Auteur Topic: [KANDIDAAT] Davey  (gelezen 49756 keer)

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #140 Gepost op: 18-03-2017, 17:24:54 »
Davey had inderdaad een goede strategie - bij de open plek blijven zodat hij een goed overzicht heeft, de € 5000 nemen en zich goed beschermen en op het laatst naar het podium gaan en iedereen afschieten - maar dat hoeft niet persé mols te zijn. Alsof een kandidaat geen strategie kan bedenken.
Ja, vond ik eerst ook. Zowel als kandidaat of als mol was het een goede tactiek.
Ik vond het wel opvallend dat Davey zo snel die tactiek bedacht, als enige. Ik zou minder verwonderd zijn als bv. Robin dit deed.

Maar gelijk heb je, goeie tactiek, welke rol je ook speelt!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #141 Gepost op: 18-03-2017, 19:19:43 »
Voor Davey, als mol, was het enkel belangrijk om die 5000 eur in handen te krijgen. Daarom bleef hij mooi rond de start hangen. Eenmaal hij dit in handen had, heeft hij het spel in handen. Al de rest van zijn acties zijn peanuts en doen er weinig toe. 5000 is gepakt, dus de mol zijn opdracht was toen al geslaagd.

Helemaal mee eens. En hij was echt de enige die een goed doordachte strategie leek te hebben, die meer omhanden had dan als een gek naar een droppunt rennen, je verfkogeltjes als een dolle verschieten en dan maar blind naar die verzamelplek rennen. Ik zag de hele actie als mol (?) Davey die koste wat kost die 5000 uit de pot wilde houden. En het liefst nog wat geld uit de pot wilde spelen ook, maar dat was waarschijnlijk bijzaak. Hij schoot de anderen af die in de buurt kwamen, om die 5000 uit de pot te houden. Had hij dit niet gedaan, dan was er het risico geweest dat een van de kandidaten hem uitschakelde en die 5000 zak kaapte.

Hij zag ook zeker wel dat Hans en partner nog in het spel waren. Een kamikaze 'murder/suicide' actie van Hans was onwaarschijnlijk. Past niet echt bij hem, wat hij later ook bekende. Tuurlijk is er een gok genomen, maar een mol wil die 5000 uit de pot houden, dat lijkt me het belangrijkste.

En 'mol' Annelies? Wat heeft die dan gedaan om de 5000 uit het spel te houden en extra geld weg te spelen? Ze had geen strategie leek het en was aan het fröbelen met haar man in het begin, totdat zij letterlijk de laatste twee in het open veld waren. Is ze de mol (ik verdank haar nog steeds 50/50) dan was dit weer een mega teleurstellende molactie, mijns inziens. Maar de meningen daarover verschillen hier he.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 18-03-2017, 19:49:51 »
Hij schoot de anderen af die in de buurt kwamen, om die 5000 uit de pot te houden. Had hij dit niet gedaan, dan was er het risico geweest dat een van de kandidaten hem uitschakelde en die 5000 zak kaapte.

Als Davey door een kandidaat werd uitgeschakeld kwam er geen 5000 euro in de pot. De 5000 euro kon enkel gewonnen worden als de laatste overlever ook daadwerkelijk de 5000 euro heeft opgehaald.
Maar inderdaad was Davey de enige met een strategie en die ging voor het geld én de vrijstelling, de anderen waren kennelijk enkel geïnteresseerd in het beletten dat iemand de vrijstelling kon pakken en verscholen zich dan maar. Wellicht de reden waarom de spelregels veranderd werden zodat er weer actie kwam.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2017, 23:33:04 door Luc »

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 18-03-2017, 21:18:06 »
Als Davey door een kandidaat werd uitgeschakeld kwam er geen 5000 euro in de pot. De 5000 euro kon enkel gewonnen worden als de laatste overlever ook daadwerkelijk de 5000 euro heeft opgehaald.
Maar inderdaad was Davey de enige met een strategie en die ging voor het geld én de vrijstelling, de anderen waren kennelijk enkel geïnteresseerd in het beletten dat iemand de vrijstelling kon pakken en verscholen zich dan maar. Wellicht de reden waarom de spelregels veranderd werden zodat er weer actie kwam.

Voor mij is de hoofvraag meer; waarom gingen potentiële mollen Eline, Annelies en Robin níet vol voor die 5000 zak? Dat Annelies al snel afgeschoten werd dankzij haar man, doet niets af aan het feit dat ze als langste stond te klungelen met die rugzak/dat schild-ding, als laatste in het open veld liep en verder geen strategie leek te hebben. Eline was meer gefocused op die dropping met verfbolletjes dan dat ze zich op de 5000 euro dropping richtte.

