Hetzelfde hier, Elisabet had ik na afl. 2 als hoofdverdachte gevolgd door Kaat en Bas. Na afl. 3 en 4 heb ik Elisabet en Bas geschrapt maar na de exit van Kaat heb ik Bas opgevist op basis van het schilderij en zijn positie bij de muur.
Inderdaad was Elisabet afl. 5 opnieuw verdacht bij het diner en de bevrijding van Bas waar zij de kaart verloor maar ten onrechte ben ik daar niet verder op ingegaan mede omdat ik haar weer onmols vond bij social media (buiten de plaspauze).
Hier eigenlijk precies hetzelfde. Bas (die ik eerder had afgestreept) werd na het afvallen van Kaat mijn hoofdverdachte, vooral om hun sleutelpositie bij de muur.
Axel heb ik nooit echt als verdachte gezien. Ik had voor aflevering 9 een lichte twijfel of ik toch niet moest overstappen (van Bas naar Elisabet), op basis van het diner, haar gedrag in de tunnels en het feit dat ze haar vriend zonder geld op het vliegtuig zette.
Echter: de social media opdracht, de disco-opdracht, de escaperoomboot, 100 euro bij de survival-opdracht, slapen met een slang... Allemaal te onmols voor mij. Daarom Bas gekozen.
Achteraf denk ik wel dat ze bij social media wel de boel heeft vertraagd en ook dat ze bij andere opdrachten heeft gemold.
Ik denk dat ik haar nog had overwogen als ze niet met die spons over dat bord gegaan was in de kajuit. Dat was mogelijk het finale duwtje dat ik nodig had om haar niet meer als Mol te zien tot de zwarte piet opdracht (en zelfs dan nog had ik iets meer geloof in Bas).
Dat was voor mij ook een reden om haar af te strepen. Leek mij té pro-actief voor een mol. En bij de zwarte piet opdracht werd nog even mooi bevestigd dat Bas toch de mol was.
Ik ben benieuwd naar de komende aflevering, want er zijn nog wat losse eindjes vind ik. Overigens denk ik wel dat ze het fantastisch heeft gedaan!