In aflevering 6 groen/rood beantwoord Olcay de laatste vraag (bewust?) fout, waardoor Simone haar scherm te zien krijgt. Als kandidaat begrijpelijk, maar als mol had ze net zo goed het juiste antwoord kunnen geven om Simone te redden en goodwill te kweken (en er moest nog een aflevering zijn waarin iedereen doorging, dus waarom zou de mol dat in gevaar brengen?)
Deze is opvallend inderdaad. Olcay geeft bijna fanatiek een fout antwoord, je ziet gewoon dat ze dat met opzet doet en je ziet ook dat alle anderen dat ook door hebben. Simone moet ervan zuchten, nu moet zij haar scherm zien. Maar dan zegt Olcay zoiets als : "ach jij hebt toch niets te vrezen toch?". Wist Olcay inderdaad dat Simone's scherm toch groen ging zijn?
(ik interpreteerde dat toen als : Olcay verdenkt Simone en wil haar gewoon testen, maar nu we weten dat Simone niet de mol is denk ik toch dat het anders ligt). Olcay komt natuurlijk wel heel nietsontziends kandidaats over door dit laatste moment aan te grijpen als mogelijkheid om een concurrent eruit te werken.
Er zijn later nog extra beelden geweest van de executie van de aflevering daarna, toen Stine afviel. Olcay vraagt daar meteen aan Simone : "was je erg zenuwachtig mop" . Simone begint te vertellen dat ze dat inderdaad was omdat de vragen dit keer moeilijker waren dan die keer daarvoor. Ik ging daarvan wel twijfelen aan Simone (maar ja tunnel he) en vond de reactie van Olcay heel vreemd. Was zij niet zenuwachtig dan? Is een kandidaat niet vooraleerst met zijn/haar eigen sores bezig tijdens zo'n test, i.p.v. je meteen te bekommeren om anderen? Was het ingegeven door schuldgevoel van die keer daarvoor?
Pfff Ruben is de mol NIET want ik kan niet geloven dat de produktie geen enkele verdenking in het vage houdt als hij het is, maar Olcay of Jan??? Ik twijfel enorm tussen die 2 nu.