Het is misschien een cliché, maar wat heb ik genoten van deze aflevering!
Het leek wel alsof ik naar een totaal ander programma keek dan WIDM. De opdrachten leken van een totaal andere orde, al kan dat ook deels aan de montage liggen. Geen biechten
En dat vind ik totaal niet verkeerd
Zo zie je wat een voice-over en een kaartje, en gewoon duidelijk vertellen hoe de opdracht verloopt allemaal kan doen. Ook de onbekende kandidaten zij onwijs verfrissend. De mensen ter plekke leren kennen geeft toch een totaal andere dimensie aan het molspeuren dan wanneer je ze al in allerhande tv-programma's hebt gezien. Plus het grote voordeel van open aanmelding is dat je precies de kandidaten kunt kiezen die goed het spel willen en kunnen spelen. En simpelweg nog onbezonnen kandidaten, maakt dat het weer heel anders wordt gespeeld dan Wie is de Mol?.
Dit is geen verwijt aan de Hollandse Mol, voor al het bovenstaande geldt dat ook de Nederlandse manier zijn geheel eigen charme heeft. Maar ik ben ook wat blij met dit alternatief
Zo'n cliffhanger heb ik nog nooit gezien. Maakte het, samen met de rest van de aflevering, heel filmisch.
Supertof dat hij zo vroeg online stond