Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157567 keer)

Offline Gnieperd

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #440 Gepost op: 17-01-2012, 10:05:17 »
heb net het filmpje 'de eerste beelden' en aflevering 2 naast elkaar gelegd, en kom helaas tot de conclusie dat het wel een productielid móet zijn. de route die de auto's afleggen zijn in beide beelden exact gelijk.
Is't niet gewoon Art?

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 2
« Reactie #441 Gepost op: 17-01-2012, 12:27:36 »
Moet wel bewerkt zijn omdat er ook geen verschillen zitten in de URL van de afbeeldingen.

http://avro.nl/wieisdemol/kandidaten/Anne-Marie.aspx is hetzelfde als http://avro.nl/wieisdemol/kandidaten/Dio.aspx

oftewel: ze moeten de exit afbeeldingen nog maken en het is dus bewerkt. Zou wel heel dom zijn als dat niet zo is. (dat kan iedereen die een beetje goed overweg kan met photoshop..)
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Snelweg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #442 Gepost op: 17-01-2012, 13:13:44 »
Citaat
O nee sorry ik zie nu dat je iemand anders bedoelde: met die witte capuchon. Maar wie is de persoon op dit plaatje dan? Ook niet onbelangrijk lijkt me.

Zo op een stilstaand beeld lijkt het een mens,
maar als je de aflevering terug kijkt zie je dat het de auto met Art en waarschijnlijk de mol is die voorbij rijdt.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2012, 13:29:51 door Snelweg »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #443 Gepost op: 17-01-2012, 13:31:55 »
Waar komt dit vandaan?

Grapje van Jelsir denk ik.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 2
« Reactie #444 Gepost op: 17-01-2012, 13:49:00 »
Grapje van Jelsir denk ik.

nee, het was trending topic op Twitter.

Offline Snelweg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #445 Gepost op: 17-01-2012, 14:42:01 »
Ik heb een video gemaakt die laat zien wat Tim nou eigenlijk tekende in de bus.
Sommigen zien er een M in, maar ik zie er eerder een W in.
Bekijk het zelf:



Het einde van deze video laat de tekening zien in het standpunt van de camera, en van uit het standpunt van Tim.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 2
« Reactie #446 Gepost op: 17-01-2012, 14:48:23 »
Ik heb een video gemaakt die laat zien wat Tim nou eigenlijk tekende in de bus.
Sommigen zien er een M in, maar ik zie er eerder een W in.
Bekijk het zelf:



Het einde van deze video laat de tekening zien in het standpunt van de camera, en van uit het standpunt van Tim.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.

Mooi gemaakt! Misschien had je 'm eerst een beetje moeten stabiliseren, omdat de camera nu ook heel veel beweegt, dan is het nog duidelijker...

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #447 Gepost op: 17-01-2012, 15:19:59 »
de 'w' van wie is de mol  ::tandpastasmiley::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #448 Gepost op: 17-01-2012, 15:26:36 »
Of de 'w' van 'wiebelende bus'. :P
The British are not impressed.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 2
« Reactie #449 Gepost op: 17-01-2012, 15:42:24 »
Of een omgedraaide 'M' natuurlijk! ::)

Btw, wat een tekentalent. ::rofl::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2
« Reactie #450 Gepost op: 17-01-2012, 15:45:01 »
De W van de pet van William Spaaij natuurlijk  ;D
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #451 Gepost op: 17-01-2012, 16:08:47 »
nee, het was trending topic op Twitter.

Oke, maar waar kwam het oorspronkelijk vandaan? Dat zou ik ook wel graag willen weten.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #452 Gepost op: 17-01-2012, 16:57:34 »
Hallo Allen

Ik heb in deze sheet bijna geheel aflevering 1 geanalyseerd voor Anne-Marie. Uitspraken en alle dingen die gebeuren die met Anne-Marie te maken hebben zoveel mogelijk met tijds aanduidingen. Veel werk maar wie weet behulpzaam.

