He's a Maniac!
De manier waarop hij tekeer ging springt op zijn minst in het oog. Leek wel alsof hij eindeloze munitie had. En de anderen geen schijn van kans. Op voorhand zou ik zeggen, het perfecte moment voor de Mol om de vrijstelling te pakken. Dat waren mijn verwachtingen alleszins.
Ik snap dus niet hoe hij erin slaagt om bij de minst verdachten te horen bij de kijkers want hier werkt hij zich toch echt in de kijker! Oké, iedereen denkt aan een fanatieke kandidaat die zijn vrijstelling verdedigt maar hij kan toch net zo goed de Mol zijn. En het zou toch zoveel cooler zijn als ze in de laatste aflevering kunnen terugblikken met een Mol die een voor een alle kandidaten afknalt. Allez als ik het programma zou maken zou ik dat het mooiste vinden. Maar ik blijf op de een of andere manier twijfelen.
Wat ik wel gezien heb, Gilles was weeral voorzien van een gepaste tenue. Bij de laatste opdracht heeft hij een T-shirt aan met opschrift "Thou Shall Not Destroy The Planet" Punk Zen met Charles Darwin afgebeeld als punker (misschien iets voor beagle?
) Planetario Galileo Galilei comes to mind, waar nu ik eraan denk ook een muzikale hint inzat ... maar ook het destructieve karakter van deze opdracht. Er staat doe het niet, toch knalt hij erop los. Moest ook meteen denken aan zijn t-shirt met peace teken in afl. 2
Dat shirt hier is weer zo'n dubieus geval. Hij heeft alleszins zijn garderobe op voorhand mooi op punt kunnen stellen, dat is ondertussen wel duidelijk. Hou zijn T-shirts die hij in de uitzending draagt al in het oog sinds de lama-opdracht, want hij is zowat de enige die daar behoorlijk wat tijd in heeft gestoken, of het geeft mij toch die indruk.
Zit Mama Mol? trouwens mee in het complot ... zij draagt een shirt met daarop een afbeelding van iets dat lijkt op zangeres Madonna, een verwijzing naar de Madonna op het schilderij? Hij is wel de enige die zijn moeder laat afkomen. Dat is op zich al een verwijzing naar het schilderij. En niet te vergeten, hij verwisselde in afl. 2 het bordje met daarop Jezus die zijn moeder ontmoet. Maar ik betwijfel of ze zo ver zouden gaan. Dat is toch gewoon een onschuldig mens? Alsof ze haar zouden verplichten om dat te dragen.
Begin echt overal dingen in te zien. Net zo met de andere kandidaten. De meeste dingen zijn waarschijnlijk dwaalsporen.