Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 152741 keer)

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #180 Gepost op: 2-01-2015, 21:23:15 »
Nieuwe theorie voor Viktor: Viktor moest als eerst van tafel om de jokers te verstoppen, want de jokers bezorgt de mol zelf. Daarom kon hij er ook geen vinden en Merlijn wel.
Of andersom.
De jokers hebben in eerste instantie daar nooit gelegen en Marlijn had ze al in haar tas zitten om zo diegene met wie zo op een kamer zou zitten verdacht te maken.
En dat papiertje met de tekst van de Mol kan na het kiezen van de sleutels nog even snel op de kamer van Marlijn gelegd zijn.
Ze zullen zogenaamd toch nog even moeten wachten voordat de kamers klaar zijn vanwege schoonmaak of iets dergelijks.

Offline Paulini

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #181 Gepost op: 2-01-2015, 21:31:44 »
Of andersom.
De jokers hebben in eerste instantie daar nooit gelegen en Marlijn had ze al in haar tas zitten om zo diegene met wie zo op een kamer zou zitten verdacht te maken.
En dat papiertje met de tekst van de Mol kan na het kiezen van de sleutels nog even snel op de kamer van Marlijn gelegd zijn.
Ze zullen zogenaamd toch nog even moeten wachten voordat de kamers klaar zijn vanwege schoonmaak of iets dergelijks.


Ja dat zou idd kunnen. Logisch dat Viktor ze dan niet zag, ze lagen er pas toen Marlijn 'ging kijken' (wss had ze ze al in haar tas dus).

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #182 Gepost op: 2-01-2015, 21:40:27 »
Iets wat ik op een ander forum gelezen heb:

In de brief stond dat er iets op 2 kamers gelegd moest worden.
Maar er was op 3 kamers iets te vinden.
We zien dat de 2 brieven worden weggelegd, maar de jokers zien we niet weggelegd worden.
Kunnen we hier iets mee?
klaar voor de strijd

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #183 Gepost op: 2-01-2015, 21:48:49 »
Iets wat ik op een ander forum gelezen heb:

In de brief stond dat er iets op 2 kamers gelegd moest worden.
Maar er was op 3 kamers iets te vinden.
We zien dat de 2 brieven worden weggelegd, maar de jokers zien we niet weggelegd worden.
Kunnen we hier iets mee?
Het waren 2 jokers in kamer 3 voor aflevering 1.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #184 Gepost op: 2-01-2015, 21:51:43 »
Het waren 2 jokers in kamer 3 voor aflevering 1.


Dat bedoel ik net: op het pakket staat dat er op 2 kamers iets gelegd moet worden.
Dat zijn de twee brieven, maar de jokers zien we niet door de man weggelegd worden.
Je zou kunnen concluderen dat die jokers niet door het personeel weggelegd zijn, maar wel
door iemand anders mogelijk de mol.

En dat was wel kiele-kiele, want als Evelien of Carolina die lade geopend hadden, waren er geen jokers en
dus geen tweede brief geweest.
klaar voor de strijd

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #185 Gepost op: 2-01-2015, 21:54:38 »
Dat bedoel ik net: op het pakket staat dat er op 2 kamers iets gelegd moet worden.
Dat zijn de twee brieven, maar de jokers zien we niet door de man weggelegd worden.
Je zou kunnen concluderen dat die jokers niet door het personeel weggelegd zijn, maar wel
door iemand anders mogelijk de mol

Ik ga er gewoon van uit dat de productie die jokers heeft neergelegd hoor (de brieven ook trouwens, dat pakketje is gewoon voor de mooie beelden), de Mol heeft er niets aan als hij het zelf neer moet leggen en wij kunnen dat ook nooit achterhalen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #186 Gepost op: 2-01-2015, 23:31:36 »
Goedenavond!

Volgens mij is dit nog niet eerder benoemd op dit forum; Wat mij opviel was dat Art voor de tweede opdracht sprak  dat iedereen geobserveerd ging worden, niet alleen de kandidaten maar ook de mol (in ieder geval iets in die richting). Doelt hij hierop iemand die zichzelf heeft laten zien op een camera door een "selfie" te maken en dan evt. de mol zou kunnen zijn? Ik vond het een gekke opmerking van Art, aangezien de opdracht verder vrij weinig met observeren van personen te maken had, juist om het vinden van de lijnen. Het kan dat ik het verkeerd geïnterpreteerd heb, maar vond het een vermelding waard.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #187 Gepost op: 3-01-2015, 01:48:11 »
Je zou kunnen concluderen dat die jokers niet door het personeel weggelegd zijn, maar wel
door iemand anders mogelijk de mol.

En dat was wel kiele-kiele, want als Evelien of Carolina die lade geopend hadden, waren er geen jokers en
dus geen tweede brief geweest.
Tenzij Evelien of Carolina de Mol is natuurlijk. ;) De Mol kan ze in de la gelegd hebben op een moment dat haar kamergenoot even naar de wc was ofzo. Of vlak voordat ze naar beneden gingen om te eten. Dat laatste is ook logischer, want de Mol wilde het de jokerzoekers niet al te moeilijk maken en heeft dus gezorgd dat de kamer niet afgesloten was. "Ga jij maar vast naar beneden, ik kom zo", jokers in de la, deur openlaten, klaar is kees! 8-)

