Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143778 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #260 Gepost op: 17-01-2014, 12:45:21 »
Ja, klopt. Die traffic-controlvrouw zegt tegen Freek dat het ver is naar de ferry. Freek zegt tegen Daphne dat ze met de trein gaan. Ondertussen hebben Sofie en Jan-Willem uitgevonden dat de treinen vanaf daar alleen naar het vliegveld gaan, niet naar de overkant. Maar Daphne hoort dat al niet meer en zegt tegen Aaf: "de ferry doet er te lang over, dus ze gaan met de trein. Die gaat er natuurlijk onderdoor."

Aaf belt daarom met Susan en Jennifer om te zeggen dat de ferry er te lang over doet en dat ze beter de trein kunnen nemen onder het water door. Maar die groep vertrouwt dat advies niet en neemt alsnog de ferry.

Net even via het locatie forum de routebeschrijving van Google bekeken (van beide groepen naar het hotel) en die geeft aan dat een treintje wel degelijk de beste route is, en dat lopen en de ferry pakken meer dan een uur duurt. Voor Tygo z'n groep maakt het niet zo veel uit, maar de traffic control medewerker lijkt gelijk te hebben tegenover Freek.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #261 Gepost op: 17-01-2014, 12:45:57 »
Wat een aflevering, het is echt begonnen  ::bravo::

Er zijn opvallende uitspraken: wat een malloten (molloten) van Sofie, lekker weer zand aan de voeten (JW), wat K voor jullie (Aaf) - hoezoe niet voor jou?

Opdracht 1
Aaf en Daphne verdacht: meteen bellen naar andere groep dat ze beter met trein kunnen gaan.
Aaf: praat heel langzaam, rekt tijd, zegt naam gebouw net anders (San ipv Sun)
Jennifer/ Tygo: telefoon valt (wiens schuld)
Tygo/ Susan: zware koffer sjouwen
Freek: rekt tijd, gelooft vrouw meteen als die zegt dat het heel lang is
Susan/Aaf: slecht bereik, houdt Aaf hand over microfoon, of doet Susan net alsof ze het niet verstaat

Opdracht 2:
Tygo: rent meteen naar kayak kampioen
Freek/Sofie: lijken heel rustig te roeien, zitten ook op sleutelpositie. Soms het idee dat Freek een beetje zit te lanterfanten/ grijnzen
Tygo: ook sleutelpositie achteraan (niemand kan je goed zien), lijkt heel fanatiek, steekt riem diep in water, werkt regelmaat juist tegen zo. Zegt daarna ook iets opvallends in biecht: niemand was mol etc, gewoon lekker meedoen

Test/ Executie:
Daphne: als mol zou je eerder zo'n keuze maken voor Susan?
Aaf: kijkt niet echt zenuwachtig als ze scherm krijgt
Kaartje Tygo: tekent hij soort zand/ mollendakje boven naam, onder het mom van doorstrepen
JW/Tygo: leuk, net doen alsof je het niet snapt, kandidaats over willen komen?

Algemeen:
- Drakenboten/ Art staat iets te vertellen onder Dragon bord, wat is die draak toch
- Daphne neemt initiatief tot verbondje met vrouwen, wat is doel
- Geld wordt zomaar opgestuurd, Aaf gaat hier het meest tegenin
- Daphne zit weer overal in het midden, nummer 5 vanaf links gezien, balans/ yin yang
- Foto klikgeluiden in afleveringen
- al 3x op rij een afwijkende executie: wat kan het ons vertellen dat detest/ executie elke keer anders is

Lekker, genoeg te puzzelen deze week! ::vergroot::
Meer L

Offline grasland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #262 Gepost op: 17-01-2014, 13:20:21 »
Een eerste bijdrage hier. Wat een heerlijk gepuzzel hier.

Over de enveloppen: het maximaal rendement is te halen wanneer het geld zo vroeg mogelijk wordt verzonden (naar de juiste ontvanger). Er zijn in principe voldoende enveloppen beschikbaar om iedere uitzending 1 envelop met al het verdiende geld op te sturen naar aflevering 9. Waarom doen ze zo moeilijk hierover?



Over het gekras van Tygo op het kaartje bij de executie: ik kreeg door de opmerking van Jan-Willem in de voice-over de indruk dat Jan-Willem en Tygo de opdracht van Art niet goed begrepen en vermoed dat ze eerst één van hun eigen namen hebben opgeschreven (dus Tygo of Jan-Willem).

