Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4  (gelezen 8831 keer)

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [De Mol] Aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 28-02-2017, 00:01:09 »
ja die vraag der vragen was een matig begin vond ik ook.

Ik vond het wel opvallend dat bij iedereen die vraag werd gesteld maar op het laatst bij Davey alleen een opmerking: "Davey, dan ben jij de mol". Ik trek er geen conclusies uit maar het is toch wel op z'n minst opmerkelijk.

Dit zat er vorig jaar ook in bij aflevering 3 of 4 (begon de aflevering ook mee) Het is niet bedoeld als opdracht, meer als extra shots waaruit je eventueel een reactie zou moeten kunnen halen. Ze gaan namelijk allemaal zeggen "nee, ik ben niet de mol'.

Vorig jaar zaten de kandidaten gewoon in shot en zeiden ze een voor een 'Ik ben niet de mol' Je weet dat er sowieso 1 liegt, is gewoon kort om een reactie te zien eventueel. Was geen 'opdracht' dus ik zie niet precies waarom dit matig is.

HELE leuke aflevering weer  ::bravo:: Ben echt verliefd op dit seizoen.
Sidenote: Alle 5 de afvallers tot nu toe waren mijn favorieten. Er zitten nog steeds leuke kandidaten in, maar van mij had een Robin eerder mogen afvallen. Of een Hans. Ik mis Marzena!!!!!!! :(

Mol nog steeds Annelies!

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #21 Gepost op: 28-02-2017, 00:03:15 »
hier niet al teveel haperingen op de stream gehad.(kodi mediabox )

mooie aflevering, zat om over na te denken en te praten denk ik.
ik hoop dat ik zo dadelijk kan slapen, want ik heb het al niet zo op vogels en zeker niet als ze zo groot in beeld komen brrrr.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 28-02-2017, 00:04:29 »
Helaas hapert de stream weer om de haverklap. Hoe kan het toch dat Vier.be dit niet voor mekaar krijgt?

Ja dat is wel waardeloos. Viel wel op dat de tweede helft zonder haperingen ging, toen waren de meeste Nederlanders weer uitgekeken zeker  ;)

Offline Robin_Christina

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 28-02-2017, 00:04:55 »
Ik hoop echt dat Robin er snel uit gaat want ik irriteer me nogal aan zijn gecommandeer en dramatische geschreeuw/fanatisme.
Mijn twee hoofdmollen zitten er nog in: Davey & Eline  ::tandpastasmiley::

Offline Lumos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2017, 00:25:06 »
Sidenote: Alle 5 de afvallers tot nu toe waren mijn favorieten. Er zitten nog steeds leuke kandidaten in, maar van mij had een Robin eerder mogen afvallen. Of een Hans. Ik mis Marzena!!!!!!! :(

Ook mijn probleem! Waarom zijn Marzena, Jessica en Bouba eruit :( Waarom geen Hans, Robin of Sam? Desondanks een heeeeeeeele leuke aflevering, hoop dat vooral Robin snel vertrekt.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 28-02-2017, 00:27:54 »
Ik hoop echt dat Robin er snel uit gaat want ik irriteer me nogal aan zijn gecommandeer en dramatische geschreeuw/fanatisme.
Mijn twee hoofdmollen zitten er nog in: Davey & Eline  ::tandpastasmiley::

Ik heb Robin elke week als afvaller maar dat helpt niet. Marzena was mijn winnaar, nu Bertrand als winnaar. Ik ga Robin volgende week maar eens als winnaar invullen  ::rofl::

Offline Lumos

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 28-02-2017, 00:31:02 »
Ik heb Robin elke week als afvaller maar dat helpt niet. Marzena was mijn winnaar, nu Bertrand als winnaar. Ik ga Robin volgende week maar eens als winnaar invullen  ::rofl::

Pas maar op dat 3 keer geen scheepsrecht is...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 28-02-2017, 00:33:51 »
Pas maar op dat 3 keer geen scheepsrecht is...

Robin als winnaar én als afvaller  ;D

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #28 Gepost op: 28-02-2017, 00:45:02 »
Super aflevering weer! Heb genoten van alle opdrachten.

Dingen die mij opvielen: bij de 1e opdracht vielen molverdachten Annelies en Eline vlot af, vertraagden het spel al gelijk en speelden beide 500 euro uit de pot. Davey deed het ontzettend goed qua fietsen, maar deed volgens Sam erg lang over de kettingopdracht, zeker 20 minuten, en de sleutel die nodig was om om de ketting weer op de fiets te krijgen was verdwenen nadat Davey weer op pad was gegaan; Sam daardoor uit het spel en 500 weg. In Daveys verdediging: hij kapte een goed deel van het hout kapot (won daar geld mee) en koos bij alle opdrachten voor het geld, niet de comfortprijs. Ik geloof ook dat hij een goede beslissing nam door de bootopdracht te skippen. Niet verdacht waren de anderen, zeker Hans heeft het heel erg goed gedaan.

Bij de doolhofopdracht waren Annelies en Robin heel verdacht bezig. Met name Annelies legde tot drie keer toe simpele woorden, die Gilles een schot voor open doel boden op woordverdubbelaars. Verreweg de verdachtste actie van de aflevering. Ook stak ze als eerste haar hand op om te scrabbelen: tactisch gezien de beste plek voor de mol. Robin en Annelies hebben compleet niet aangestuurd en hebben niet om letters gevraagd bij de anderen, waardoor hun voordeel als sneeuw voor de zon wegviel.