Offline mol14

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #188 Gepost op: 3-01-2015, 03:14:21 »
Wat mij opvalt is dat Marlijn erg bezig is anderen verdacht te maken. Na opdracht 2 probeert ze -waar de hele groep bij is- Margriet de schuld te geven van de miscommunicatie bij het pakken van de camera's ("Wij hebben met jou overlegd", terwijl ze -wanneer Margriet dit ontkent- zich erbij neerlegt dat dit niet zo was) en ze maakt Viktor ontzettend verdacht (noemt hem zelfs een ontzettend grote mol o.i.d.) bij Rik. Wil ze de aandacht van zichzelf afschuiven?  ::vergroot::

En oh ja, voor ik het vergeet. Wanneer ze de joker aan Viktor geeft zegt ze: "Pas er goed op." Weet Marlijn soms wat er staat te gebeuren met de jokers?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2015, 03:26:56 door mol14 »

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #189 Gepost op: 3-01-2015, 03:57:47 »
Tijdens de treinopdracht werd er aan Rik geadviseerd om een advertentie te schrijven in een krant, wat uiteraard gelezen wordt.
Schoot me ineens binnen, maar geen idee of het wat betekend?

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #190 Gepost op: 3-01-2015, 10:28:07 »
In het topic Duo's zag ik bij iemand dat Art bij het zeggen van 1 eiland, 9 kandidaten, 1 mol, bij '1 mol' 2 vingers opsteekt. 1 hulpmol?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #191 Gepost op: 3-01-2015, 10:41:48 »
Wat mij opvalt is dat Marlijn erg bezig is anderen verdacht te maken. Na opdracht 2 probeert ze -waar de hele groep bij is- Margriet de schuld te geven van de miscommunicatie bij het pakken van de camera's ("Wij hebben met jou overlegd", terwijl ze -wanneer Margriet dit ontkent- zich erbij neerlegt dat dit niet zo was) en ze maakt Viktor ontzettend verdacht (noemt hem zelfs een ontzettend grote mol o.i.d.) bij Rik. Wil ze de aandacht van zichzelf afschuiven?  ::vergroot::

En oh ja, voor ik het vergeet. Wanneer ze de joker aan Viktor geeft zegt ze: "Pas er goed op." Weet Marlijn soms wat er staat te gebeuren met de jokers?

Of Marlijn wil gewoon HEEL graag winnen.

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #192 Gepost op: 3-01-2015, 11:01:29 »
Wat ik wel grappig vond dat diverse beelden bij de tempel van de executie hun handen hadden hoe Art € 0,- aangeeft voor in de pot. ::art::
De jacht is geopend

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
LIJN - Theorie
« Reactie #193 Gepost op: 3-01-2015, 11:02:18 »
Wat me als eerste opviel in de eerste aflevering waren de shots van oppervlakten met een gestreept motief: de traptreden, het beddengoed, de stoelen voor de bedden in het hotel. En ook de 2e opdracht moest men een doorlopende LIJN zoeken in het spel. Ook het uitslag scherm op Art's laptop na de test zie je nu niet een volledig groen of rood molscherm, maar het lijkt een groene of rode streep / lijn op een wit vlak.

Nu weet ik nog niet zo goed met wie ik deze metaforen zou moeten associeren behalve met MarLIJN. Voor je het weet heb je weer een dikke tunnelvisie, zoals het seizoen met de Maya's, waarin ik toen de eerste 3 afleveringen zeker wist dat er een Alice in Wonderland thema in moest zitten, vanwege de trailer. Maar toch... i'll be watching it :)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2015, 11:07:04 door fruitdruifje »
C'est le Fruit!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: LIJN - Theorie
« Reactie #194 Gepost op: 3-01-2015, 11:05:32 »
Het is me zelf gek genoeg niet opgevallen, maar ik las ergens anders al dat iemand dit ook was opgevallen en dat Rik een gestreept shirt aanhad. MarLIJN is ook een goeie.

In feite kun je lijnen ook weer als duo's zien (maar dat is misschien wat vergezocht...)

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: LIJN - Theorie
« Reactie #195 Gepost op: 3-01-2015, 11:08:01 »
Dan zullen we inderdaad ook kleding in de gaten moeten houden :-)

RIK of MARLIJN dus :-)
C'est le Fruit!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: LIJN - Theorie
« Reactie #196 Gepost op: 3-01-2015, 11:25:08 »
Kleding in de gaten houden, wordt uiteraard alle seizoenen al gedaan, met als ultieme uitschieter, omdat Milouska als mol dat destijds bewust heeft gebruikt, seizoen 6.

Daarentegen: het shirt van Jan-Willem bracht vorig jaar dan weer onbedoeld een enorme discussie op gang.

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #197 Gepost op: 3-01-2015, 11:27:04 »
Ook mooi, wanneer Pieter zijn rode scherm krijgt, lijken Martine, Chris en vooral Ajouad (die compleet de andere kant op kijkt) totaal niet geinteresseerd



Dat zou er wel op kunnen duiden, dat zij niet de mol zijn. De mol weet dat dit soort momenten belangrijk zijn, om net te doen of je heel erg geschokt bent. Ajouad die veel mensen nu verdenken heeft een vrijstelling en maakt zich dus ook totaal niet druk. Dit vind ik het gedrag van een kandidaat en niet van een mol.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #198 Gepost op: 3-01-2015, 11:28:01 »
Extra beelden, eerste indruk van de groep


« Laatst bewerkt op: 3-01-2015, 11:30:24 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #199 Gepost op: 3-01-2015, 11:32:51 »
Ajouad die veel mensen nu verdenken heeft een vrijstelling en maakt zich dus ook totaal niet druk. Dit vind ik het gedrag van een kandidaat en niet van een mol.

Mee eens, bovendien zijn er ook mensen die in een reactie van schrik, afschuw of ongeloof juist wegkijken in eerste instantie.