Auteur Topic: Nep Hints  (gelezen 17768 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nep Hints
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2012, 16:27:39 »
@Supernova, weet jij nog dat ik ooit begon over een rood verkeerslicht, en dat toen hele hordes fans (toen nog geen molloten geheten) iets in dat rode verkeerslicht zagen? De een zag erin dat Sander de mol was, een ander zag het als aanwijzing naar Marc-Marie.

Het is een aparte categorie: hints die helemaal geen hints zijn, maar simpelweg landschapselementen.

Dan vind ik de aanwijzing in een krop sla nog redelijk concreet. Je kan echter niet aan de stand van een grassprietje aflezen wie de mol is.


Kort gezegd: de Mollotige paranoia heeft volop toegeslagen. En dat is een goed teken.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Nep Hints
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2012, 17:30:40 »
Over de gespiegelde leader heb ik afgelopen oktober nog uitgebreid gesproken. Het was iets wat er niet in had moeten zitten. Hetzelfde met de lijntjes in serie 9, dat was ook nooit een officiele hint.

De montagemensen krijgen overigens door wat er in een aflevering naar voren moet komen. Het is niet de bedoeling dat ze zelf 'nephints' erin stoppen. En voor de rest is het maar gissen hoe het daar achter de schermen gaat, want daar zullen we vermoedelijk nooit volledig achterkomen.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2012, 17:46:01 door Lautjuh »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Nep Hints
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2012, 17:45:05 »
Het is een aparte categorie: hints die helemaal geen hints zijn, maar simpelweg landschapselementen.
Verkeersbord met een pistool met streep erdoor. Moest wel betekenen "Gun weg", dus Pepijn was de Mol :P Ja, zoiets komt elk jaar weer voor.
Dat maakte het bord geen nephint. Het staat daar gewoon en het stond min of meer toevallig op de groepsfoto.
The British are not impressed.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Nep Hints
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2012, 17:50:46 »
het stond min of meer toevallig op de groepsfoto.

Dat zou voor Maarten niet goed genoeg zijn. Die houdt van exact en precies!

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Nep Hints
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2012, 17:56:57 »
Verkeersbord met een pistool met streep erdoor. Moest wel betekenen "Gun weg", dus Pepijn was de Mol :P Ja, zoiets komt elk jaar weer voor.
Dat maakte het bord geen nephint. Het staat daar gewoon en het stond min of meer toevallig op de groepsfoto.

Hahaha ja toen ging ik zo van mol Patrick naar 'mol' Pepijn!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Nep Hints
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2012, 20:47:39 »
Het viel mij wel op dat er ontzettend hard naar hints gezocht wordt, je leest er bijna meer over dan over wie de opdrachten verpest :P .
Ik vind het persoonlijk soms ook wat ver gaan. Hoe vaak ik hier niet lees "XX is de mol want en dan een uiteenzetting van een of andere hint." Dan denk ik, huh? Als iemand de mol is dan heeft dat maar één reden en dat is: hij of zij brengt geen geld binnen. DAT is Wie is de mol. Niet Naar wie kunnen we de meeste hints bedenken. Dus ik laat het ook een beetje langs me heen gaan. Die hints zeggen toch niet zo veel. Zo gauw iemand eigenhandig 1500 opbrengt zoals vorig jaar onze grote vriend Jan met zijn Hooijbaal is die de mol niet, klaar. En als de pot straks plotseling toch 0 is in plaats van -500 is Maarten de mol niet, klaar. Hoeveel hints er ook naar mensen zouden zijn bedacht door iedereen: de mol is hij/zij die molt. En zo speel ik dit spelletje.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Nep Hints
« Reactie #26 Gepost op: 9-01-2012, 20:53:14 »
En als de pot straks plotseling toch 0 is in plaats van -500 is Maarten de mol niet, klaar.

En als de pot na de finale plotseling toch 0 is?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Nep Hints
« Reactie #27 Gepost op: 9-01-2012, 21:08:27 »
En als de pot na de finale plotseling toch 0 is?
Het is maar net wie er dan penningmeester is ::rofl::

Maargoed je begrijpt m'n punt, toch? ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Nep Hints
« Reactie #28 Gepost op: 9-01-2012, 21:21:24 »
Maargoed je begrijpt m'n punt, toch?
de mol is hij/zij die molt.

Min 500 uit de pot is te billijken. De rente zal zwaar zijn!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Nep Hints
« Reactie #29 Gepost op: 9-01-2012, 21:32:01 »
Ik vind het persoonlijk soms ook wat ver gaan. Hoe vaak ik hier niet lees "XX is de mol want en dan een uiteenzetting van een of andere hint." Dan denk ik, huh? Als iemand de mol is dan heeft dat maar één reden en dat is: hij of zij brengt geen geld binnen. DAT is Wie is de mol. Niet Naar wie kunnen we de meeste hints bedenken. Dus ik laat het ook een beetje langs me heen gaan. Die hints zeggen toch niet zo veel. Zo gauw iemand eigenhandig 1500 opbrengt zoals vorig jaar onze grote vriend Jan met zijn Hooijbaal is die de mol niet, klaar. En als de pot straks plotseling toch 0 is in plaats van -500 is Maarten de mol niet, klaar. Hoeveel hints er ook naar mensen zouden zijn bedacht door iedereen: de mol is hij/zij die molt. En zo speel ik dit spelletje.

