Auteur Topic: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!  (gelezen 124893 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #140 Gepost op: 31-01-2015, 18:15:00 »
Leuk voor wiskundestudenten met asperger die widm kijken maar in the real world natuurlijk totale flauwekul deze theorie.
 ::niet-ok::

 ::rofl::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #141 Gepost op: 31-01-2015, 18:47:32 »
Die van asperger klopt, maar wiskunde student niet. Heb heel er moeite met wiskunde, niveau ligt op vmbo niveau. Via MBO opgeklommen naar HBO, waar een opfriscursus wiskunde bij zat, met flink veel moeite gehaald, maar puur omdat er logica inzat die noodzakelijk is voor mijn opleiding. Om heel eerlijk te zijn, en niet om gemeen te doen, als je dit niet snapt, dan moet ik OF ernstig twijfelen aan jou Opleidingsniveau OF je doet geen moeite om het te snappen (of ik leg het gewoon niet goed uit, kan ook). Want Dit is echt geen hogere wiskunde, dit is een beetje rekenen met getallen onder de 10. Aftrekken, optellen, meer niet.

daarbij moet je bedenken dat de eerste afvallers theorie veel ingewikkelder was, maar wel viral ging en zelfs de vodcast van joeri bereikte...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 19:24:51 door SomeOne_01 »

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #142 Gepost op: 31-01-2015, 20:42:14 »
Misschien helpt het als iemand anders hem uitlegt.
Het rijtje is gewoon 10-9-8....
De 10 is te schrijven als 5+5. 5 is Pieter
De 9 is te schrijven als 5+4 (Pieter en Evelien). Pieter is al afgevallen, dus Evelien is nu.
De 8 is te schrijven als 4+4, maar omdat Evelien al afgevallen is, neem je gewoon 8, Ajouad
Zo kan je doorgaan en komt de volgorde: 5, 4, 8, 3, 6, 2, 1 oftewel Pieter, Evelien, Ajoaud, Viktor, Carolina, Marlijn en Rik en zo blijven Martine, Margriet en Chris in de finale.
Persoonlijk vind ik hem ook vergezocht, maar als je hem nu snapt, kan je zelf oordelen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #143 Gepost op: 31-01-2015, 21:29:24 »
 
Misschien helpt het als iemand anders hem uitlegt.
Het rijtje is gewoon 10-9-8....
De 10 is te schrijven als 5+5. 5 is Pieter
De 9 is te schrijven als 5+4 (Pieter en Evelien). Pieter is al afgevallen, dus Evelien is nu.
De 8 is te schrijven als 4+4, maar omdat Evelien al afgevallen is, neem je gewoon 8, Ajouad
Zo kan je doorgaan en komt de volgorde: 5, 4, 8, 3, 6, 2, 1 oftewel Pieter, Evelien, Ajoaud, Viktor, Carolina, Marlijn en Rik en zo blijven Martine, Margriet en Chris in de finale.
Persoonlijk vind ik hem ook vergezocht, maar als je hem nu snapt, kan je zelf oordelen.

 ::ok:: Nu snap ik hem gelijk!

Ja een beetje ingewikkeld maar nou ook weer niet ondenkbaar moeilijk ofzo. Als Carolina volgende week afvalt zie ik er wel brood in!

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #144 Gepost op: 31-01-2015, 23:53:58 »

 ::ok:: Nu snap ik hem gelijk!

Ja een beetje ingewikkeld maar nou ook weer niet ondenkbaar moeilijk ofzo. Als Carolina volgende week afvalt zie ik er wel brood in!
Blij dat ik kon helpen, we zullen zien of het klopt.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #145 Gepost op: 1-02-2015, 01:19:32 »
Die van asperger klopt, maar wiskunde student niet. Heb heel er moeite met wiskunde, niveau ligt op vmbo niveau. Via MBO opgeklommen naar HBO, waar een opfriscursus wiskunde bij zat, met flink veel moeite gehaald, maar puur omdat er logica inzat die noodzakelijk is voor mijn opleiding. Om heel eerlijk te zijn, en niet om gemeen te doen, als je dit niet snapt, dan moet ik OF ernstig twijfelen aan jou Opleidingsniveau OF je doet geen moeite om het te snappen (of ik leg het gewoon niet goed uit, kan ook). Want Dit is echt geen hogere wiskunde, dit is een beetje rekenen met getallen onder de 10. Aftrekken, optellen, meer niet.

daarbij moet je bedenken dat de eerste afvallers theorie veel ingewikkelder was, maar wel viral ging en zelfs de vodcast van joeri bereikte...

Ik snap het wel hoor, je legt het alleen iets te uitgebreid uit, geeft niets, ik vind het knap gevonden!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #146 Gepost op: 1-02-2015, 09:02:19 »
@Zeeuwse61 struggle of my life ;) zelfs simpele dingen uit kunnen leggen op een nog al ingewikkelde manier en niemand die je begrijpt :) :P.

@ajedrez, dank voor deze uitleg, al had ik nog niet nagedacht over 10 kun je schrijven als 5+5 etc. :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #147 Gepost op: 1-02-2015, 09:31:37 »
geen idee maar Karel en Angela zijn naar Japan overgevlogen in seizoen 10 dus het zou kunnen dat er evt. iemand overvliegt. 
Ik weet niet zeker of dat klopt. Volgens mij waren beiden ''relatief'' in de buurt, en heeft de productie daar handig gebruik van gemaakt.


