Vertel me waarom Cathy niet Maakt het allemaal zoveel makkelijker...
Het wel of niet terughalen van Ruth bijvoorbeeld. Cathy schudt direct nee en blijft fel tegenstander van het terughalen van Ruth. Dit terwijl de makers (zie interview HUMO) niet verwacht hadden dat de groep Ruth niet terug zou halen. Ik verwacht dat de Mol hier in eerste instantie een beetje achterover geleund heeft, wachtend op wat er in de groep zou gebeuren, en zeker niet zelf direct sterk voor "nee" zou pleiten.
Gilles vind ik juist mols hier omdat hij enerzijds met een goed argument komt om Ruth niet terug te laten komen (Ruth weet wie niet de Mol is) terwijl hij anderzijds voor "ja" (sympathiek) stemt en als eenmaal de meerderheid "nee" heeft gekozen hij toch weer een opening probeert te zoeken.
Maar ook Cathy niet omdat ik haar als bliksemafleider zie. Niet alleen door haar fanatieke gedrag waarbij ze niet schuwt om tegen anderen in te gaan, maar ook door weinige subtiele hints als haar lievelingsliedje "I Lie And I Cheat", haar shirt "Always Stay" en de keuze van de montage om in de eerste minuut van de serie het beeld van Cathy hangend aan de brug te monteren, terwijl de makers donders goed weten dat zoiets meteen op internet terechtkomt.