Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260137 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #620 Gepost op: 20-02-2015, 16:57:14 »
Terugluisteren wil hier niet, iemand een linkje die wel werkt? http://web.avrotros.nl/audioplayer/?p=radio_roodshow&d=2015/02/20&h=0 doet het iig niet in Firefox of IE bij mij  ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #621 Gepost op: 20-02-2015, 17:02:17 »
Heeft niets met hoogtevrees te maken ;) Heb er namelijk zelf vaak last van, super lastig  ::rofl:: ;)
Draaiduizeligheid of vertigo (van Lat. vertere: draaien) is een vorm van duizeligheid waarbij een gevoel van draaien of tollen wordt ervaren terwijl het lichaam die bewegingen feitelijk niet maakt.


Volgens mijn Engelse woordenboek is de term specifiek gerelateerd aan hoogtevrees. Hitchcock heeft er ook een film van gemaakt met die titel. De hoofdpersoon had hoogtevrees. Dus tja. Misschien toch wel.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #622 Gepost op: 20-02-2015, 17:02:38 »
De single versie duurt 3:33 (altijd weer die drieën).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #623 Gepost op: 20-02-2015, 17:05:28 »
Waar staat geschreven dat de muzikale aanwijzing per se verwijst naar de volgende afvaller?
Volgens mij is het een aanwijzing en geen verwijzing. M.a.w.: het kan ook een aanwijzing in een andere richting zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Simon2000

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #624 Gepost op: 20-02-2015, 17:06:06 »
Slaat het misschien hierop omdat Marlijn hier Paranoïde lijkt te zijn?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #625 Gepost op: 20-02-2015, 17:06:32 »
Black Sabbath... Misschien gaat de enige kandidaat die ooit de zwarte vrijstelling heeft gehad dit seizoen er uit?

Ja, de enige echte houder van de ZV (Black) gaat op sabbatical > vliegt eruit ::gordijn::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #626 Gepost op: 20-02-2015, 17:08:01 »
Volgens mijn Engelse woordenboek is de term specifiek gerelateerd aan hoogtevrees. Hitchcock heeft er ook een film van gemaakt met die titel. De hoofdpersoon had hoogtevrees. Dus tja. Misschien toch wel.

vertigo (ˈvɜːtɪˌɡəʊ)
n, pl vertigoes or vertigines (vɜːˈtɪdʒɪˌniːz)
1. (Pathology) pathol a sensation of dizziness or abnormal motion resulting from a disorder of the sense of balance


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #627 Gepost op: 20-02-2015, 17:08:05 »
Ja, de enige echte houder van de ZV (Black) gaat op sabbatical > vliegt eruit ::gordijn::

Mooie!  ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #628 Gepost op: 20-02-2015, 17:15:54 »
Mooie!  ::ok::
Wishful thinking bedoel je >:D

Maar ik hoop met je mee hoor: ik zou een sublieme pooluitslag krijgen ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #629 Gepost op: 20-02-2015, 17:20:53 »
J-W: de suggestie werd gisteren gewekt dat jij voor haar (Margriet) ging in de test. Mag je natuurlijk niet keihard op antwoord geven denk ik...
Martine: nee, nee, nou ja.. goed ze, ze, ze is weleens op mijn netvlies stond zij ja
J-W: ja
Martine: maarja ze, ik, ja het stomme is dat ze in 1 keer en natuurlijk er zit een gok in en die heb ik ook wel genomen maarja zeker weten doe je het toch niet!
J-W: nee. Maar ben jij echt vol voor 1 iemand gegaan of heb je toch nog een beetje gespreid?
Martine: nou... aan het eind toch wel ja. Maar ik heb, uh behoorlijk uh uuuuuhuuu volgehouden om toch te spreiden.
J-W: ja
Martine: ja
J-W: en dat is ook de reden dat je het zover geschopt hebt waarschijnlijk.
Martine: ja, dat denk ik ja. Je weet, dat weet je dus ook weer niet. Je zou soms zo graag al die uitslagen willen hebben [moet lachen]
J-W: maar voor jullie is dat ook extra lastig want voor het eerst in de geschiedenis van WIDM is de finale live.
J-W: ik weet bijvoorbeeld van mijn seizoen en van alle voorgaande seizoenen gold het ook werd de finale van te voren opgenomen. En dan wist je toch al zo'n twee
weken voor de finale al hoe het zat. En dat was toch wel lekker ergens.
Martine: oké, ja die.. ja dat hebben wij dus niet.
J-W: Nee, jij krijgt het antwoord gelijk met de rest van NL. Dus enne, je moet nog een paar weekjes wachten.
Martine: we moeten het nog even uitzitten ja, wat ik ook wel weer zo zijn charme vind hebben moet ik zeggen.