Hoe gaat het tot nu toe met deze theorie? Ik weet alleen dat Pieter en Evelien overeenkwamen met het ''vrijgegeven'' cijfer in de tweets van de mol.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #148 Gepost op: 1-02-2015, 11:03:19 »
@bodejos, ben ook wel benieuwd naar hoe het met de eerste afvaltheorie gaat. hebben mensen misschien daar nog iets in gevonden dat er ineens iets kloppend (tot iig Viktor) ligt? iig is er een tweede, zie de reeks posten boven je.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #149 Gepost op: 1-02-2015, 11:16:03 »
Die was bij "niemand" (en daarna Ajouad) allang in het water gevallen en dik ook.

Pieter
Evelien
Marlijn
Martine
Carolina
Pieter (opnieuw)
Viktor
Rik of Margriet
Finale: Chris, Ajouad, Rik of Margriet

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #150 Gepost op: 1-02-2015, 14:32:15 »
Bij niemand zou je nog kunnen zeggen, dat alles een weekje opschuift. Maar zou je, door de uitkomst van aflevering 3 en 4 samen te tellen, weer bij Ajouad uit kunnen komen, zodat de theorie alsnog weer klopt?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #151 Gepost op: 1-02-2015, 15:03:23 »
Persoonlijk lijkt het mij een beetje vreemde theorie. Die zou dan dus bedacht zijn na afloop van de opnames van deze serie. Ze kunnen immers vooraf nooit weten hoe de kandidaten de testen gaan maken en of er evt. bijzondere dingen gaan gebeuren (zoals een tussentijds vertrek van 1 van de kandidaten à la Manuel).

Ik zet zelf een hele dikke streep door deze theorie. Is me eigenlijk ook veel te ingewikkeld.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #152 Gepost op: 1-02-2015, 15:05:01 »
Die van asperger klopt, maar wiskunde student niet. Heb heel er moeite met wiskunde, niveau ligt op vmbo niveau. Via MBO opgeklommen naar HBO, waar een opfriscursus wiskunde bij zat, met flink veel moeite gehaald, maar puur omdat er logica inzat die noodzakelijk is voor mijn opleiding. Om heel eerlijk te zijn, en niet om gemeen te doen, als je dit niet snapt, dan moet ik OF ernstig twijfelen aan jou Opleidingsniveau OF je doet geen moeite om het te snappen (of ik leg het gewoon niet goed uit, kan ook). Want Dit is echt geen hogere wiskunde, dit is een beetje rekenen met getallen onder de 10. Aftrekken, optellen, meer niet.

daarbij moet je bedenken dat de eerste afvallers theorie veel ingewikkelder was, maar wel viral ging en zelfs de vodcast van joeri bereikte...

Excuses als ik je beledigd heb. Dat was zeker niet mijn intentie. Ik bedoelde te zeggen ik dit voor de gewone kijker een zeer onwaarschijnlijke hint vind. De meeste hints uit het verleden hadden toch een bepaalde voor de hand liggende logica.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #153 Gepost op: 1-02-2015, 15:14:51 »
@Dolfie: dat klopt. Op een gegeven moment moet die theorie vanzelf vastlopen, omdat er een cijfer eruit komt, dat al aan de beurt is geweest. Dat de eerste twee cijfers leken te kloppen, beschouw ik dan ook als louter toeval. Waar ik benieuwd naar was, was hoe degene die met de theorie kwam, hierop verder dacht te kunnen redeneren.

Vandaar dat ik er even op terug kwam.



Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #154 Gepost op: 1-02-2015, 15:19:28 »
Excuses als ik je beledigd heb. Dat was zeker niet mijn intentie. Ik bedoelde te zeggen ik dit voor de gewone kijker een zeer onwaarschijnlijke hint vind. De meeste hints uit het verleden hadden toch een bepaalde voor de hand liggende logica.
geen probleem, geen ruzie ;). Ik legde het gewoonweg te ingewikkeld uit. En ik geloof dat er, iig de laatste jaren, afvaltheoriën zijn bedacht. we zien wel, misschien was het een toevalstreffer, misschien ook niet, dat is het leuke, niets is wat het lijkt :)

@Dolfie, welke theorie bedoel je nu? de eerste of de 2e? beide zijn idd pas achteraf uit te voeren. Al is "10=5+5 dus 5, 9=5+4, 5 al geweest dus 4" gewoon een rekendingetje die je ook zonder afvallers kan uitvoeren, je hebt altijd 10 deelnemers, dus je kunt vooraf deze al verzinnen, om dan de invulling achteraf te doen, mochten er geen rare dingen a la janine gebeuren. Denk dat dat ook voor de eerste geld, al vond ik die persoonlijk een stukje ingewikkelder, of het was de uitleg natuurlijk  ;D

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #155 Gepost op: 1-02-2015, 15:46:42 »
@SomeOne: geldt voor beide theorietjes. Ik geloof niet dat de productie het hierop laat aankomen.
Maar iedereen is uiteraard vrij om er allerlei rekensommetjes op los te laten natuurlijk. Ik streep ze alleen zelf even weg :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #156 Gepost op: 1-02-2015, 16:08:03 »
@Dolfie, geloofde ik destijds ook niet van de Case hint :P. Maar goed. een ieder is vrij om zijn mening te geven, en die respecteer ik :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #157 Gepost op: 5-02-2015, 21:28:13 »
nailed it! nouja...2 extra voltreffers sinds 28 februari...Viktor en Carolina...

Wiskunde is leuk als de som klopt. (nouja, is basisschool rekenen, maar toch)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2015, 21:54:19 door SomeOne_01 »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #158 Gepost op: 5-02-2015, 21:56:23 »
Als er morgen een muzikale aanwijzing komt, die Marlijn duidelijk aanwijst geloof ik erin. ;)

Momenteel denk ik niet dat mijn mol afvalt.
klaar voor de strijd

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #159 Gepost op: 5-02-2015, 22:18:24 »
Ik vind het er nu al wel netjes uitziet :3