Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos  (gelezen 32411 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2018, 02:45:54 »
Ik heb het gevoel alsof de crew het altijd leuk vind om vlak na een penningmeesterwissel de nieuwe penningmeester een bijzondere rol te geven in een opdracht. De afvalrace had waarschijnlijk ook anders in opzet kunnen zijn, maar nu komt Ruben toch weer verdachter uit de bus. Plus dat het hem helemaal niet hielp in het Mollen, vind ik hem niet verdacht om die penningmeesteractie. (Hij wilde ook helemaal niet per se zelf de penningmeester zijn, gewoon wisselen.)
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #41 Gepost op: 4-02-2018, 02:58:02 »
Dat idee had ik ook over Ruben bij deze opdracht, Pac/Poc (ik krijg dat Zweedse rondje boven je  'a' niet getypt  ;D).
Het verbaasde me ook dat Loes eruit ging en niet Ruben, want hij geeft me een 'ik-wil-wel-verdacht-doen-maar-het-lukt-me-niet' gevoel.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2018, 06:11:47 »
Is het vreemd om me af te vragen of Stine werkelijk niets in de envelop had? Zij is namelijk de enige die dat beweert. Art zegt dat er er beloningen in de enveloppen zitten. We horen er verder van niemand wat over. Het lijkt me helemaal niet logisch dat een iemand niets mee krijgt. Eerder een vrijstelling of 250 euro.

Overigens heb ik de indruk dat Olcay de zwarte vrijstelling volgende week in haar zak heeft en Jan wil dat ze die laat zien. Zou ze hem weer terug hebben? Dat maakt het logischer dat Stine wil voorkomen dat er jokers doorgaan.

Volgens mij is er ook wat vreemd in beeld gebracht. Het is alsof Olcay in een opvolgende metro zit omdat ze laat na de groep komt. Maar Jan zegt dat ze 'allemaal' instappen. En Olcay is er even later gewoon weer bij terwijl mensen nog auto's aan het zoeken zijn. Waarom is dat op die manier in beeld gebracht?


Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2018, 08:38:43 »

Volgens mij is er ook wat vreemd in beeld gebracht. Het is alsof Olcay in een opvolgende metro zit omdat ze laat na de groep komt. Maar Jan zegt dat ze 'allemaal' instappen. En Olcay is er even later gewoon weer bij terwijl mensen nog auto's aan het zoeken zijn. Waarom is dat op die manier in beeld gebracht?



Dat was mij inderdaad ook opgevallen; zit mijn hoofd ook te breken over de reden daarvoor.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2018, 09:15:09 »
Is het vreemd om me af te vragen of Stine werkelijk niets in de envelop had? Zij is namelijk de enige die dat beweert. Art zegt dat er er beloningen in de enveloppen zitten. We horen er verder van niemand wat over. Het lijkt me helemaal niet logisch dat een iemand niets mee krijgt. Eerder een vrijstelling of 250 euro.

Overigens heb ik de indruk dat Olcay de zwarte vrijstelling volgende week in haar zak heeft en Jan wil dat ze die laat zien. Zou ze hem weer terug hebben? Dat maakt het logischer dat Stine wil voorkomen dat er jokers doorgaan.

Volgens mij is er ook wat vreemd in beeld gebracht. Het is alsof Olcay in een opvolgende metro zit omdat ze laat na de groep komt. Maar Jan zegt dat ze 'allemaal' instappen. En Olcay is er even later gewoon weer bij terwijl mensen nog auto's aan het zoeken zijn. Waarom is dat op die manier in beeld gebracht?


Zei Art niet dat er 1 iemand een lege enveloppe had? Daarnaast kon je 1 joker, 2 jokers, 500 euro of 1000 euro hebben.

