dat aan mij?? Lijkt me in ieder geval een goede verklaring voor het feit dat we op een lag aantal uitkomen dan verwacht  ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #382 Gepost op: 15-01-2012, 20:06:15 »
Iemand op de chat opperde dit, heb het geloof ik niet gelezen: een vraag voor de mol in de trapopdracht wordt misschien pas later in het spel gesteld, zodat de mol hogerop komt. Immers, als er onderaan een vraag voor Anne-Marie is geweest kan het best zijn dat ze ervoor kiezen om Anne-Marie achter te laten, omdat de kans dat ze nog een keer informatie moet geven klein is.

Offline Molletje732

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #383 Gepost op: 15-01-2012, 20:34:18 »
Het zou toch ook heel goed kunnen dat Art niet op de bovenste trede stond, maar lager? Of ligt dat aan mij?? Lijkt me in ieder geval een goede verklaring voor het feit dat we op een lag aantal uitkomen dan verwacht  ;)

Het zou idd kunnen dat Art niet helemaal bovenaan staat, maar dat is dan niet te zien in de aflevering. Als Liesbeth de laatste 26 treden heeft gelopen, zie je Art in beeld. Hij gaat dan 28 treden naar beneden lopen, waardoor hij op dezelfde tree uitkomt als Liesbeth.
Je ziet dus op een gegeven moment Art staan, op de op 1 na hoogste tree. Dit maakt Art weer goed door 1 tree minder te tellen richting Liesbeth. (moet je maar ff terugkijken.) Maar Art staat daar bovenaan de trap. Natuurlijk zou het kunnen dat ergens nog een trap is, of dat de trap buiten het beeld verder gaat, maar voor zover het te zien is, staat Art helemaal bovenaan.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #384 Gepost op: 15-01-2012, 20:45:28 »
Maar ondanks dat het dus niet helemaal duidelijk is hoeveel treden het precies zijn, zijn het er zeker niet veel meer dan 50. Waarschijnlijk zelfs minder. Dan kom je dus uit op ongeveer 310/320 treden. Minder dus dan de 350 waar Anne-Marie het over had, en nog minder dan de informatie die op internet te vinden was.

Ik krijg net een tip van een lezer van mijn blog (zwft) dat Liesbeth in de laatste etappe veel meer treden heeft afgelegd dan afgesproken. Hij kwam zelf uit op 90. Ik schat zelf 66 maar dat zijn er nog altijd veel te veel. Je kan het goed zien als Art bij haar aankomt op 16:37. Hadewych staat op de achtergrond vier bordessen lager. Tussen de bordessen zitten ongeveer 15 treden en ze loopt nog 6 treden van Hadewych naar het eerste bordes. Hier is iets raars gebeurd. Het zal wel met de opnames te maken hebben gehad. Maar dan zaten ze dus niet 28 treden van het goede antwoord af maar 68 of zo. Zo wordt het moeilijk om te controleren waar het fout is gegaan.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #385 Gepost op: 15-01-2012, 20:45:35 »
Is dit fake?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lijkt me sterk dat er in aflevering 9 en 10 nog maar 2 kandidaten zijn

Offline Molletje732

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #386 Gepost op: 15-01-2012, 21:02:20 »
Ik krijg net een tip van een lezer van mijn blog (zwft) dat Liesbeth in de laatste etappe veel meer treden heeft afgelegd dan afgesproken. Hij kwam zelf uit op 90. Ik schat zelf 66 maar dat zijn er nog altijd veel te veel. Je kan het goed zien als Art bij haar aankomt op 16:37. Hadewych staat op de achtergrond vier bordessen lager. Tussen de bordessen zitten ongeveer 15 treden en ze loopt nog 6 treden van Hadewych naar het eerste bordes. Hier is iets raars gebeurd. Het zal wel met de opnames te maken hebben gehad. Maar dan zaten ze dus niet 28 treden van het goede antwoord af maar 68 of zo. Zo wordt het moeilijk om te controleren waar het fout is gegaan.

Ik heb het net ff teruggekeken, en je hebt gelijk! Er zitten idd 4 bordessen tussen Hadewych en Liesbeth! Dat verklaart het verschil tussen de getalen die op internet te vinden zijn en het aantal treden dat gelopen wordt! Zonder deze extra 66 treden hadden ze zo'n 310/320 treden gelopen. (Inclusief de treden tussen Anne-Marie en William, dat zijn er ongeveer 40/50.) Tel daar 66 bij op en je precies tussen de getallen die op internet te vinden zijn!

Maar dat betekent dus dat ze veel meer treden dan die 28 treden tekort komen. Laten we zeggen dat van Hadewych tot Liesbeth 66 treden zijn en van Liesbeth tot Art 28. Dan komen ze 94 treden tekort! Dus dan is er echt heel erg gemold. 94 treden te weinig is toch iets anders dan 28 treden te weinig.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2012, 21:05:48 door Molletje732 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #387 Gepost op: 15-01-2012, 21:58:49 »
Zo wordt het moeilijk om te controleren waar het fout is gegaan.

Ja. En dat is al verre van makkelijk over het algemeen. Natuurlijk, te makkelijk willen we al helemaal niet, maar het is nu wel heel vaak met erg weinig en vooral onvolledige informatie speuren naar de Mol.

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #388 Gepost op: 15-01-2012, 22:25:17 »
niet zeuren heinz
staat zelfs in je profiel :P

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #389 Gepost op: 15-01-2012, 22:27:23 »
Iedereen is nu heel erg aan het focussen op de trap, maar er is mij iets anders opgevallen wat ik niet zo 1 2 3 kan verklaren. De tekeningen met de auto's van opdracht twee komen heel duidelijk niet overeen.

