Ik weet het niet dit jaar
...
Aan bijna elke aflevering heb ik wel een dubbel gevoel overgehouden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zeker genoten van de omgeving, de kandidaten en het spel maar er mist steeds iets...
De opdrachten zijn niet "je van het"...ik heb het idee dat er veel meer geredigeerd/gemonteerd wordt dan andere jaren...
En ook deze aflevering weer...er mistte iets...
Normaal gesproken is de Wie Is De Mol-donderdag een gevalletje van "ramen en deuren dicht", je telefoon negeren, en 60 minuten op het puntje van je bank, maximaal genieten in sneltreinvaart...
Hopen op dat "Aha! Ik wist het wel"-moment, speuren naar hints, meeschrijven...kortom meegezogen worden in de Mol gekte...Je laten meevoeren door die aflevering!
Als er iets is dat de afgelopen aflevering niet deed, dan is dat het wel...alleen de laatste opdracht was enigszins spannend en uitnodigend maar de rest was ronduit saai en vreemd...
De grote kracht van Wie Is De Mol, is in mijn ogen, dat iemand "anders" iets weet dat jij niet weet, maar wel heeeel graag wilt weten...
En dat "geheimpje" ben ik verdomd benieuwd naar en dus blijf ik kijken...maar dat beetje extra dat WIDM dat top programma maakt...dat mis ik dit jaar...
Concreet: Het simpelweg imiteren van E.R. en een 5-op-1-rij spel doen, doet écht te kort aan wat in mijn beleving WIDM is...
Of: Ik zit er dit jaar verschrikkelijk naast en ik mis finaal alle hints die de productie ons wilt geven...en wordt dit na afloop een geniaal seizoen en de nieuwe standaard voor de komende jaren...