2 dingen die mij erg opvallen:
-Er wordt geen kandidaat 2 keer eruit gehaald. Als mol lijkt mij dit toch wel het doel? Sam kan worden afgeschreven, in de eentje zoveel geld verdienen is heel onmols. Het zou kunnen dat de mol hier niet bij zit.
-Annelies kiest zelf voor 1000, Sam beslist uiteindelijk dat hij voor de 1500 gaat? Als mol zou ik altijd voor een hoog bedrag spelen. Eline is voor mij daarom minder verdacht.
Het is anderzijds heel lastig om bij deze opdracht te mollen zonder dat het enorm opvalt. Sam kan heel goed zingen, zo bleek. Als hij ontzettend zijn best zou doen een valse noot aan te slaan of de (tamelijk repetitieve) tekst te vergeten, zou dat erg in de gaten hebben gelopen. Misschien heeft de Mol (als hij bij de zangers zat) de experts ook wel overschat; alleen al op basis van de klankkleur/tongval zouden die de niet-Afrikaanders er uit moeten kunnen pikken, toch?
Het deed me een beetje denken aan een Nederlandse opdracht in Australië, toen de Mol en een andere kandidaat een kunstwerk moesten maken dat door een 'gerenommeerde' kunstcriticus niet herkend mocht worden tussen het werk van een groep academiegangers. De Mol deed zijn best om het knutselwerk zo 'Hollands' mogelijk te laten lijken, maar de criticus pikte dat niet op en aldus werd er in weerwil van de doordachte molactie toch geld voor de pot verdiend.