Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Maneschijn  (gelezen 19584 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Maneschijn
« Reactie #60 Gepost op: 5-03-2018, 10:00:21 »
Als Jan de mol is, toch lekker lang getreuzeld dat ie als laatste klaar is, vervolgens het geld van Art krijgt en dat dan lekker "als fooi" bij die telescoop kan laten liggen!
Hij is penningmeester, hij kan geld weggooien wanneer hij wil. Daar hoeft hij deze opdracht echt niet als laatste voor te eindigen   ;)

Offline Starlynk

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 5-03-2018, 10:39:59 »
Ja, uiteraard, maar het moet natuurlijk ook een beetje leuk in beeld gebracht kunnen worden toch? In theorie zou je als mol/penningmeester in/na de laatste opdracht de gehele pot ergens kunnen dumpen om op 0 euro te eindigen, maar dat is ook nooit gebeurd in het verleden.. Het moet wel een beetje leuke televisie blijven ;)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 5-03-2018, 12:20:35 »
Ja, uiteraard, maar het moet natuurlijk ook een beetje leuk in beeld gebracht kunnen worden toch? In theorie zou je als mol/penningmeester in/na de laatste opdracht de gehele pot ergens kunnen dumpen om op 0 euro te eindigen, maar dat is ook nooit gebeurd in het verleden.. Het moet wel een beetje leuke televisie blijven ;)

Misschien was er daarom wel de mogelijkheid om in de finaletest nog flink geld te pakken voor de winnaar...omdat de penningmeester een deel van de pot heeft zoekgemaakt. Beetje triest anders.

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 5-03-2018, 12:25:27 »
Misschien was er daarom wel de mogelijkheid om in de finaletest nog flink geld te pakken voor de winnaar...omdat de penningmeester een deel van de pot heeft zoekgemaakt. Beetje triest anders.

Eigenlijk wel bizar dat dit seizoen de pot nooit echt gecontroleerd werd. Als Jan de mol is kan hij idd gewoon een deel weggooien. Dit iscgeen seizoen zoals de vorige in ieder geva. Geld lijkt niet op de eerste plaats te staan.

Offline MMarMOL

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 5-03-2018, 12:56:28 »
Eigenlijk wel bizar dat dit seizoen de pot nooit echt gecontroleerd werd. Als Jan de mol is kan hij idd gewoon een deel weggooien. Dit iscgeen seizoen zoals de vorige in ieder geva. Geld lijkt niet op de eerste plaats te staan.

Voordat Olcay haar penningmeesterschap gaf aan Ruben heeft zij samen met Simone het geld in de pot geteld. Bij de overdracht van het geld naar Ruben is gecontroleerd of het klopte. Daar stond Ruben en Loes bij. Toen Jan penningmeester werd, is ook gecontroleerd of het geld in de pot overeenkwam met de stand van de pot. En ook dat klopte. Alleen Jan is daarna niet gecontroleerd. Echter kan dit wel gebeurd zijn, maar dat wij dit als kijker niet gezien hebben.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #65 Gepost op: 5-03-2018, 13:12:34 »
Ik denk dat wij als kijker dit alleen maar te zien krijgen als er daadwerkelijk iets aan de hand blijkt met de pot.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MitchK

• Forumlid
  • Winnaar Big Brother US 2022!
« Reactie #66 Gepost op: 5-03-2018, 14:07:32 »
Hij is penningmeester, hij kan geld weggooien wanneer hij wil. Daar hoeft hij deze opdracht echt niet als laatste voor te eindigen   ;)

Zou deze opdracht misschien meer hebben opgeleverd en dat Jan tegen Art zei: geef maar de helft of iets dergelijks? Dat hij dus 1000 ipv 2000 kreeg? Of is er van tevoren gezegd dat er 1000 te verdienen viel?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 5-03-2018, 16:03:21 »
Zou deze opdracht misschien meer hebben opgeleverd en dat Jan tegen Art zei: geef maar de helft of iets dergelijks? Dat hij dus 1000 ipv 2000 kreeg? Of is er van tevoren gezegd dat er 1000 te verdienen viel?

