Auteur Topic: [hint] Onschuldig  (gelezen 20650 keer)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2015, 14:00:35 »
Maar "C is the Mole" kon in principe toch ook op 3 personen slaan? Ja hij was natuurlijk het sterkst bij Kees (Case) maar liet toch nog een mogelijkheid open naar Carolien en Paulien. Om maar een voorbeeld te noemen.
Of is dat bij deze hint anders?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 15:07:15 door Molletjuh »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #21 Gepost op: 1-03-2015, 14:36:38 »
Een hint die we dus kunnen afschrijven, omdat het op zowel Margriet als Rik kan slaan ::rofl::

En op Marlijn.

Haar introductiefilmpje komt uit Danni Lowinski en 'onschuldig' is ontegensprekelijk een term die je met advocatuur kan associëren.

Nochtans komt onschuldig 2 keer voor (op het strand in aflevering 6 en het zit overduidelijk ook in de tweets) dus er moet ergens een gouden sleutel zijn die we nu allemaal missen, maar die toch sterker naar 1 iemand wijst.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #22 Gepost op: 1-03-2015, 15:04:01 »
Hoorde ik daar fotoklikjes  ::oink::  :-X  :-X  :-X  ::rofl::

OMG wat was dat vorig seizoen een intrapper :D

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #23 Gepost op: 1-03-2015, 15:13:49 »
Hoorde ik daar fotoklikjes  ::oink::  :-X  :-X  :-X  ::rofl::

OMG wat was dat vorig seizoen een intrapper :D

Het is logisch, als ze zoiets erin monteren dan word er naar een verklaring gezocht. Dat gebeurd ieder jaar door iedereen.
Maar wat heeft dat met deze hint te maken?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #24 Gepost op: 1-03-2015, 17:13:36 »
Oja het is naar alle 3 t evertalen, dan is het misschien "de finalisten" hint (net als de vraag 20 in aflevering 1)

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #25 Gepost op: 1-03-2015, 17:55:40 »
Oja het is naar alle 3 t evertalen, dan is het misschien "de finalisten" hint (net als de vraag 20 in aflevering 1)

Dat lijkt me onmogelijk, aangezien de productie nog niet kon weten wie de finalisten zouden zijn tijdens de touwtrekopdracht op het strand, en die getallen kwam ook het woord onschuldig uit.

Ik denk persoonlijk dat het juist een geintje van de productie is. Ze weten dat de molloten op internet alle cijfers en tweets eindeloos uitpluizen. Ze wilden het niet te makkelijk maken door ons een duidelijke hint te geven, dus krijgen we alleen 'onschuldige' hints. Ik denk dus dat er niets achter zit.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #26 Gepost op: 1-03-2015, 18:24:10 »
Ik doelde ook meer op de onschuldig-hint uit de tweets (die "klopte" ook toch?)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #27 Gepost op: 1-03-2015, 19:56:40 »
Dat was in seizoen 13 wel het geval. De priesterhint ( C is the mole) was zelfs al in aflevering 1. Deze kon uiteindelijk op de drie finalisten slaan. Dat konden ze echter in aflevering 1 nog niet weten.....

Aangezien onschuldig in de lijnenopdracht specifiek door Art is genoemd en ook uit de tweets van de mol te halen valt denk ik wel dat dit een hint is. Alleen is die weer op meerdere manieren uit te leggen.......

Net het interview met Anton aan het einde van vorig seizoen gelezen.

Hij verklaart daarin dat de priesterhint na de montage is blijven zitten omdat hij op de 3 finalisten betrekking kon hebben. Op de vraag wat ze hadden gedaan als Carolien en Paulien de finalisten niet waren, zei hij 'dan hadden we het wel anders gemonteerd'.

Dus inderdaad, 'onschuldig' is volgens mij ook een hint en hij zit in de montage omdat we iedere finalist er kunnen uithalen. ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #28 Gepost op: 2-03-2015, 10:11:02 »
Er was een kans dat de koosnaampjes nooit gevonden zouden worden. Dus imo geen hints i.c.m. Muis.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #29 Gepost op: 2-03-2015, 11:34:16 »
Ik zat ineens te bedenken: er werd al eerder door iemand geopperd dat het feit dat Art die getallen benoemt bij de strandopdracht, betekent dat "onschuldig" ook een hint is voor de kandidaten zelf. Maar de kandidaten kunnen natuurlijk helemaal niet weten dat volgens sommige websites de margriet en de muis voor onschuld staan. Zou de hint dan niet toch nog heel ergens anders op slaan?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #30 Gepost op: 2-03-2015, 11:35:24 »
@starlight, ik denk niet dat dergelijke hints ook voor kandidaten bedoeld is.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #31 Gepost op: 2-03-2015, 11:55:15 »
Zulke hints zijn in het verleden ook vaker voor kandidaten bedoeld geweest, of in ieder geval hadden ze het kunnen weten als ze goed hadden opgelet. De "Case is the mole" hint hadden de kandidaten die het eerst in de kerk aankwamen ook kunnen weten, bijvoorbeeld. Dus omdat Art hier zo duidelijk zegt "oh ja, de getallen die niet genoemd zijn waren..." lijkt het me geen heel raar idee dat het een hint is die de kandidaten ook hadden kunnen ontdekken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #32 Gepost op: 2-03-2015, 11:59:03 »
Kan zijn dat het wel degelijk een aanwijzing voor sommige kandidaten kan zijn. Er zitten wel een aantal WIDM kijkers bij dus wellicht dat ze wel zijn gaan puzzelen en op onschuldig uit kwamen.

