Zoals het nu gelopen is was het slim om als eventuele mol (wat Davey in mijn ogen niet is, maar dat terzijde) de 5000 Euro te pakken. Echter, je weet nooit hoe het loopt en mochten de kandidaten echt zijn gegaan voor de 5000 Euro in de pot dan zou het een zeer slechte zet geweest zijn. Er was immers toch een gerede kans dat men elkaar zou (laten) afschieten om toch het geld in de pot te krijgen, en dan zou je als mol dus 5000 Euro in de pot brengen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn voor de mol?
Corrigeer me als ik incorrect ben, maar ik kan me geen enkele molaflevering herinneren waar een groep afsprak de vrijstelling lings te laten liggen en voor het geld te gaan.. Geloof niet dat dit een heel groot risico was voor de mol, mocht hij de 5000 euro verdedigen.
Maar het lijkt mij persoonlijk heel simpel; je bent de mol, je bent voorbereid op dit spel en dus:
*Sta je niet als langste te pielen met je uitrusting in het open veld
*laat je je niet als eerste afschieten
*ga je niet primair voor de verfbal droppings
*wil je dat die 5000 euro in jouw handen ligt, en niet in die van een ander.
Had Davey niemand afgeschoten die naar zijn podium kwam, dan was zijn molschap wel overduidelijk (in mijn tunnel althans). Wil je als fanatieke kandidaat overkomen die zijn vrijstelling verdedigt, dan is het zaak om anderen die op je podium afstormen uit te schakelen. Ik heb hem anderszins geen mensen onnodig zien afschieten.
Ik mis er nog eentje bij deze opsomming : in aflevering 2 had degene die rood had gezien juist een grote kans om niet af te vallen.
Als je rood (of Van Rode) ziet is de kans dat je niet afvalt juist groter? (omdat hij de mol is?)
Oh top! Had ik nog niet eerder gelezen, zal iets gemist hebben
Goede