Als het een kwestie van uitsluiten is, dan sluit ik Bruno uit.
In aflevering 1, eerste opdracht, laat hij zich bij eerste proef al uitschakelen. Ja, er kan dan al een meetfout gemaakt zijn. Er is echter nog een groep. Het laagst mogelijke bedrag gaat daar verloren en in ruil daarvoor zou hij alle invloed verliezen. Onmols.
In de tweede reageert hij niet op de vraag wie er oog heeft voor detail. Het had hem een sleutelpositie opgeleverd. Hij wijst het voorstel om de duurste lama te vervangen en het risico te nemen ook een bankroetlama te vangen af. Hij houdt dat ondanks aandringen van Cathy/Thibaud ook vol.
In aflevering 2, bij het terughalen van Ruth, stemt hij ja. Daarmee neemt hij het risico dat de groep geld gaat binnenhalen. Voor het spel wel leuk, dus dat zou nog kunnen. Vervolgens gaat hij tegen de wens van de meerderheid in toch aan de slag om geld te verdienen, geeft het goede antwoord op zijn vraag. Is het een moeilijke vraag? Nee, maar een verkeerd antwoord was verdedigbaar. Het had niet de nummerplaat van Ruth weggespeeld, maar zeker voor verwarring gezorgd. Als Ruth de hulp vraagt van de ja-stemmers is hij degene die meteen beslist: "Ja, zeg maar."
Bij de bedevaart stelt hij voor coca te kopen. Van Wiki... Daardoor neemt uithoudingsvermogen toe, verbetert de ademhaling en zuurstofwisseling, wordt hongergevoel onderdrukt. Allemaal niet nadelig (in tegendeel) voor de opdracht. Hij is uiteindelijk degene die zegt dat Gilles de kapel in mag en zet zichzelf daarmee min of meer buitenspel.
In aflevering 3 mist hij de schakelaar aan het begin, maar alle anderen aanvankelijk ook. Daar kunnen we dus niet het meeste mee. Op de vraag naar iemand met een vaste hand reageert hij niet. Was ook weer een uitstekende positie geweest die hij mist. Komt dan met het idee om te communiceren dat er een schakelaar uit is. Lijkt me inderdaad wel zo handig. Hij gaat als eerste naar binnen en is als eerste uit het spel.
Tel daar Mr. President bij op (gewoon te goed) en het feit dat ik toch moet strepen om iets over te houden... Dan vind ik dit echt teveel onmols gedrag voor een Mol.