Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's  (gelezen 30917 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2015, 11:07:47 »
Misschien heeft hij daar met z'n gejatte stift even een leuke tekening op zitten maken ;), die we aan het eind te zien krijgen.

Offline gizgro

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #21 Gepost op: 20-02-2015, 11:14:54 »
Rik ging toch als 4e de fabriek in?

Rik is ook mijn nr.2, maar aan de ander kant past hij niet in het plaatje "agressieve mol dit jaar".
Marlijn voldoet daar beter aan, Marlijn die bovendien vol op een nr4 ging (aan de pluk/te; tafel). Nr.4 is Margriet. Marlijn kreeg een groen scherm, wat in mijn ogen maar twee opties openlaat:
A) Margriet is inderdaad de Mol
B) Marlijn is de Mol en draait ons een rad voor de ogen. De Mol hoeft immers nooit goed te gokken, die krijgt altijd een groen scherm.


Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #22 Gepost op: 20-02-2015, 11:42:40 »
Hintje natuurlijk, de mol houdt niet van licht en wil daarom niet worden geflitst.  ::tandpastasmiley::
Sterker nog, de mol wil helemaal niet gezien worden.. (niet van mij, iemand op avrotrosforum).
En iedereen lijkt Margriet te verdenken. Dus ik denk een 'laat maar afleiding' door Margriet.

Ook de tweet th€€ lijkt een duiding te zijn dat alleen daar de mol (effectief) wist te mollen..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2015, 12:41:50 »
Rik ging toch als 4e de fabriek in?


Bij Marlijn krijgen we de vraag te zien als hoeveelste de mol aan tafel komt om te tellen, bij de eerste opdracht dus.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2015, 16:46:24 »
Op een gegeven moment loopt Rik langs een envelop deze opdracht terwijl hij hem gezien moet hebben.

Offline joymol

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2015, 16:51:41 »
Op een gegeven moment loopt Rik langs een envelop deze opdracht terwijl hij hem gezien moet hebben.

Ik zat gisteren ook letterlijk tegen mijn televisie te schreeuwen op dat moment. Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik het nog niet terug gekeken heb om te zien of ik het wel goed heb gezien.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #26 Gepost op: 20-02-2015, 18:43:56 »
Ik zat gisteren ook letterlijk tegen mijn televisie te schreeuwen op dat moment. Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik het nog niet terug gekeken heb om te zien of ik het wel goed heb gezien.

Nou je ziet hem er duidelijk naar kijken maar pakken ho maar.
Heb het eerlijk gezegd ook niet terug gekeken maar zag het de eerste keer al.
Niet dat ik Rik verdenk maar voor degene die Rik verdenkt alsjeblieft.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 20:42:16 door Margrietmol »

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #27 Gepost op: 20-02-2015, 20:37:29 »
Op een gegeven moment loopt Rik langs een envelop deze opdracht terwijl hij hem gezien moet hebben.

Ja! Op 39:31 gebeurt dat  ::oink::

« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 20:44:12 door Alja »

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #28 Gepost op: 20-02-2015, 21:06:52 »
En vlak daarna (39.35) gaat Rik ook nog uitgebreid staan poseren met die envelop op de achtergrond, haha.

Ik vind 'het ritme van de camera's' trouwens een typische uitdrukking. Ben zelf niet muzikaal, maar zou leuk zijn als er echt een tune uit de klikjes/flitsen zou komen.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #29 Gepost op: 20-02-2015, 22:01:27 »
Rik is ook mijn nr.2, maar aan de ander kant past hij niet in het plaatje "agressieve mol dit jaar".
Marlijn voldoet daar beter aan, Marlijn die bovendien vol op een nr4 ging (aan de pluk/te; tafel). Nr.4 is Margriet. Marlijn kreeg een groen scherm, wat in mijn ogen maar twee opties openlaat:
A) Margriet is inderdaad de Mol
B) Marlijn is de Mol en draait ons een rad voor de ogen. De Mol hoeft immers nooit goed te gokken, die krijgt altijd een groen scherm.


Of: iedereen zit op Margriet en ze is niet de mol. Dan gaat dus degene naar huis die de test het best op Margriet herft ingrvuld.