De 1000 was van tevoren vermeld.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #68 Gepost op: 5-03-2018, 16:56:25 »
ik blijf t toch steeds zo grappig vinden hoe mensen er steeds dingen bij willen verzinnen. extra geld dat er niet was. mogelijkheden die nooit zijn vermeld.  soms lijkt t of er nog een extra spel is naast wie is de mol, speciaal voor ons molloten, maar ook bedacht door ons molloten..

alsof t al niet verwarrend genoeg is soms. ::rofl::

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 6-03-2018, 21:09:40 »
Ik vind dat juist mooi.
En soms kan een gedachte die in de ogen van anderen slechts een gedachtespinsel was, toch uiteindelijk de weg uit het web wijzen.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 6-03-2018, 21:27:56 »
Ruben die als eerste klaar was, Jan die Olcay hielp... Waarom als Mol? Ik zie het gewoon niet.

Offline ZwarteMol

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 6-03-2018, 22:39:59 »
Maneschijn en Brugman duiden gewoon op de mol als man ?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #72 Gepost op: 6-03-2018, 22:53:39 »
En wordt de maan in kinderversjes niet Janneke Maan genoemd?

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 6-03-2018, 23:03:03 »
Maneschijn en Brugman duiden gewoon op de mol als man ?
De maan wordt voornamelijk als vrouwelijk symbool gezien ivm oa de maanstonden van vrouwen. Ook wordt de maan gezien als de echtgenote van de zon.

Offline ZwarteMol

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 6-03-2018, 23:11:55 »
Ruben vindt zelfs apparaten uit 18 .. 3 ongeveer ( op 10.57 )  ;D

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 7-03-2018, 00:00:01 »
En wordt de maan in kinderversjes niet Janneke Maan genoemd?
Nog een -heel oud- kinderversje:

Herder, laat je schaapjes gaan.

Ik durf niet.

Waarom niet?

Om den boozen wolf niet.

De booze wolf is gevangen

Tusschen twee ijzeren tangen,

Tusschen zon en maan -

Herder, laat je schaapjes gaan.

Daar hebben we de schapen en de wolf. En het contrast tussen de eerste uitzending (opkomende) zon en de negende: maan. En alles wat zich daartussen afspeelt door toedoen van de 'boze wolf'.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #76 Gepost op: 7-03-2018, 11:48:47 »
Een van de kandidaten gebruikte in een biecht het woord 'kinderboek'. Ik weet niet meer wie

Dat was Ruben. "oh man dit is een soort jongensboek dit"

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #77 Gepost op: 7-03-2018, 23:20:55 »
Okay, alles gelezen hier...

Maar wat een fantastische opdracht!!!
Die beelden van zo'n observatorium, met al z'n koepels en koepeltjes. Ik vroeg me gelijk af of het überhaupt nog in gebruik is.
Denk het niet, gezien de verouderde apparatuur en het gras tussen al die tegels.

Afijn OT:
Er was er maar eentje die hier molde, nl. Jan.
Het geklungel van Ruben (met z'n lensje) en de ons in verwarring brengende beelden van hem in de maneschijn, waren slechts om de kijker op het verkeerde spoor te laten geraken.

Hoezo zou Jan (als kandidaat) uiteindelijk Olcay naar een gebouw verwijzen met een mollogo? Hoe wist hij dit, sowieso?
Da's niet logisch, ervan uitgaande dat hij en Olcay op dezelfde mol zitten, zoals 'men' ons wil doen geloven, toch?
En dan ook nog eens gezellig met haar kleppen, terwijl de tijd doortikt en hij werkelijk nog niets heeft (kunnen) ondernemen om met zijn telescoop de maan te zoeken?

Jan, die wederom gelijk de walkietalkies pakt, die regelt hoe het allemaal moet gaan...

Kortom, ik zit in een tunnel en kom daar voor zondag a.s. niet meer uit!
Ik zou het zo geweldig vinden als Jan de mol is.... ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 8-03-2018, 21:01:29 »
Citaat
Hoezo zou Jan (als kandidaat) uiteindelijk Olcay naar een gebouw verwijzen met een mollogo?

Hij wijst op een gebouw, niet op een logo. Hij had ook niets kunnen doen, dan had Olcay er nu nog gelopen. Waarom zou hij iemand die verkeerd zit op het juiste pad wijzen? Omdat het zo leuk is dat ze dan ook de maan ziet? Dat is volgens mij niet het spel  ::ohno::

Offline ZwarteMol

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 8-03-2018, 21:15:31 »
De maan wordt voornamelijk als vrouwelijk symbool gezien ivm oa de maanstonden van vrouwen. Ook wordt de maan gezien als de echtgenote van de zon.

Ik had het eigenlijk vooral over het letterlijke ... de man in maneschijn.