Ik heb niet echt het idee dat dit Annelies verdacht maakt, het wordt alleen erg duidelijk in beeld gezet. En maakt dat een aantal mensen een negatieve bijsmaak zouden hebben aks Annelies de mol zou zijn.
Naast dat wat ze allemaal niet kan, niet doet zijn er ook zat zaken die ze wel doet en de groep laat dat steeds gebeuren. Dat vind ik raar, wan waarom is t uitgerekend Annelies die controle houdt in de caravan, Annelies in control bij museumroof, op platform bij scrabble . Ze drukt haar stem door tijdens stofbom.
Ik verdenk Annelies he, niet om af te zeiken, maar ze was niet volledig in control in de caravan.. Die opdracht was veel gelaagder dan dat. Robin was ook in control toen hij deed alsof hij sliep en de dekens over zich heentrok. En toen hij haar bij de les riep omdat ze niet reageerde toen hij zei wakker te zijn. Iedereen die probeerde te slapen in de caravan had een mate van controle. Wellicht vonden de anderen het best dat zij de knop moest indrukken, omdat ze haar dan wellicht op mollerige acties konden betrappen? Robin zal zeker het een en ander te weten zijn gekomen in die caravan.
Bij de museumroof was ze een van de minste controlleurs denk ik. Elk van de rovers had controle over het mislukken van hun deel van de opdracht, en indirect op het slagen van de anderen (zoals Davey heel erg lang deed over zijn kleinste bedrag, en Eline haar been uitstak en een deel van het geld verspeelde). Had Annelies alleen in dat hokje gezet, ja dan was ze in control. Maar Marzena had de controle daar. Als blijkt dat Annelies haar dikke molactie hier was om iets verkeerds op de overzichtskaart te krabbelen dan tsja.. dat zou dan geen mol in control zijn voor mij persoonlijk.
De scrabble opdracht heeft ze heel goed verstierd. Ze heeft idd ook lekker zitten pushen bij de bomopdracht. Soms werkt haar verstrooidheid hartstikke goed. Ze was verdacht met haar aanwijzen van Eline als zanger. Struikelen bij de renopdracht zal wel per ongeluk zijn, of misschien ook niet. Het was nauwelijks een echt obstructieve molactie, in het grote geheel. De groep had meer belang bij Davey en Jess als renners dan aan Annelies en Eline (die bij de fietsproef bewezen weinig conditie te hebben).
Niemand heeft echt effectief gemold bij de GPS opdracht, Annelies evenmin. Op verkeerde antwoorden aansturen deed bijna iedereen bij die bordjes wel een paar keer. Als eerste afvallen bij de fietsproef is een meer magere molactie wellicht, omdat het weinig schakels heeft. Beginnen, als eerste af, 500 euro uit de pot. Hoe gaaf is het als een mol op allerlei etappes saboteert en konkelt? Annelies valt gewoon relatief vaak vroeg af of vergeet dingen of raakt in de stress. Misschien is het een tactiek. Niet iedereen hoeft dat een goede tactiek voor de mol te vinden natuurlijk.