J-W: wanneer besloot je in de test op 1 iemand in te zetten?
Martine: jeetje mina, wanneer besloot ik dat? Dat, dat eeh heb ik vlak ervoor besloten. Ik zal je geen data en rugnummers geven
J-W lacht, nee, het is natuurlijk al even geleden dat het is opgenomen natuurlijk
Martine: ja, maar eh dat is vrij aan het eind geweest wel. En eeehh uhm [heel verhaal over inparkeerkunsten en groepsfoto's en haar foto in de fabriek]

Martine is goed in verward/vaag antwoorden geven  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 17:32:48 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Black Molly

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #630 Gepost op: 20-02-2015, 17:28:53 »
Oh help.... Ik zie mijn tunneltje langzaam instorten en ik was nog wel zo zeker van mijn zaak dit jaar  :-[

Wat betreft Vertigo, denk ik eigenlijk meteen aan U2.... En vervolgens aan Chris die als 1 van de 4 gelukkige Europeanen een exclusief interview met de band heeft gekregen tijdens hun Vertigo Tour in de VS. Maar dan zou de muzikale aanwijzing toch gewoon van U2 zijn geweest? Ja toch???? Ja toch???
En okay, Chris heeft toegegeven tijdens de 'verkiezing' dat hij langs de enveloppe is gelopen... Maar dat is toch ook al weer 2 afleveringen geleden? Ja toch???? ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #631 Gepost op: 20-02-2015, 17:34:19 »
New Order > op het kaartje van Martine in de trein stond aangegeven dat ze de treinstellen in de juiste volgorde = order hebben moeten afgaan, zo ja dan zou het geld in een van de beide wagons liggen. Daarnaast droeg Martine een shirt met NY erop, dus zo kon je weten dat het Martine was.  ::)

Run as fast as they can, Iron Man lives again. Wie liep er dan zo snel als ze konden? En wie is de Iron Man van de groep?  ???

« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 17:51:44 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #632 Gepost op: 20-02-2015, 17:41:01 »
Misschien is dit nog iets.

Black sabbath wordt ook wel witches sabbath genoemd.

En dan denk ik meteen aan Magriet :D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #633 Gepost op: 20-02-2015, 17:49:08 »
Now the time is here
For iron man to spread fear
Vengeance from the grave
Kills the people he once saved
Rik heeft Marlijn altijd gered door haar jokers te geven... Marlijn de afvaller. In deze redenatie zou Rik dan de mol zijn.




Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #634 Gepost op: 20-02-2015, 17:52:21 »
vertigo (ˈvɜːtɪˌɡəʊ)
n, pl vertigoes or vertigines (vɜːˈtɪdʒɪˌniːz)
1. (Pathology) pathol a sensation of dizziness or abnormal motion resulting from a disorder of the sense of balance



Maakt mij niet uit hoor. Zal het anders omschrijven :
'Paranoid' kwam uit op het label Vertigo.
'Iron Man' is ook een film.
'Vertigo' is eveneens een film van Alfred Hitchcock, deze film gaat over een detective (speurneus) met hoogtevrees.
In WIDM is Rik een speurneus naar de mol met hoogtevrees  ;)

Maar ik hoop heel erg dat het op Margriet slaat want Rik of Chris zou zeer slecht zijn voor mijn pool  :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #635 Gepost op: 20-02-2015, 17:56:32 »
Maar ik hoop heel erg dat het op Margriet slaat want Rik of Chris zou zeer slecht zijn voor mijn pool  :P

+1 Dit  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #636 Gepost op: 20-02-2015, 18:02:54 »
Now the time is here
For iron man to spread fear
Vengeance from the grave
Kills the people he once saved
Rik heeft Marlijn altijd gered door haar jokers te geven... Marlijn de afvaller. In deze redenatie zou Rik dan de mol zijn.




Of Rik die met de groepsvrijstelling iedereen heeft gered??

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #637 Gepost op: 20-02-2015, 18:03:50 »
Of Rik die met de groepsvrijstelling iedereen heeft gered??

Die vind ik nog beter!! ::ok::
Dan zou Rik de afvaller zijn! Past beter in mijn plaatje  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #638 Gepost op: 20-02-2015, 18:24:32 »
"Iron man lives again!" -> Chris die na zijn uitschakeling als "tweede leven" 3 Op Reis door Sri Lanka gaat doen? (Of was dat vóór WIDM opgenomen?) Dat het nummer 3:33 duurt kan ook naar dat programma verwijzen. ::regenboog::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #639 Gepost op: 20-02-2015, 18:26:47 »
"Iron man lives again!" -> Chris die na zijn uitschakeling als "tweede leven" 3 Op Reis door Sri Lanka gaat doen? (Of was dat vóór WIDM opgenomen?) Dat het nummer 3:33 duurt kan ook naar dat programma wijzen. ::regenboog::

Zou kunnen maar als Margriet de mol is zit Chris daar wel al t langste 'op'. Dan zou je toch denken dat hij gewend is aan de vragen over haar. En aangezien dit geen domme jongen is kan ik me gewoon niet voorstellen dat hij vertrekt....
Is ook wensdenken natuurlijk want wil dat hij de finale bereikt.