Visuele hint?

Sam is de eerste die de mol gaat ontmoeten.
Gilles legt hem de opdracht uit en zegt dat hij hem 3 minuten gaat opsluiten samen met de mol.
Gilles knikt naar de richting van het rode gordijn en vervolgens zien wij een shot van het gordijn en enkele flitsen en daarna achtereenvolgens shots van de overige kandidaten.

Nadat Gilles "de mol" heeft uitgesproken zien we het rode gordijn en dan Davey tussen bijna gesloten gordijnen.

(Eline staat voor het raam/balkon. Annelies gaat op de bank zitten en Robin zit op de bank)
Sam is de afvaller dus die komt niet meer in beeld.

Leuk gevonden! Heb het even teruggekeken, Davey zit op de bank van zijn hotelkamer, maar is inderdaad van buitenaf door de halfopen gordijnen gefilmd. Wie weet.. De camera crew is duidelijk als enige bezig om hem van buitenaf zo te filmen. Of het een hint is weet ik uiteraard ook niet zeker, maar leuk opgepikt!
« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 00:41:09 door Nat007 »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #144 Gepost op: 18-03-2017, 23:13:20 »
Precies!

Daarom snap ik ook niet dat er gezegd wordt dat de mol zich zou moeten laten afschieten. Daarmee geeft hij het geld en de regie over de afloop helemaal uit handen.

Als de persoon die het geld pakte (Davey) werd afgeschoten zou het geld verloren gaan en dus niet overgedragen worden aan een andere kandidaat die het nog eventueel zou kunnen winnen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 18-03-2017, 23:31:17 »
Voor mij is de hoofvraag meer; waarom gingen potentiële mollen Eline, Annelies en Robin níet vol voor die 5000 zak?

Het was voor de mol toch nergens voor nodig om de 5000 euro te pakken (en het zou enorm verdacht zijn om die 5000 euro en de vrijstelling niet goed te verdedigen). De mol kan beter de kandidaat die de 5000 euro heeft genomen neerschieten (vanuit het standpunt van een kandidaat begrijpelijk nl. beletten dat iemand de vrijstelling krijgt) of gewoon in het bos blijven verschuilen (wat Hans deed) zodat er geld verloren ging.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2017, 23:48:50 door Luc »

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #146 Gepost op: 19-03-2017, 10:40:37 »
Het was voor de mol toch nergens voor nodig om de 5000 euro te pakken (en het zou enorm verdacht zijn om die 5000 euro en de vrijstelling niet goed te verdedigen). De mol kan beter de kandidaat die de 5000 euro heeft genomen neerschieten (vanuit het standpunt van een kandidaat begrijpelijk nl. beletten dat iemand de vrijstelling krijgt) of gewoon in het bos blijven verschuilen (wat Hans deed) zodat er geld verloren ging.
Meen andere kandidaat de 5000 laten pakken en hem dan gewoon ff afknallen.
Dat is wel heel erg risico nemen. Hij ka' zonder kogels geraken, hij kan zelf afgeschoten worden...
Lijkt mij echte een slechte en te risicovolle tactiek voor de mol.

Hij moet die 5000 nemen. Hij weet dat geen enkele kandidaat hem dan mag afknallen, of het geld is verloren. Door dan nog eens die vrijstelling te pakken, maakt ie het voor de overige kandidaten nog eens moeilijker om te weerstaan om hem niet neer te schieten, en weer die 5000 verloren te laten gaan. 
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 19-03-2017, 10:56:48 »
Maar de kandidaat die de 5000 euro pakt neemt nog meer risico nl. dat de andere kandidaten hem afschieten opdat hij de vrijstelling niet zou krijgen (en ook die kan zonder kogels vallen). Davey heeft zijn positie steeds goed verdedigd (kun je niet mols noemen) en het afschieten van de laatste kandidaten in de laatste minuut (inclusief zijn vriendin) kun je moeilijk ook mols noemen, zo ging er minder geld uit de pot.

De enigen die hier echt mols waren zijn Eline (waarom had zij als politie-inspecteur nota bene geen tactiek, dit soort spelletjes moeten ze bij de politie kennen en zij probeerde Davey nog af te schieten) en natuurlijk Hans die zich bleef verschuilen waardoor het geld uit de pot verdween.

