Super aflevering weer! Heb genoten van alle opdrachten.
Dingen die mij opvielen: bij de 1e opdracht vielen molverdachten Annelies en Eline vlot af, vertraagden het spel al gelijk en speelden beide 500 euro uit de pot. Davey deed het ontzettend goed qua fietsen, maar deed volgens Sam erg lang over de kettingopdracht, zeker 20 minuten, en de sleutel die nodig was om om de ketting weer op de fiets te krijgen was verdwenen nadat Davey weer op pad was gegaan; Sam daardoor uit het spel en 500 weg. In Daveys verdediging: hij kapte een goed deel van het hout kapot (won daar geld mee) en koos bij alle opdrachten voor het geld, niet de comfortprijs. Ik geloof ook dat hij een goede beslissing nam door de bootopdracht te skippen. Niet verdacht waren de anderen, zeker Hans heeft het heel erg goed gedaan.
Bij de doolhofopdracht waren Annelies en Robin heel verdacht bezig. Met name Annelies legde tot drie keer toe simpele woorden, die Gilles een schot voor open doel boden op woordverdubbelaars. Verreweg de verdachtste actie van de aflevering. Ook stak ze als eerste haar hand op om te scrabbelen: tactisch gezien de beste plek voor de mol. Robin en Annelies hebben compleet niet aangestuurd en hebben niet om letters gevraagd bij de anderen, waardoor hun voordeel als sneeuw voor de zon wegviel.
Bij de golfopdracht verliest Eline tijd met 4 misslagen. Sloeg ze expres over de bal heen? Annelies komt aanlopen met de 3e sleutel. Davey doet het goed als golfer en als iemand correct Essen voorstelt als plaatsnaam voor het café moedigt hij dit aan op basis van het juiste dialect. Annelies doet hetzelfde trouwens (maar onttrekt zich vervolgens weer aan het spel, net als vorige week bij de museumopdracht; nu omdat ze haar bril "vergeten is") en Eline belt daadwerkelijk het juiste cafe. Ook mooi om te zien hoe fanatieke Robin emotioneel is tijdens het bellen; de programmamakers laten hem ook van zijn zachte kant zien
Op basis van deze afl. was Annelies het verdachtst. Robin ook, en een beetje verdacht zijn voor mij nog steeds Davey en Eline, maar ze hebben goed werk geleverd deze keer..
En extra pluim weer voor alle dieren! Genoten van de struisvogels en de krokodillen. En jammer voor Bertrand. Leuke kandidaat