Dat vind ik een mooie, foxhunter!
Haha, zou wat zijn. Ik ga in elk geval even terugkijken hoe dat zat, met die codes. Goed dat ook deze tunnel nog verdedigd wordt! Als Elisabet de Mol is, kan ik me voorstellen dat ze Bruno mee wil in de kajuit. Dan heeft ze Bruno onderschat. Maar was ze niet heel goed bezig aan het strand? Iemand zelf fout neergezet, en vervolgens die gecorrigeerd, om alle verdenking af te schudden? Kostte maar 500 euro. Met de slang slapen, idem. Voor 1.000 euro definitief afgeschreven, wel een koopje eigenlijk. Nog drie dagen, ik ga me toch nog eens wat meer op Elisabet richten. Maar ze zou wel een heel goede actrice zijn, hoor. Vooral bij de executies.
En hé het is pas aflevering vier hè. In België komt de mol pas in aflevering vijf in beeld. Dus een niet verdachte deelnemer met voorzichtige acties past prima bij aflevering vier.
Of acties die we überhaupt niet zien. Hier kan ik me als Bas-verdenker ook prima in vinden. En ik wil je er in deze categorie nog wel eentje meegeven. Martijn met Elisabet in de roeiboot. Martijn wil zelf roeien. Elisabet schijnt het daar niet mee eens te zijn. Interessant, want bij de andere koppels was weinig frictie. Toch zien we het moment niet waarop Elisabet en Martijn besluiten ook de roeister in te zetten. Hoe is die communicatie verlopen? We weten het niet. Dat vond ik een vreemde keuze van de montage.
EDIT. En dan nog even wat. Ik heb gisteren afl. 1 teruggezien, en dacht daar een aanwijzing naar Bas te hebben gespot. Maar hij kan ook op Elisabet slaan. Op 32'30 legt Gilles legt het uit: "Ofwel: jij wordt de Mol misschien. Dat zal bij 3 personen het geval zijn". Dan een in mijn oren duidelijk ingemonteerd geluid (Kaat?): "Drie". Bas is als derde aan de beurt bij de roostering. Maar Elisabet is als derde aan de beurt bij het bekijken van haar scherm.
Ik heb een hard hoofd in mijn bijverdachten Axel en Eva, dus ik ga mijn top 3 van deze week nog even aanpassen. Laat ik er maar een top 2 van maken.
Bas nog steeds op 1 denk ik, omdat ik zulk geweldig acteerwerk van Elisabet me bijna niet voor kan stellen. Maar ik vind je kajuit-uitleg wel heel mooi. Waarom zo verdacht neergezet in afl. 2? En is REANIMATIE ook niet wat te voor de hand liggend? Dat wordt fijn wikken en wegen!