Maar de kans dat de 5000 euro zou gewonnen worden was sowieso miniem: én moet de laatste overlevende het geld gepakt hebben én mag er buiten hem geen overlevende zijn.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2017, 10:58:26 door Luc »

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #148 Gepost op: 19-03-2017, 12:02:38 »
Uiteindelijk was het voor iedereen belangrijk die 5000 te pakken hé. Want als die persoon die overblijft krijgt ie ook de vrijstelling.
Alleen ligt die tactiek anders voor beide partijen.

Ik verklaar mij.
Pakt een kandidaat de 5000 eur, dan moet hij overblijven om de vrijstelling te pakken = risico
De 5000 niet pakken geeft hen later nog de kans om de vrijstelling te pakken, door als laatste over te blijven en dus de 5000 weg te knallen (voor sommigen een optie).
Beide zijn voor de kandidaten mogelijke tactieken, waarvan de eerste de moeilijkste --> daarom dat niemand er voor gaat?

Als mol is de 5000 pakken genoeg voor hem. Pakt hij ze dan weet hij dat er niemand die vrijstelling kan krijgen zonder hem af te schieten en is de 5000 weg = win voor mol
Pak je als mol niet de 5000 eur dan moet je zoals Hans je wegsteken en hopen dat je niet gevonden wordt, maar dat doet uiteindelijk niemand anders.
Of moet je de persoon van 5000 eur afknallen, wat de risico's inhoudt dat je zonder kogels kan geraken, zelf afgeschoten wordt...  = risico

Na het verdere verloop van de proef is de 5000 pakken dus gunstiger als mol, dan als kandidaat, simpelweg wegens het risicogehalte
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #149 Gepost op: 19-03-2017, 12:51:53 »
Wellicht de reden waarom de spelregels veranderd werden zodat er weer actie kwam.
Het was sowieso al aangekondigd dat net als in de 'echte' Hunger Games er veranderingen aan de regels zouden komen, dus je kon er rekening mee houden...

Na het verdere verloop van de proef is de 5000 pakken dus gunstiger als mol, dan als kandidaat, simpelweg wegens het risicogehalte
Zoals het nu gelopen is was het slim om als eventuele mol (wat Davey in mijn ogen niet is, maar dat terzijde) de 5000 Euro te pakken. Echter, je weet nooit hoe het loopt en mochten de kandidaten echt zijn gegaan voor de 5000 Euro in de pot dan zou het een zeer slechte zet geweest zijn. Er was immers toch een gerede kans dat men elkaar zou (laten) afschieten om toch het geld in de pot te krijgen, en dan zou je als mol dus 5000 Euro in de pot brengen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn voor de mol?
Ich bin ein Bärliner!

Offline mollemania

• Forumlid
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
« Reactie #150 Gepost op: 19-03-2017, 14:31:15 »
Visuele hint?

Sam is de eerste die de mol gaat ontmoeten.
Gilles legt hem de opdracht uit en zegt dat hij hem 3 minuten gaat opsluiten samen met de mol.
Gilles knikt naar de richting van het rode gordijn en vervolgens zien wij een shot van het gordijn en enkele flitsen en daarna achtereenvolgens shots van de overige kandidaten.

Nadat Gilles "de mol" heeft uitgesproken zien we het rode gordijn en dan Davey tussen bijna gesloten gordijnen.

(Eline staat voor het raam/balkon. Annelies gaat op de bank zitten en Robin zit op de bank)
Sam is de afvaller dus die komt niet meer in beeld.

Zeer goed gevonden van Moedermol en volgens mij een duidelijk hint! ::jaja::
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 19-03-2017, 16:50:12 »

-Davey heeft een rood molboekje
-Hans fietst met een rode lantaarn
-aflevering 6, rode kaarsen, rood gordijn in de donkere kamer, rode gordijnen in de caravan.
-3 afleveringen met een rode knop :)
-Bij het Afrikaanse woordenspel is er een kleurenschilderij, en onder de rode baan staat het bordje met 'mol' (ik interpreteer dit als een verwijzing naar Daveys rode molboekje/zijn achternaam, Davey van Rode, maar dat is uiterst subjectief)

-Het doolhof was in redberry farm
-Davey draagt een rode jas bij executies

Ik mis er nog eentje bij deze opsomming : in aflevering 2 had degene die rood had gezien juist een grote kans om niet af te vallen.
Als je rood (of Van Rode) ziet is de kans dat je niet afvalt juist groter? (omdat hij de mol is?)

