Poll

heeft de regie de jury vooraf geinformeerd?

ja en ik vind t prima
1 (3%)
ja en ik vind dat niet kunnen
3 (9.1%)
nee , natuurlijk niet, want vals spel
26 (78.8%)
nee, maar ik zou t niet erg hebben gevonden
3 (9.1%)

Totaal aantal stemmen: 33

Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 3 - Gospel  (gelezen 7280 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 2: opdracht 3 - Gospel
« Gepost op: 13-02-2017, 19:31:21 »
Eline, Annelies en Sam zingen respectievelijk voor 500, 1000 en 1500 euro.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 23:12:55 door Robbieazerty »

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2017, 22:29:07 »
Of het topic wordt verwijderd :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 3
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2017, 23:09:07 »
Of het topic wordt verwijderd :D

Of we splitsen dieren van koorzangers? ;D

Offline Robbieazerty

• Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 3 - Gospel
« Reactie #3 Gepost op: 13-02-2017, 23:15:07 »
Ja, gospel toch?

Het moest nog beginnen en ik dacht, oh jee ik zou daar enkele tranen laten vloeien als ik daar zat. Gelukkig waren er nog die het niet droog hielden en voel ik me al minder een softie.  ::hypocriet::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2017, 00:04:29 »
Wauw! Niks plaatsvervangende schaamte maar gewoon een simpele doch prachtige en wederom humorvolle opdracht.

En een molverdachte minder want Sam deed het gewoon té goed voor een Mol (wat 1500 euro opleverde). ::zingen::

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2017, 00:42:42 »
heinz, misschien hebben ze afgekeken bij andere series en komt er nog een veiling :-)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2017, 01:01:24 »
Best wel sneu voor de echte koorleden die aangewezen werden als 'mensen zonder zangervaring'. ;D

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2017, 01:03:30 »
Best wel sneu voor de echte koorleden die aangewezen werden als 'mensen zonder zangervaring'. ;D

::rofl:: Ik zou m'n contributie terugvragen!
Woosie down?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #8 Gepost op: 14-02-2017, 01:25:58 »
Precies wat ik dacht ::rofl:: Zo awkward! Ik zit zelf bij een koor en zou me echt wel even schamen haha.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline martinbdv

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2017, 01:40:06 »
2 dingen die mij erg opvallen:
-Er wordt geen kandidaat 2 keer eruit gehaald. Als mol lijkt mij dit toch wel het doel? Sam kan worden afgeschreven, in de eentje zoveel geld verdienen is heel onmols. Het zou kunnen dat de mol hier niet bij zit.
-Annelies kiest zelf voor 1000, Sam beslist uiteindelijk dat hij voor de 1500 gaat? Als mol zou ik altijd voor een hoog bedrag spelen. Eline is voor mij daarom minder verdacht.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2017, 07:01:51 »
-Er wordt geen kandidaat 2 keer eruit gehaald. Als mol lijkt mij dit toch wel het doel? Sam kan worden afgeschreven, in de eentje zoveel geld verdienen is heel onmols. Het zou kunnen dat de mol hier niet bij zit.
-Annelies kiest zelf voor 1000, Sam beslist uiteindelijk dat hij voor de 1500 gaat? Als mol zou ik altijd voor een hoog bedrag spelen. Eline is voor mij daarom minder verdacht.

Het is anderzijds heel lastig om bij deze opdracht te mollen zonder dat het enorm opvalt. Sam kan heel goed zingen, zo bleek. Als hij ontzettend zijn best zou doen een valse noot aan te slaan of de (tamelijk repetitieve) tekst te vergeten, zou dat erg in de gaten hebben gelopen. Misschien heeft de Mol (als hij bij de zangers zat) de experts ook wel overschat; alleen al op basis van de klankkleur/tongval zouden die de niet-Afrikaanders er uit moeten kunnen pikken, toch?

Het deed me een beetje denken aan een Nederlandse opdracht in Australië, toen de Mol en een andere kandidaat een kunstwerk moesten maken dat door een 'gerenommeerde' kunstcriticus niet herkend mocht worden tussen het werk van een groep academiegangers. De Mol deed zijn best om het knutselwerk zo 'Hollands' mogelijk te laten lijken, maar de criticus pikte dat niet op en aldus werd er in weerwil van de doordachte molactie toch geld voor de pot verdiend.
Woosie down?