Ik vind de link naar mol Rik qua muis ook minder sterk inderdaad om dezelfde reden als dat Mollenmania al aangeeft.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #33 Gepost op: 2-03-2015, 12:07:56 »
Ben het wel met Starlight eens. Ik denk dat we de echte link tussen onschuldig en de mol nog missen.

(wel jammer eigenlijk dat niemand van de kandidaten is gaan puzzelen met die cijfers. Ik kan me nog goed herinneren dat Marit zo enorm bezig was om iets achter die 4-cijferige code te zoeken. Hilarisch was dat! Er bleek uiteindelijk niks achter te zitten. Maar nu hadden de kandidaten wel redelijk makkelijk op onschuldig kunnen komen, snap niet zo goed waarom niemand daarnaar gezocht heeft. Of we hebben het niet gezien natuurlijk...)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #34 Gepost op: 2-03-2015, 12:18:45 »
Denk dat we dat inderdaad niet gezien hebben.

Kan me echt wel indenken dat kandidaten zijn gaan puzzelen.


Trouwens de titel van die aflevering was kantelen. Wellicht moeten we dan onschuldig kantelen en wordt het schuldig???

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #35 Gepost op: 2-03-2015, 12:21:47 »
Denk dat we dat inderdaad niet gezien hebben.

Ja nu ik er over nadenk is dat het meest logisch. Kijkers thuis zouden niks meer te puzzelen hebben als we hadden gezien dat bijv. Rik op het woord onschuldig kwam.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #36 Gepost op: 2-03-2015, 14:40:42 »
Die kans was er inderdaad.
Maar ja, er bestaat altijd een kans dat hints niet ontdekt worden.

Zoals in een bovenstaande post werd verteld heeft Anton als eindredacteur ook aangegeven dat er achteraf nog "creatief" mee omgegaan kan worden.
( De priesterhint zou anders gemonteerd zijn als er geen 3 "C" 's in de finale hadden gestaan).

Ik kan me voorstellen dat een hint met getallen in grote lijnen vooraf bedacht wordt.
Ter plekke kan altijd nog bekeken worden hoe men hiermee omgaat.
Er had ook voor een ander woord gekozen kunnen worden.
Kwestie van andere kaartjes aan de kokers maken. ::vergroot::

De opdracht met de getallen was na de opdracht vakantiekiekjes dus tsja....
Ook tweets worden achteraf bedacht dus een hint kan daar achteraf ingestopt zijn.
Persoonlijk vind ik een hint die volledig in het programma zelf zit muis/onschuldig sterker.


Overigens vraag ik me wel het e.e.a. af wat betreft de gevonden hints:

Als Margriet niet de mol is waarom dan al die bloemen en wordt ze bij de test in aflevering 8 ( als enige) in beeld gebracht met eenzelfde gele tak als bij de molbrieven?

Als Rik niet de mol is waarom dan die Anchorreclame zelfs 2x?


Of wij zoeken achter banale dingen een verklaring OF het is hetzelfde als de fotoklikjes van vorig jaar: Als je het maar vaak genoeg laat terugkeren zullen molloten (en andere kijkers) er wel iets achter zoeken.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #37 Gepost op: 2-03-2015, 17:14:58 »
Waarschijnlijk zijn er zoveel hints naar Rik en Margriet omdat ze mol/winnaar zijn! (of andersom natuurlijk)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #38 Gepost op: 2-03-2015, 22:52:48 »
Hoewel Rik niet mijn Mol is, schoot deze uitleg van "onschuldig" mij te binnen:

onschuldig > innocent > no cent in > Rik is de enige die geen geld in de pot brengt  ;)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #39 Gepost op: 4-03-2015, 02:58:39 »


Margriet einde laatste aflevering:
In totaal wit gekleed;
Wit, de kleur van het ONSCHULD.
Google vooral....

Kan blijkbaar niets meer uploaden, maar zie @49.45U.


*Mol ::bravo::*
Omnia vincit amor