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2015, 00:08:42 »
Maar waarom past Rik niet in het plaatje aanvallende Mol?
Rik heeft in zowat iedere opdracht lopen mollen, heeft ::art:: in de pot gebracht, heeft geld UIT de pot gehaald. Wat is daar niet aanvallend aan?
zou misschien kunnen, zeker weten doe ik het ook niet. Waarom ik nu op Marlijn zit heeft alles te maken met haar laatste test, waar ze zegt vol op 1 persoon te gaan, we zien haar "de vierde aan de tafel die geld gaat tellen" en dat is.... Margiet!
Wel, Als Rim inderdaad de Mol zou zijn is Margriet dat dus zeker niet. Waarom vliegt Martine er dan uit en Marlijn niet ?

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2015, 10:27:44 »
Waarom ik nu op Marlijn zit heeft alles te maken met haar laatste test, waar ze zegt vol op 1 persoon te gaan, we zien haar "de vierde aan de tafel die geld gaat tellen" en dat is.... Margiet!
Wel, Als Rim inderdaad de Mol zou zijn is Margriet dat dus zeker niet. Waarom vliegt Martine er dan uit en Marlijn niet ?


Tja heel eerlijk neem ik wat wij te zien krijgen tijdens de test niet echt heel serieus. Inderdaad zien we Marlijn een testvraag op Margriet beantwoorden, maar wat zegt dat nou eigenlijk? Als dit echt zo is dan weten we nu dus zogenaamd dat Marlijn haar test op Margriet heeft ingevuld? En toch zegt mijn gevoel dat dit een instinker is. Want al die weken heeft Marlijn zeker wel twijfels gehad over Rik ::jaja::
De makers van het programma weten ook wel dat alles minutieus word uitgezocht, door deze "hint" erin te stoppen (dus Marlijn die stemt op Margriet) kunnen de makers het een hele andere kant insturen. (Hetzelfde met Martine die "vrouw" aanklikt op de vraag Wie Is de Mol een man of vrouw? en de indruk geeft vol op Margriet te stemmen)
Misschien heeft Marlijn Rik allang door ::vergroot:: En als dat zo is bezit Marlijn meer informatie dan de rest en daarom krijg ik juist steeds meer het idee dat Marlijn zo maar eens kan gaan winnen.
Maar we zullen zien, ik neem dat stemmen wat we zien in ieder geval met een korreltje zout.

« Laatst bewerkt op: 21-02-2015, 11:04:20 door Molletjuh »

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2015, 10:37:42 »
Je eerste zin klopt aardig, maar als we eerlijk zijn kunnen we het hele programma niet heel serieus nemen; de mol (en de produktie) speelt vals. O wacht, dat zijn "de mol" regels. Natuurlijk.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2015, 10:54:17 »
Je eerste zin klopt aardig, maar als we eerlijk zijn kunnen we het hele programma niet heel serieus nemen; de mol (en de produktie) speelt vals. O wacht, dat zijn "de mol" regels. Natuurlijk.

Oh er word inderdaad heel veel gemanipuleerd ::jaja:: En daarom neem ik het ook met een flinke korrel zout.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #34 Gepost op: 21-02-2015, 11:56:23 »
Wat we allemaal bedenken en denken te zien of te horen, het is de MOL! Niets is wat het lijkt.
Als er een patroon in te vinden zou zijn, was de lol er gauw af.
Een moeilijke opdracht voor de bedenkers en regie om het toch steeds weer een beetje anders te laten zijn.
Als we het over een patroon zouden hebben en er waarde aan hechten gaat Margriet er vóór de finale uit, immers zij is nu het "slapie" van Chris.
Chris is de vrolijke, intelligente, slimme, niet mol, die waarschijnlijk de winnaar zal blijken te zijn. Als je goed luistert naar wat Chris af en toe zegt kun je horen wie hij als mol verdenkt. Hij moet vaak erg om haar lachen.
De mol is waarschijnlijk de meest irritante aanstelster die er ooit is geweest.
Laat alle tunnels eens los en kijk maar eens terug.

Margriet en Rik verdenken ook Marlijn, Margriet is steeds bezig Marlijn in het vizier te houden, "Schiet een op jij", "Jij gaat nu ook mee" "Doe dit, doe dat" enz. Kijk maar terug.
Rik houdt haar in de gaten en Chris overduidelijk.
Alle drie doen zij hun best de aandacht van Marlijn af te leiden door de aandacht op zichzelf te richten. Rik is wel de limiet zoals hij langs de camera's loopt.
Wie trapt daar nog in.