Nu de andere kandidaten nog. Heb je ook zin om meet helpen? Iedereen kan editten dus be my guest.

Nu maar hopen dat Anne-Marie er niet uitgeknald wordt in aflevering 3 :P

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AthplW_tuGAadFh6aXN0enNSazNJeDVzVm5hMnlnSWc&hl=en_US#gid=0





Misschien kan je dit beter ook nog in de "alles combineren" topic plaatsen ipv een al voorbije afl. zonde van al je werk als er verder niets mee wordt gedaan.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #453 Gepost op: 17-01-2012, 18:51:16 »
Spuit elf hier met een overzicht van de jeep opdracht van aflevering 2. Ik heb wat videobeelden over elkaar geplakt om beide sporen uit te zetten. In de shots die we aan het einde van de opdracht zien, zijn zo goed als alle lijnen te zien, maar de eerste helft van beide routes zijn hééél vaag. Dit gepuzzel heeft me helaas niet geholpen om daar een verklaring voor te vinden (wat eigenlijk mijn doel was).

Eigenlijk hebben Frits en Dio het helemaal niet zo heel erg fout gedaan. Alleen de onderkant van de K staat volledig verkeerd. Maar het blijft een chaotisch lijnenspel. Ik denk dat als de onderkant van de K goed had gestaan, het woord Viking nog altijd lastig te ontcijferen is.

Note: Je kan niet één op één uitgaan van mijn lijnen. Doordat het perspectief van de shots steeds verschillend is, moet je ze behoolijk 'distorten'. De algemene loop van de lijnen klopt, de verhoudingen niet persé.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #454 Gepost op: 17-01-2012, 18:54:58 »
Mooi gemaakt!

Complimenten trouwens aan allen die pracht-overzichten, screenshots e.d. maken!

 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 2
« Reactie #455 Gepost op: 17-01-2012, 20:07:45 »
Oke, maar waar kwam het oorspronkelijk vandaan? Dat zou ik ook wel graag willen weten.
Ik denk dat een of andere grappenmaker het heeft gepost op twitter met 'Oh my God! Uitgelekt!' en vervolgens iedereen het geretweet heeft en opnieuw gepost heeft.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #456 Gepost op: 17-01-2012, 20:15:54 »
@ Rat, waar haal je vandaan dat er twee lussen naast elkaar zijn gemaakt?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #457 Gepost op: 17-01-2012, 20:38:49 »
@ Rat, waar haal je vandaan dat er twee lussen naast elkaar zijn gemaakt?
Goeie ogen*. ;D

Even serieus... Ik heb een screenshot waarop te zien is dat de groene lus er al is, voordat ze toe zijn aan het maken van de rode lus.
Daarnaast is op screenshots, die gemaakt zijn als Anne-Marie en Maarten boven staan, vaag ook die groene lus te zien.




*Sorry ik werd een beetje melig van het feit dat het uploaden van de plaatjes in eerste instantie niet lukte en ik het bericht opnieuw moest typen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #458 Gepost op: 17-01-2012, 20:45:12 »
Interessant is dan om te kijken wie er reden op het stuk dat fout ging (en wie er de porto hadden).

Die onderkant van de K is (volgens het eerdere overzicht van Jelsir) gereden door Hadewych. (Met Liesbeth op porto?)

Het aangrenzende stuk van de andere auto is gereden door Marit.


Edit: Of is die lange horizontale streep, waardoor de onderkant van de K zover wegstaat het stuk wat Maarten voluit moest doen van Frits?
« Laatst bewerkt op: 17-01-2012, 20:48:00 door Qper »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #459 Gepost op: 17-01-2012, 21:04:58 »
Edit: Of is die lange horizontale streep, waardoor de onderkant van de K zover wegstaat het stuk wat Maarten voluit moest doen van Frits?
Ik denk het niet. Volgens mij is dat het laatste stukje van hun route, dus de eerste poot van de V. Dit heb ik overigens niet gecontroleerd.