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2017, 12:00:06 »

Eline probeerde nog wel Annelies over te halen het lagere bedrag te pakken.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #12 Gepost op: 14-02-2017, 12:43:52 »
Interessant is natuurlijk wie wie naar voren schuift als goede zanger. Het valt me op dat Davey Robin aanwijst als goede zanger en dat Robin dit meteen beaamt terwijl hij vervolgens niet gekozen wordt. De vraag is nu: hoe goed kan Robin zingen? Hopelijk gaan we dat nog zien. Ik kan me best indenken dat Robin helemaal niet goed kan zingen terwijl hij zelf vindt van wel. Davey zou dan hier verdacht zijn. En het is ook Davey die Sam op subtiele wijze overtuigt dat hij moet gaan zingen terwijl Sam zelf aangeeft dat hij dit niet goed kan. (Dat Sam het uiteindelijk zo goed doet is iets anders.)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 14-02-2017, 13:01:06 »
Op mij kwam dat hele "Hans jij kan goed zingen" over als een ironische grap richting Hans. Zo van, als er iemand níet kan zingen, dan is het Hans wel  :-X >:D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #14 Gepost op: 14-02-2017, 13:05:11 »
Op mij kwam dat hele "Hans jij kan goed zingen" over als een ironische grap richting Hans. Zo van, als er iemand níet kan zingen, dan is het Hans wel  :-X >:D

Bedoel je Robin? Hans zegt van zichzelf dat hij "zo vals als iets" zingt. Robin lijkt doodserieus te menen dat hij "geweldig goed" kan zingen.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 14-02-2017, 13:07:35 »
Ja bedoel natuurlijk Robin ::schaam::

Ja doodserieus? Kan daarom juist heel ironisch bedoeld zijn. Zal het later nog eens terugkijken.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #16 Gepost op: 14-02-2017, 13:22:26 »
Ja doodserieus? Kan daarom juist heel ironisch bedoeld zijn. Zal het later nog eens terugkijken.

Kan ook, maar Robin nu een heel klein beetje kennende neig ik naar geen ironie.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #17 Gepost op: 14-02-2017, 15:21:53 »
Het is anderzijds heel lastig om bij deze opdracht te mollen zonder dat het enorm opvalt. Sam kan heel goed zingen, zo bleek. Als hij ontzettend zijn best zou doen een valse noot aan te slaan of de (tamelijk repetitieve) tekst te vergeten, zou dat erg in de gaten hebben gelopen.

Als dat jurylid recht voor hen staat en een van hen drieën is de mol, dan kan de mol toch ook gewoon even inhouden? Een woord overslaan, of een klein foutje maken? Annelies hield meerdere malen in en sloeg woorden over leek het, als Sam had gewild had hij makkelijk in ieder geval één keer ontdekt kunnen worden. Hij valt voor mij ook af als mol daarom.

Eline lijkt verdacht, maar waarom zorgde ze dan niet dat ze twee keer eruit gepikt werd? Leek niet zo moeilijk voor haar. En waarom zou de mol voor het laagste bedrag gaan in zo'n aflevering? Annelies gaf de voorzet al, door aan te geven dat ze zeker wist dat ze haar woorden ging vergeten. Toch mag zij de 1000 euro verdedigen. Annelies was de enige verdacht ogende voor mij in deze opdracht

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 14-02-2017, 15:24:14 »
Als dat jurylid recht voor hen staat en een van hen drieën is de mol, dan kan de mol toch ook gewoon even inhouden? Een woord overslaan, of een klein foutje maken? Annelies hield meerdere malen in en sloeg woorden over leek het, als Sam had gewild had hij makkelijk in ieder geval één keer ontdekt kunnen worden. Hij valt voor mij ook af als mol daarom.

Eline lijkt verdacht, maar waarom zorgde ze dan niet dat ze twee keer eruit gepikt werd? Leek niet zo moeilijk voor haar. En waarom zou de mol voor het laagste bedrag gaan in zo'n aflevering? Annelies gaf de voorzet al, door aan te geven dat ze zeker wist dat ze haar woorden ging vergeten. Toch mag zij de 1000 euro verdedigen. Annelies was de enige verdacht ogende voor mij in deze opdracht

Inderdaad. Wat ik wel dom vond van Eline is dat ze bij het tweede jurylid allerlei grimassen begint te trekken naar de kandidaten in de kerk waardoor ze ongetwijfeld er makkelijker uitgepikt werd. Ook al is ze mijn Mol niet, toch puntje erbij voor Eline hier.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 14-02-2017, 15:26:35 »
Inderdaad. Wat ik wel dom vond van Eline is dat ze bij het tweede jurylid allerlei grimassen begint te trekken naar de kandidaten in de kerk waardoor ze ongetwijfeld er makkelijker uitgepikt werd. Ook al is ze mijn Mol niet, toch puntje erbij voor Eline hier.

De juryleden waren toch geblinddoekt, dus die grimassen waren niet waarneembaar?
klaar voor de strijd