Dit zijn 2 shots nadat de opdracht is afgelopen en Frits & Dio, Maarten en A-M naar boven hebben geroepen.

Wat er bij de eerste afbeelding allemaal in het zand staat komt niet eens in de buurt van wat er in het zand staat wanneer we Frits de kandidaten omhoog horen roepen, namelijk wat bij afbeelding 2 te zien is. De tijdens staan erbij, voor degene die het terug willen kijken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #390 Gepost op: 15-01-2012, 22:28:02 »
niet zeuren heinz
staat zelfs in je profiel :P

Kan je nagaan hoe vaak ik zou zeuren als het er niet zou staan. ;)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #391 Gepost op: 15-01-2012, 22:32:27 »
Iedereen is nu heel erg aan het focussen op de trap, maar er is mij iets anders opgevallen wat ik niet zo 1 2 3 kan verklaren. De tekeningen met de auto's van opdracht twee komen heel duidelijk niet overeen.

Dit zijn 2 shots nadat de opdracht is afgelopen en Frits & Dio, Maarten en A-M naar boven hebben geroepen.

Wat er bij de eerste afbeelding allemaal in het zand staat komt niet eens in de buurt van wat er in het zand staat wanneer we Frits de kandidaten omhoog horen roepen, namelijk wat bij afbeelding 2 te zien is. De tijdens staan erbij, voor degene die het terug willen kijken.

Hoezo? Op plaatje 1 staat het eerste deel van het woord, gereden door de linkerauto, en op plaatje 2 het tweede deel van het woord, gereden door de rechterauto. Of bedoel je iets anders?
Tell me what your telescope says

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #392 Gepost op: 15-01-2012, 22:35:41 »
Misschien zijn m'n plaatjes een beetje lullig, maar in theorie zou je bij plaatje 2 al het deel van de andere auto moeten zien. Misschien als je de stukken op youtube terugkijkt dat 't verschil tussen de afbeeldingen dan duidelijker is. Ik ben namelijk niet de grootste held in screencaps maken :#

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #393 Gepost op: 15-01-2012, 22:40:46 »
Volgens mij is dit gewoon weer een montagefout, niets achter zoeken denk ik.
Lomperik..

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 2
« Reactie #394 Gepost op: 15-01-2012, 22:48:16 »
Dit is het deel wat de 2e auto had afgelegd nadat frits & dio de kandidaten omhoog hadden geroepen. Ik weet niet of er spraken is van een montagefout, want de lijnen zouden dan zichtbaar moeten zijn en daarvoor ontbreken m.i. sommige lijnen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #395 Gepost op: 15-01-2012, 23:05:43 »
Op pagina 13 heeft iemand dit ook al uitgewerkt. Maar wou het ook nog een keer doen. Ik zie gebeuren dat er een hint in zit en dat je met een beetje draaien en doen de naam van de mol krijgt. Misschien wel iets met die punten... Puur ook om het feit dat de 'i' en de 'k' grafisch aan elkaar zijn geplakt.
Ik ga er even over slapen ;)

Rood en zwart zijn de verschillende koersen. Groen is het stuk wat beide auto's hebben gereden.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2012, 23:10:34 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #396 Gepost op: 15-01-2012, 23:07:45 »
Als ik dat plaatje zie vind ik het niet vreemd dat de opdracht niet is geslaagd. Zo kun je het al amper lezen, laat staan als je schuin van bovenaf kijkt en de auto's nooit perfect dat spoor zullen trekken, hoe hard je ook je best doet.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #397 Gepost op: 15-01-2012, 23:18:40 »
Konden ze met de auto eigenlijk uberhaupt wel achteruit rijden, met dat blok erachter? Anders krijg je toch ook al draaisporen. nee, dit lijkt me inderdaad een onmogelijke opdracht  :-\\
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #398 Gepost op: 15-01-2012, 23:21:02 »
Dit is het deel wat de 2e auto had afgelegd nadat frits & dio de kandidaten omhoog hadden geroepen. Ik weet niet of er spraken is van een montagefout, want de lijnen zouden dan zichtbaar moeten zijn en daarvoor ontbreken m.i. sommige lijnen.
Ik had bij die opdracht de vibe dat de twee auto's helemaal niet zo gelijk op gingen als gemonteerd, maar dat één van de auto's veel eerder klaar was. Ik heb dat nog niet verder uitgezocht, maar deze screenshots zouden daarop kunnen wijzen...

Hmm, of misschien is er toch wat weggepoetst... ik zie in het bovenste screenshot van de eerste post hierover van ER fanaatje de lijnen uit het screenshot van de tweede post!? Of misschien hebben ze de andere lijnen juist aangezet om het voor de kijker duidelijker in beeld te brengen, maar zijn ze er een paar vergeten?

't is in elk geval erg maf. Op één screenshot (van ER fanaatje) ontbreekt de onderkant van de "K" op de ander een deel van de "N".
« Laatst bewerkt op: 15-01-2012, 23:48:05 door Rat »

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #399 Gepost op: 15-01-2012, 23:46:29 »
Blijf er ook zeker van dat er iets is met 1:55:46.

Er wordt zo duidelijk in beeld gebracht dat de tijd naar deze tijd wordt terug gezet, en als je nu de avro-site opent, zie je bij "bekijk de laatste aflevering" ook weer heeel toevallig net dit screenshot...

Waarschijnlijk moeten we het zoeken in de combinatie met 4263...