Strekte allemaal met het loslaten!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2015, 14:30:57 »
Laat alle tunnels eens los en kijk maar eens terug.

Strekte allemaal met het loslaten!
Laat jij je Marlijntunnel dan ook los?  ;)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2015, 23:55:54 »
Ik heb geen enkele tunnel.
Heb mijn vóór en afkeuren voor alle vier.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #37 Gepost op: 22-02-2015, 09:56:15 »
Ik heb geen enkele tunnel.
Heb mijn vóór en afkeuren voor alle vier.

Waarom probeer je ons dan telkens te overtuigen dat Marlijn de mol is?

Ik vind het prima dat je dat doet hoor, maar vervolgens heb je dus geen tunnel?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #38 Gepost op: 22-02-2015, 10:42:56 »
Nee toch niet,
ik probeer zo objectief mogelijk alle vóórs en tegens tegen elkaar af te wegen.
Je zult het met mij eens moeten zijn dat velen Marlijn al in een heel vroeg stadium hadden afgeschreven. En kijk eens ze is er nog steeds. Dus niet zo gek om haar gedrag, net als de anderen, eens goed onder de loep te leggen.

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #39 Gepost op: 23-02-2015, 21:59:02 »
Hoi hier even mijn analyse van deze opdracht..

Verdacht zijn Chris en Rik in deze opdracht.. ::vergroot::
 Aanvullingen zijn welkom!  ::bravo::

Foto opdracht

- Margriet als tweede, binnen 5 min had zij de eerste 2 enveloppen, de 3de envelop heeft zij in de tweede ruimte gepakt. Ze gaf duidelijke aanwijzingen aan de overige kandidaten. Uiteindelijk is zij niet geflitst, bracht 4 enveloppen binnen met in totaal € 500,- voor de pot.

- marlijn ging als derde, zij liep heel sloom, pakte 2 enveloppen in de eerste ruimte en de 3de envelop in de tweede ruimte, kwam erg kandidaats over. uiteindelijk is zij wel geflitst, bracht met 3 enveloppen, dus € 0,00 binnen.

- Rik ging als vierde, liep de 1ste envelop voorbij, maar leek hem wel te zien.. Verdacht! Pakt envelop nr 2 en mist de envelop op de ladder, envelop bij de groene machine waar marlijn op de grond dook (stond tekst op rpm 180?), envelop in het raamkozijn en een envelop op een soort katje met prikkeldraad. Uiteindelijk is hij geflitst, bleek zijn ene envelop leeg en heeft hij € 0,00 verdiend voor de pot.

- Chris ging als laatste, nr 5 (3x 5 = christunnel), kreeg goede uitleg en tekening van Marlijn en Margriet, mist volgens mij de 1ste envelop, pakt in ruimte 1 envelop nr 2, pakt vervolgens binnen 5 min zijn 2de envelop van de machine waar marlijn op de grond dook, lijkt of Chris in de tweede ruimte tekens krijgt wanneer hij door kan? Op min 42:36 en 42:44 lijkt hij een teken te geven/krijgen.. Ook zie ik bij hem steeds groene flitsjes van de camera af komen op min 42:53 / 43:24 / 43:29 ( zijn dit tekens dat hij er veilig langskan?) hij pakt zijn 3de envelop van de ladder en op min 43:03 pakt hij een 4de envelop met een VEL WIT PAPIER? Deze komt op min 43:19 nog eens heel duidelijk in beeld, waarna hij het op min 43:26 samen met de enveloppen in de bak gooit. Uiteindelijk is hij niet geflitst en heeft maar 3 enveloppen ingeleverd, terwijl ik hem er 4 zie pakken?! Hij verdiend hiermee € 250,- voor de pot.

Testvragen:
Margriet: 18 hoeveel enveloppen pakte de mol bij foto-opdracht?
Antwoord: 1 (= dus Rik)

marlijn: 6 hoeveelste persoon was de mol bij de teltafel?
Antwoord: 4de ( = dus Margriet)

Chris: 16 hoeveelste was de mol bij de foto-opdracht?
Antwoord: 2de (= dus Margriet)

Rik: 12 was de stift zoek in het team van de mol?
Antwoord: nee ( dus hij verdenkt Margriet of marlijn of is zelf de mol)