Wat je laatste puntje betreft, mij lijkt het ook dat Olcay in een latere metro stapte. Maar hoeveel later is die? Misschien maar 5 of 10 minuten? Jan kan met allemaal ook bedoelen iedereen die tegelijk aankwam  in de metro. Maar idd niet duidelijk in beeld gebracht dit alles. Zou Simonne zo getreuzeld hebben of de wagen echt niet vinden?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2018, 09:26:18 »
Zei Art niet dat er 1 iemand een lege enveloppe had? Daarnaast kon je 1 joker, 2 jokers, 500 euro of 1000 euro hebben.

Wat je laatste puntje betreft, mij lijkt het ook dat Olcay in een latere metro stapte. Maar hoeveel later is die? Misschien maar 5 of 10 minuten?
Wikipedia: Trains run from a little before 6:00 am (exact times vary depending on the station) until midnight, with intervals ranging between 2 1/2 minutes at peak times to 12 minutes later in the night.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #46 Gepost op: 4-02-2018, 09:33:27 »
Dank BigBoots!
Als  Olcay dus op de eerst volgende tram zat, was ze in het beste geval slechts 2,5 minuut later, wat verklaart dat ze nog tijd had om een auto te vinden voor Simone.

Offline bridgetvh

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2018, 10:29:53 »
Olcay is hier behoorlijk aan het mollen. Krijgt de 1000 euro mee maar doet niet haar best. Mist de metro en neemt de volgende.
Later loopt ze langs een Mol auto en ziet hem niet.

Ze wil die 1000 duidelijk niet binnenbrengen.

Als ik de Mol zou zijn zou ik bij de lege envelop of jokers heel hard gaan rennen en mijn best doen, bij geld niet. Als kandidaat doe je alleen moeite voor jokers of geld, met een lege envelop blijf je achter, dus Stine is hier ook aan het mollen.
Greetzzz, Bridget

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2018, 11:32:08 »
Stine is in alle opzichten dubieus. De uitleg over de jokers is niet logisch. Maar stel dat je Mol bent, voorkennis hebt en bij toeval de envelop met niets krijgt... In de wetenschap dat er 1000 (2x500) voor je loopt, laat je dat toch niet winnen? 

Als Stine de Mol is, dan heeft ze hier de keuze: niets of de 1000 euro van Loes. Dan kiest ze dit? ::ohno::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2018, 11:34:57 »
Stine is in alle opzichten dubieus. De uitleg over de jokers is niet logisch. Maar stel dat je Mol bent, voorkennis hebt en bij toeval de envelop met niets krijgt... In de wetenschap dat er 1000 (2x500) voor je loopt, laat je dat toch niet winnen? 

Als Stine de Mol is, dan heeft ze hier de keuze: niets of de 1000 euro van Loes. Dan kiest ze dit? ::ohno::

En wat nu als ze die voorkennis NIET heeft? Bedoel dat A-M meekon luisteren in het Hofti huis en zo gemakkelijker de boel kon beïnvloeden wil niet zeggen dat elke opvolgende mol overal van op de hoogte wordt gehouden. Het kan toch dat ze werkelijk niet wist wie Ruben wat had toebedeeld anders dan haar eigen niets enveloppe? Dan is het maar gokken of Loes niet superfanatiek met 2 jokers de finish wilde halen of dat ze toch geld bij zich had. Als mol kun je dan maar beter je best proberen te doen zover mogelijk te komen, in de hoop dat het grote geld (wat Olcay had) op den duur blijft steken onderweg.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2018, 11:37:10 »
Als de Mol het grote geld al niet had...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2018, 11:39:06 »
Als de Mol het grote geld al niet had...

Even aangenomen dat Ruben de mol niet is, dan ben je als mol afhankelijk van wat een kandidaat bepaalt voor de rest van de groep. Dan kan het makkelijk gebeuren dat de mol het grote geld of sowieso geen geld toebedeeld krijgt. (maar jokers of niets) Is het dan zo gek om te doen zoals Stine deed? Ik vond Simone veel gekker doen, waarom zou je als mol zo te werk gaan?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2018, 11:43:08 »
Citaat
Ik vond Simone veel gekker doen, waarom zou je als mol zo te werk gaan?