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #263 Gepost op: 17-01-2014, 13:45:14 »
Bij het voorstukje van afl.4 zie je al het rodescherm.
En Art kijkt richting Sophie en Aaf  ::oink::
Screen pics or it didn't happen!
(Doei Aaf?)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #264 Gepost op: 17-01-2014, 13:46:28 »
Nee klopt, in de vooruitblik aan het eind was idd te zien dat Art rechtdoor kijkt. Maar dat kan m.i. ook zijn naar iemand die net achter hun zit.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Robin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #265 Gepost op: 17-01-2014, 13:47:06 »
Ho ho wacht eens even: als Tygo die kajak kampioen had gevonden, waarom heeft hij dit niet zelf in een biecht verteld?
Dat zou toch veel logischer zijn? Kan het niet zo zijn dat Jennifer die heeft gevonden en hier Tygo de schuld van geeft
in een biecht? Net zoals Annemarie zei dat zij de pijl had geschoten in het hooi bij de vrijstelling opdracht in seizoen 12?
Dit viel mij op omdat we helemaal geen bevestiging horen van Tygo's kant.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #266 Gepost op: 17-01-2014, 13:49:15 »
In HD, hier zie je waar hij naar kijkt. Niet echt iemand dus.  :(
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #267 Gepost op: 17-01-2014, 13:49:59 »
Zou kunnen, maar dat horen wij dan natuurlijk niet, maar ik ga daar niet van uit.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #268 Gepost op: 17-01-2014, 13:57:42 »
Opdracht 1
Aaf en Daphne verdacht: meteen bellen naar andere groep dat ze beter met trein kunnen gaan.
Aaf: praat heel langzaam, rekt tijd, zegt naam gebouw net anders (San ipv Sun)
Jennifer/ Tygo: telefoon valt (wiens schuld)
Tygo/ Susan: zware koffer sjouwen
Freek: rekt tijd, gelooft vrouw meteen als die zegt dat het heel lang is
Susan/Aaf: slecht bereik, houdt Aaf hand over microfoon, of doet Susan net alsof ze het niet verstaat
Jan Willem vertraagt door, als hij aan de telefoon is, te stoppen met lopen. Sofie legt hem heel cynisch uit dat je met een mobiele telefoon in je hand kutn doorlopen terwijl je belt.  ::jaja::

Test/ Executie:
Daphne: als mol zou je eerder zo'n keuze maken voor Susan?
Die moet je me uitleggen. Volgens mij kan het de mol helemaal niet schelen...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #269 Gepost op: 17-01-2014, 13:58:07 »
Ho ho wacht eens even: als Tygo die kajak kampioen had gevonden, waarom heeft hij dit niet zelf in een biecht verteld?
Dat zou toch veel logischer zijn? Kan het niet zo zijn dat Jennifer die heeft gevonden en hier Tygo de schuld van geeft
in een biecht? Net zoals Annemarie zei dat zij de pijl had geschoten in het hooi bij de vrijstelling opdracht in seizoen 12?
Dit viel mij op omdat we helemaal geen bevestiging horen van Tygo's kant.
De jongen die in beeld wordt gebracht tijdens de opmerking over een Kajak kampioen die op z'n schouder wordt geklopt door Tygo, is/lijkt op de jongen die Jennifer binnen haalde (zie volleybal).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #270 Gepost op: 17-01-2014, 14:04:19 »
Ter verduidelijking...

Iets, iemand of programma zit hier een verkeerd beeld te scheppen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #271 Gepost op: 17-01-2014, 14:15:56 »
Jan Willem vertraagt door, als hij aan de telefoon is, te stoppen met lopen. Sofie legt hem heel cynisch uit dat je met een mobiele telefoon in je hand kutn doorlopen terwijl je belt.  ::jaja::


Ja het moet niet gekker worden.. Sofie die uit gaat leggen dat je ook kunt lopen terwijl je belt. Want je kunt natuurlijk ook peddelen terwijl je vaart. Ik snap nog steeds niet...
Nouja Sofie kun je doorstrepen als mol.

« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 16:41:30 door Bakkertje »
Profiler

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #272 Gepost op: 17-01-2014, 14:18:58 »
Ter verduidelijking...

Iets, iemand of programma zit hier een verkeerd beeld te scheppen.

Grappig. Heb het even allemaal terug gekeken en kom op het volgende. (Absoluut tegen mijn molverdenkingen in, maar wel als aanvulling op de foto's)

Inderdaad, ze laten niet zien dat Tycho zelf zegt, dat hij een Kayak-kampioen vond. Dit doet Jennifer. Vreemde is wel dat Tycho op  27:51 zegt:
"Waarschijnlijk hebben we er een stuk of 12, maar we moeten gewoon de 8 beste nemen en dát zijn 2 Engelsen, die kunnen goed roeien.

