Nee, ben eerlijk gezegd nog nooit voor een mis in de kerk geweest. 1x voor de uitvaart van de opa van mijn vriendin.
Weet niet of ze het erg vind dat ik niet meega, volgens mij niet omdat ze zelf ook niet echt geloofd, maar ik voel me dan toch niet op mijn gemak, en dat komt omdat iedereen toch weet daar dat ik niet geloof
Was op die begrafenis ook zo raar voor mij dan, iedereen stond daar op om de communie te halen, maar ja ik had die nooit gehad, dus dan moet je ook beleefd weigeren enzo, voel me dan nooit op mijn gemak
Maar ik ben absoluut geen kerkhater hoor, wil dat wel even zeggen. Vind het juist heel mooi dat er mensen zoals Pjotr zijn die geloven. Ik geloof ook dat het voor die mensen echt kracht en inspiratie en allemaal mooie dingen kan opleveren, dat vind ik echt mooi! Maar voor mij werkt het gewoon niet, daar ben ik ook heel eerlijk in. Ik ben veel meer zoals Lukie iemand die zelf goede daden wil verrichten af en toe of mensen gelukkig maken en goed leven zegmaar, maar daar heb ik geen kerk voor nodig, en ik hoop dat Pjotr mij nu niet stom vind