Eens. En goede vraag. Geen idee.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2018, 12:05:02 »
Vind het ook wel interessant waarom Ruben Olcay überhaupt het meeste geld meegeeft. Door de ervaringen van eerder, had hij kunnen weten dat Olcay het niet zou halen... ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2018, 12:06:52 »
Stine is in alle opzichten dubieus. De uitleg over de jokers is niet logisch. Maar stel dat je Mol bent, voorkennis hebt en bij toeval de envelop met niets krijgt... In de wetenschap dat er 1000 (2x500) voor je loopt, laat je dat toch niet winnen? 

Als Stine de Mol is, dan heeft ze hier de keuze: niets of de 1000 euro van Loes. Dan kiest ze dit? ::ohno::

En dus is het raar dat ze continu achter Loes aanliep. Als je voor haar wilt finishen moet je niet de hele tijd achter haar blijven lopen, maar je eigen route kiezen. Voor mij was haar gedrag onmols.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2018, 12:18:54 »
En dus is het raar dat ze continu achter Loes aanliep. Als je voor haar wilt finishen moet je niet de hele tijd achter haar blijven lopen, maar je eigen route kiezen. Voor mij was haar gedrag onmols.

Tenzij je weet dat ze de goede route aflegt en daarvan afwijken je per definitie kansloos maakt.

Ik dacht na de uitzending dat ik lekker in de Simone tunnel zat, maar ik twijfel toch weer. Dat is echt lang geleden, wat een heerlijk seizoen . ::bravo::

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2018, 12:35:30 »
Vind het ook wel interessant waarom Ruben Olcay überhaupt het meeste geld meegeeft. Door de ervaringen van eerder, had hij kunnen weten dat Olcay het niet zou halen... ::vergroot::
Olcay heeft tijdens het spel best hard gerend als er geld te verdienen was, ik vind het daarom geen rare gedachtengang dat je haar het meeste geld geeft, aangezien zijn topkandidaat Jan de 'echte buit' geeft (2 jokers). Je zou alleen kunnen switchen tussen Loes en Olcay maar hij verdacht Loes iets meer dan Olcay volgens mij.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #57 Gepost op: 4-02-2018, 12:52:33 »
Echt, wat een leuke opdracht ::bravo::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2018, 13:13:07 »
En wat nu als ze die voorkennis NIET heeft? Bedoel dat A-M meekon luisteren in het Hofti huis en zo gemakkelijker de boel kon beïnvloeden wil niet zeggen dat elke opvolgende mol overal van op de hoogte wordt gehouden. Het kan toch dat ze werkelijk niet wist wie Ruben wat had toebedeeld anders dan haar eigen niets enveloppe? Dan is het maar gokken of Loes niet superfanatiek met 2 jokers de finish wilde halen of dat ze toch geld bij zich had. Als mol kun je dan maar beter je best proberen te doen zover mogelijk te komen, in de hoop dat het grote geld (wat Olcay had) op den duur blijft steken onderweg.
Goed punt. Het is zonder voorkennis een heel logische aanname dat Ruben zijn bondgenoot jokers toe zou spelen.  Dan zou er geen enkele reden voor Mol Stine zijn om superverdacht met 0 euro over de finishlijn te komen, terwijl Loes gratis hetzelfde zou kunnen doen. In die situatie had ze perfect eerst de geldbedragen eruit gespeeld en vervolgens iemand met jokers laten winnen ::jaja::

Allemaal onder de aanname dat de Mol niet wist wat de andere kandidaten hadden, heeft Stine dus eigenlijk supermols gehandeld ::ok::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 13:15:32 door Påc »
...óf niet!

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2018, 13:41:41 »
Ik weet echt nog niet zo zeker of de mol hier niet wist wat andere kandidaten mee hadden gekregen. Ik heb toch wel het gevoel gehad dat de kandidaten steeds wel minimaal 5 minuten in het busje zaten, maar zelfs als dat maar 2 minuten is, dan kun je als mol toch príma even met de productie bellen en vragen hoe het verdeeld zit en op basis daarvan je verdere tactiek bepalen?