Als hij die Kayak-kampioen gevonden had, waarom noemt hij die dan niet als eerst? Dat is toch de beste roeier? Of heeft Jennifer gewoon die Kayak-kampioen gevonden, en geeft ze zogenaamd Tycho op de kop ?

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #273 Gepost op: 17-01-2014, 14:21:23 »
Het viel mij op dat we tussen de opdrachten door, op het binnenplein van het kantorencomplex, de letters A-B-C wel heel erg vaak te zien kregen. Het complex bestond uit 4 torens, dus logischerwijs zou er dan ook een D-toren geweest moeten zijn. De letter D kregen we niet te zien. Zou dat een hint naar Aaf kunnen zijn?

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #274 Gepost op: 17-01-2014, 14:22:42 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jennifer heeft ze gevonden. Maar ze hebben te veel mensen gevonden.
Tygo will daar de 8 beste uitzoeken en kiest dus de kampioen en de Engelse omdat ze goed kunnen communiceren.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #275 Gepost op: 17-01-2014, 14:26:04 »
Jennifer heeft ze gevonden.
En Jennifer zegt: "en die wist Tygo te vinden..."
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #276 Gepost op: 17-01-2014, 14:27:47 »
En Jennifer zegt: "en die wist Tygo te vinden..."

Zie de screenshots hier boven.
Jennifer heeft ze vonden.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #277 Gepost op: 17-01-2014, 14:31:12 »
Zie de screenshots hier boven.
Jennifer heeft ze vonden.
Die heb ik gepost. Het wijkt echter af met wat ze zegt. Hiermee verplaatst ze de verdenking van zichzelf op Tygo. Een kandidaat wil verdenking, een mol juist niet.

Ik ben redelijk transparant over wie ik verdenk, en dat is niet Jennifer, maar dit is raar.

Maar je weet nooit, wie weet is het:
http://www.youtube.com/watch?v=qAKnwFNfQGs
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #278 Gepost op: 17-01-2014, 14:36:53 »
Heel leuk hoor al die speciale executies, maar hopelijk bevat de volgende aflevering weer eens 3 mooie ingenieuze opdrachten en een echte widm executie. [...]
Helemaal mee eens. Net als vorige week vind ik dit seizoen nog steeds behoorlijk teleurstellen, zeker ten opzichte van de vorige seizoenen. Zoveel gemiste kansen voor opdrachten, alleen opdracht 1 van aflevering 3 voldoet voor mij aan het WIDM-niveau. De trailer van vorige week was spectaculairder dan de gehele aflevering. Met roeien was het voor iedereen met een hoger IQ dan Spekman al van mijlenver aan te zien dat het team wat de kandidaten kozen tegenstanders zouden zijn. De uitleg van Art over het wedden sneeuwt onder en/of is bijzonder onduidelijk - dit tezamen met zijn dubbele vraagstelling bij de operaopdracht en het ontbreken van duidelijke uitleg van spelregels in het algemeen bevordert het allemaal niet. Te veel informatie ontbreekt, hoeveel geld zat er bijvoorbeeld in de lichte koffer en hoe werken de enveloppen nou precies - wat is de rente daarvan? Moet je echt de moltalk zien om dat te weten te komen? En dan weer zo'n "speciale" executie, welke aan spanning ontbeerde.

Maar wat mij het meeste stoort zijn de slappe opdrachten, het ziet er allemaal te veel uit als de bakjesopdracht in Japan waar Barbara mocht blijven. De locaties bieden zoveel meer. Eens een aflevering met 3 opdrachten gevolgd door een executie, hoe moeilijk kan het zijn? Als de executie in combinatie met een opdracht gedaan wordt mag er ook wel iets meer in zitten dan dat we tot op heden hebben mogen aanschouwen. En dit 3 keer achter elkaar is voor mij te veel van het goede, ik vraag mij af waarom zo afgeweken is van de "normale" lijn van WIDM.  

Zoals het welbekende Adagium luidt; vroeger was alles beter, voor de "leuk" heb ik afgelopen week enkele oude afleveringen teruggekeken en wat verlang ik toch naar spectaculaire opdrachten, 3 per aflevering, en naar WIDM. Na 3 afleveringen is dit seizoen gewoonweg nog lang niet waar het zou moeten wezen.  
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 14:41:44 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #279 Gepost op: 17-01-2014, 14:38:23 »
Ik verdacht vanaf Art's "Welkom" (aflevering 1) eigenlijk alleen Sofie.
Ondertussen zijn daar eigenlijk alle andere vrouwen bij gekomen.
Daar zit ik dan, met 5 vrouwen in mijn tunnel.  ::trots::