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #152 Gepost op: 19-03-2017, 18:42:55 »
Zoals het nu gelopen is was het slim om als eventuele mol (wat Davey in mijn ogen niet is, maar dat terzijde) de 5000 Euro te pakken. Echter, je weet nooit hoe het loopt en mochten de kandidaten echt zijn gegaan voor de 5000 Euro in de pot dan zou het een zeer slechte zet geweest zijn. Er was immers toch een gerede kans dat men elkaar zou (laten) afschieten om toch het geld in de pot te krijgen, en dan zou je als mol dus 5000 Euro in de pot brengen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn voor de mol?
Als ik het goed begrijp, ga jij ervan uit dat er in groep beslist wordt om voor de 5000 eur te gaan?
Als dit zou gebeuren moet iedereen al akkoord zijn daarmee en dit was duidelijk niet het geval. Sommigen vonden de vrijstelling belangrijker. Moest dit toch niet zo zijn kon de mol nog wat twijfel zaaien en zou ie alleszins een andere tactiek hanteren.
Echter was dit alles niet aan de orde, want er werden geen afspraken gemaakt.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 19-03-2017, 19:16:18 »

Corrigeer me als ik incorrect ben, maar ik kan me geen enkele molaflevering herinneren waar een groep afsprak de vrijstelling lings te laten liggen en voor het geld te gaan.. Geloof niet dat dit een heel groot risico was voor de mol, mocht hij de 5000 euro verdedigen.

Maar het lijkt mij persoonlijk heel simpel; je bent de mol, je bent voorbereid op dit spel en dus:

*Sta je niet als langste te pielen met je uitrusting in het open veld
*laat je je niet als eerste afschieten
*ga je niet primair voor de verfbal droppings
*wil je dat die 5000 euro in jouw handen ligt, en niet in die van een ander.

Had Davey niemand afgeschoten die naar zijn podium kwam, dan was zijn molschap wel overduidelijk (in mijn tunnel althans). Wil je als fanatieke kandidaat overkomen die zijn vrijstelling verdedigt, dan is het zaak om anderen die op je podium afstormen uit te schakelen. Ik heb hem anderszins geen mensen onnodig zien afschieten.

Ik mis er nog eentje bij deze opsomming : in aflevering 2 had degene die rood had gezien juist een grote kans om niet af te vallen.
Als je rood (of Van Rode) ziet is de kans dat je niet afvalt juist groter? (omdat hij de mol is?)

Oh top! Had ik nog niet eerder gelezen, zal iets gemist hebben :) Goede  ::ok::

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 19-03-2017, 21:05:02 »
Corrigeer me als ik incorrect ben, maar ik kan me geen enkele molaflevering herinneren waar een groep afsprak de vrijstelling lings te laten liggen en voor het geld te gaan..

Kettingopdracht vorig jaar in het slachthuis.
klaar voor de strijd

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #155 Gepost op: 19-03-2017, 21:45:52 »
Kettingopdracht vorig jaar in het slachthuis.
Er was daar toen wel geen unanimiteit. Verschil met de hungergame-opdracht is dat ze toen (meer dan)  de tijd kregen om erover te discussiëren.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 20-03-2017, 00:53:26 »
Ja klopt, toen is er door iedereen voor het geld gekozen, en volgens mij hebben we in NL ook al eens zo'n opdracht en uitkomst gehad. Maar toen was er inderdaad eindeloos de tijd voor overleg en meer overleg en zat iedereen letterlijk naar elke kandidaat te kijken wat hij/zij zou doen.

Ik had beter kunnen vragen naar een opdracht waarbij iedereen spontaan voor het geld ipv de vrijstelling ging  ::ok::

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 20-03-2017, 10:16:07 »

Ik geloof in deze hints! Mooi gevonden  ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #158 Gepost op: 20-03-2017, 13:57:56 »
Mol onder rode baan = Mol Van Rode vind ik al duidelijk genoeg als hint. Om er dan strookiesverhaal en De Rode Ridder bij te halen maakt het in mijn ogen juist zwakker. Ik vind het zo geen logische puzzel waarbij de hint er pas is als je alle puzzelstukjes in elkaar legt. (Maar apart is het inderdaad wel dat strookiesverhaal niet in de opdracht te zien is.)

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 20-03-2017, 14:45:20 »
Mooi gevonden, stripverhaal moet wel een hint betekenen als ze dit zo plots ipv molafspraak erin zetten.
Dacht dan wel direct aan Kuifje in Afrika, maar daar zit geen hint in. Dit verhaal vindt ook plaats in Congo, niet in Z-A.

De Rode Ridder  ::tandpastasmiley:: de zoveelste link naar rood of rode.