Daar ben ik het mee eens. Het is inderdaad niet 'wat is de hint' maar 'wie is de mol'. Het zijn er uiteindelijk maar een paar en vaak veel simpeler dan je hoopt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Nep Hints
« Reactie #30 Gepost op: 9-01-2012, 21:45:14 »
Het zijn er uiteindelijk maar een paar en vaak veel simpeler dan je hoopt.

Mijn punt is: Er is altijd wat; en je weet nooit wat echt iets is.

(Maar als ikzelf als mol de pot zou beheren in de finale, ...)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nep Hints
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2012, 22:13:35 »
Het viel mij wel op dat er ontzettend hard naar hints gezocht wordt, je leest er bijna meer over dan over wie de opdrachten verpest :P .

Bis, helemaal mee eens :-) Ik vind de hints een leuke bijzaak, maar niet meer dan dat. En er wordt ook over het algemeen veel te ver naar hints gezocht. Zou het een verademing vinden als we een extra thread hadden die 'verboden voor (zgn.) hints' was en puur ging over potentiële molacties.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nep Hints
« Reactie #32 Gepost op: 9-01-2012, 22:27:56 »
Ik moet jullie zeggen dat ik me vaak suf lach als ik al die "hints"hier voorbij zie komen.

Zelf zie ik die hints meestal niet (zal de leeftijd wel zijn). Maar ga vooral door, ik geniet er van. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nep Hints
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2012, 00:38:40 »
Ik moet jullie zeggen dat ik me vaak suf lach als ik al die "hints"hier voorbij zie komen.

Zelf zie ik die hints meestal niet (zal de leeftijd wel zijn). Maar ga vooral door, ik geniet er van. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
::ok:: en ik ben nog jong ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nep Hints
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2012, 05:14:08 »
Ik moet jullie zeggen dat ik me vaak suf lach als ik al die "hints"hier voorbij zie komen.

Zelf zie ik die hints meestal niet (zal de leeftijd wel zijn). Maar ga vooral door, ik geniet er van. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Hier hetzelfde.
Zelfs de hele grote hints vallen mij niet op. Dus ik kijk hier maar naar wat anderen zien om mijn mol te kiezen.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nep Hints
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2012, 11:46:36 »
Hier hetzelfde.
Zelfs de hele grote hints vallen mij niet op. Dus ik kijk hier maar naar wat anderen zien om mijn mol te kiezen.  :P
Ik geef ook toe dat ik veel van die (zogenaamde) hints niet zie, maar als ik het hier lees denk ik vaak: verrek, dat zou zomaar iets kunnen zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Nep Hints
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2012, 23:38:49 »
Voor de volledigheid hier nog een citaat van Teun op het forum:

Wat betreft de vraag over Soundos in de leader: ik werd erop geattendeerd door het forum en had het zelf niet gezien. Het zal een technische reden hebben, maar ik begrijp dat zoiets de 'die-hard' moljagers op het verkeerde been kan zetten (Soundos was immers niet de mol, maar dat wisten jullie al). Sorry.

Met excuses en al. ;)

Offline chivufan

  • Forumlid
Re: Nep Hints
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2012, 11:25:35 »
Ik verbaas me er ieder seizoen weer over wat hier allemaal gevonden wordt op het forum.
 99% Daarvan zou ik zelf nooit gevonden hebben.

Logisch ook dat heel veel van wat er gevonden wordt(verreweg het meeste zelfs) helemaal geen hint is, zelfs geen nephint.
Ik vind trouwens hints naar evt. volgorde van afvallers of de winnaar of zoiets ook hints, want uiteindelijk brengen deze je ook dichter bij de mol. En velen hier doen mee in de pool , dat weten ze bij WIDM ook heus wel.
Als ze alleen hints naar de mol zouden geven zou het echt veel te makkelijk worden.

Maar het grootste probleem ligt denk ik niet bij de makers van WIDM, maar bij onszelf, die, om met een medeforummer te spreken, al een hint zien in een krop sla.

Volledig mee eens. En we kunnen toch altijd wel lachen om de theorieen/hints die mensen allemaal hebben maar niks blijken te zijn achteraf :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nep Hints
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2012, 13:38:59 »
Voor de volledigheid hier nog een citaat van Teun op het forum:

Met excuses en al. ;)
Het is me toch wat dat ''El Creador'' aan ONS excuses maakte. Helemaal niet nodig, wat mij betreft.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Nep Hints
« Reactie #39 Gepost op: 17-01-2012, 12:36:00 »
Ik denk eerlijk gezegd dat het team van 'Wie is de Mol?' wel zeker nep hints in het programma stopt. Ik vraag me af of het wel een foutje was van de montage om die gespiegelde Soundos in de leader te zetten. Een hint van de Avrobode had toen ook iets met zoek de verschilen te maken. Vind ik wel heel erg toevallig als dat niet hoorde  ???..

Anyway, ik ben zeker niet tegen de nep hints. Dat Soundos gedoe vond ik dan wel een beetje achterlijk, maar hey, ze moeten het programma spannend zien te houden. Dat is logisch, na inmiddels 12 seizoenen. Anders wisten we allang wie de Mol was, en dat willen we toch niet?  ;)
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.