Bij de golfopdracht verliest Eline tijd met 4 misslagen. Sloeg ze expres over de bal heen? Annelies komt aanlopen met de 3e sleutel. Davey doet het goed als golfer en als iemand correct Essen voorstelt als plaatsnaam voor het café moedigt hij dit aan op basis van het juiste dialect. Annelies doet hetzelfde trouwens (maar onttrekt zich vervolgens weer aan het spel, net als vorige week bij de museumopdracht; nu omdat ze haar bril "vergeten is") en Eline belt daadwerkelijk het juiste cafe. Ook mooi om te zien hoe fanatieke Robin emotioneel is tijdens het bellen; de programmamakers laten hem ook van zijn zachte kant zien  ::ok::

Op basis van deze afl. was Annelies het verdachtst. Robin ook, en een beetje verdacht zijn voor mij nog steeds Davey en Eline, maar ze hebben goed werk geleverd deze keer..

En extra pluim weer voor alle dieren! Genoten van de struisvogels en de krokodillen. En jammer voor Bertrand. Leuke kandidaat

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 28-02-2017, 01:29:14 »
Ongelooflijk wat een prachtige aflevering. De rode lantaarn opdracht vond ik zó goed! Die zou ik zelf ook willen doen.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 28-02-2017, 07:58:39 »
Was vroeg wakker, om kwart over 6 s ochtends werkt de stream prima. ::jaja::
(gisteravond liep ie bij 15 sec al vast)

Heerlijke aflevering en ik ben compleet in de war. Davey leek goed bezig, al blijft dat gedoe met die ketting raar (waardoor Sam wordt uitgeschakeld). Hans kan nu echt een streep door (had ik eigenlijk al gedaan) en Sam ook. Annelies is wel heel passief voor een mol, maar het kan (alles bij elkaar heeft ze wel t minst goed gedaan). En Eline gaf volgens mij goede tips bij t golfen. Ook weer iets minder verdacht geworden.

En dan Robin, een kandidaat die ik eigenlijk al had afgeschreven, was voor mij de meest verdachte kandidaat van allemaal deze aflevering. In elke opdracht deed ie wel iets vreemds. Maar ik weet t niet, heeft ook veel goede dingen gedaan in eerdere afleveringen. Ik erger me iig helemaal niet aan hem, ik vind t een heerlijk fanatieke kandidaat, van mij mag ie winnen. ::jaja::

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #31 Gepost op: 28-02-2017, 08:20:36 »
Robin als winnaar én als afvaller  ;D
Maar hij is de mol ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Délégee

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 28-02-2017, 08:50:00 »
Ik vond het wel opvallend dat bij iedereen die vraag werd gesteld maar op het laatst bij Davey alleen een opmerking: "Davey, dan ben jij de mol". Ik trek er geen conclusies uit maar het is toch wel op z'n minst opmerkelijk.

Hier vond ik niets opmerkelijk aan.  De presentator had al aan alle anderen de vraag gesteld, die allen met neen hadden geantwoord.  Dus logische conclusie bij de enige die nog moet antwoorden : (aangezien alle anderen neen hebben gezegd) dan ben jij de mol.  Uiteraard antwoord ook Davey met neen.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2017, 08:52:51 »
Ben ik de enige die de executie maar magertjes vond?

"Bertran, we beginnen bij jou." En gelijk een rood scherm!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2017, 09:06:53 »
Ben ik de enige die de executie maar magertjes vond?

"Bertran, we beginnen bij jou." En gelijk een rood scherm!

Prima toch? Zo blijven de executies onvoorspelbaar. Anders zou je denken dat de eerste toch wel groen krijgt.

Offline Mollepakker

• Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
« Reactie #35 Gepost op: 28-02-2017, 09:44:53 »
Prima toch? Zo blijven de executies onvoorspelbaar. Anders zou je denken dat de eerste toch wel groen krijgt.
Ik zat daar voor mijn tv: "Oh, das goed. Bertrand blijft al zeker. Ze gaan nooit de eerste laten afvallen, he?" En dan valt één van de toffere kandidaten af  ::ohno::
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 28-02-2017, 10:08:54 »
Ik dacht dat Sam moest gaan. Hij zei geen verdachte, maar wel dat hij op 1 iemand heeft ingezet. Dus ik was verbaasd dat het Bertrand was!

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2017, 10:30:49 »
Weer leuke aflevering ::bravo::.Vooral de fiets- en doolhof opdracht.

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2017, 10:33:40 »
Geweldige opdrachten weer. En het blijft door die gelaagdheid vooralsnog een raadsel voor mij wie de mol is. Welke positie kiest hij/zij? Kan alle kanten op...

Offline sjoeter

• Forumlid
  • Aan de andere kant...
« Reactie #39 Gepost op: 28-02-2017, 14:44:56 »
Echt een fantastische serie tot nu toe :-) Geweldige opdrachten, goede sfeerimpressies tussendoor, en een groep waarin de mol het niet te makkelijk heeft! Ik ga de aflevering nog een keer terugkijken en letten op de geluidseffecten bij de intro, wanneer Gilles de kandidaten ondervraagt. Volgens mij waren daar sommige effecten te horen die ook gebruikt worden bij het tonen van de schermen.