- Deel 2 -
Wat me wel tegenstaat om haar als mol te zien:1. Sliep met een slang voor 500 euro
2. Wisselde 2 mensen die fout stonden onnodig om op het strand waardoor 500 euro werd verdiend
3. Deed het goed in de kajuit (ze had het idee om de letters op het bord uit te vegen en om die flessen zo neer te zetten dat de morse code gevisualiseerd werd)
4. Corrigeert Axel wanneer hij een dubbele tik wil geven op de gong terwijl de groep niet verdubbelen wil
5. Ze wilde niet meer verdubbelen na ronde 3 nadat Bruno bijna de bal kwijt was geraakt
6. Nam vrijwillig het laagste bedrag bij de survivaltocht (100 euro) en hield zich verder afzijdig bij het bepalen wie wat ging doen
7. Zou een wereldactrice zijn als zij de mol is (nog beter dan Kaat naar mijn mening.. terwijl ze zelf heeft gezegd
voordat ze als mol gekozen kan zijn dat ze niet goed liegen kan)
Op basis hiervan zou ik zeggen dat ze het niet is.. maar.... een van de mannen heeft precies die woorden uit dat dagboek gezegd dan?
Sorry maar dat gaat er bij mij ook niet in.
Waarom Elisabet wel de mol is:1. Gebruikte af en toe de verkeerde bouwtechniek (twee rondjes per keer gebruiken ipv rondje - vierkantje) bij de kookopdracht
2. Bleef als laatste over bij het bouwen van torens en bouwde de laatste torens (zo heb je het meeste invloed)
3. Was traag en erg vermoeid in de zwakke groep op de trappen
4. Wilde vrijwel meteen doorlopen ipv dat de groep nadacht over wat de zwakste schakel was (wat ervoor zorgen kon dat de zwakke groep sneller zou zijn)
5. Zei dat er bij de wandeltocht geen risico's genomen moesten worden medisch gezien (poging tot vertragen)
6. Merkte op dat het konijn dat gezien werd bij het ontbijt wit was en bruine vlekjes had (dit vind ik nu net wel mols want stel nou dat de groep voor de juiste letter (M/V) kiest.. dan zou de groep wel geweten moeten hebben hoe dat konijn eruit ziet zodat de afvaller 2 keer het verkeerde kiezen kan)
7. Wilde verdubbelen na ronde 2 terwijl Bruno al een keer de weg naar de bal vrij had laten zijn (maar haar redenatie dat de mannen nu nog fris waren vond ik dan weer logisch)
8. Was fel tegen het terugkeren van Eva, wat een aanleiding voor Eva kan zijn geweest om voor zichzelf te kiezen, waardoor de pot leeg werd geplunderd (maar dit kan ook als kandidaats gezien worden)
9. Maakte in de kajuit 2 fouten die Bruno corrigeerde (ze zei F O ipv P O, terwijl ze zelf nog kort lang lang kort zei en kort lang lang kort staat voor de letter P en overduidelijk niet voor de letter F... was dit een bewuste fout? Ook wilde ze de buizen anders leggen terwijl Bruno die al goed had gelegd)
10. Ze stond überhaupt in de kajuit (waarom zou de mol haar daar neerzetten aangezien ze een van de fysiek zwakkeren is? Tenzij ze zelf de mol is en hoopte voldoende te kunnen vertragen op de hierboven beschreven manieren...)
11. Ze mocht als tweede naar het toilet gaan bij het diner (dan had ze nog een ruime keuze uit de enveloppen)
12. Vervolgens lukt het haar niet om een speech van 2 minuten te houden (waardoor 600 niet verdiend wordt, het op een na hoogste bedrag)
13. Ze werkte mogelijk mensen die hun opdrachten uitvoerden bij het diner tegen
14. Ze drinkt heel veel wijn en lijkt daarmee niet haar best te doen om de voornaamste gast te zijn (wat mols is aangezien de daarmee te winnen positie onmols is)
15. Bij het paintballen raakt ze de kaart kwijt (die wel voor de neus van Joeri valt)
16. Wanneer ze Bas hebben gevonden, trekt ze zijn verhaal in twijfel (kan gezien worden als een poging tot tijd rekken)
17. Ze wordt überhaupt niet afgeschoten door de sluipschutters (ik denk dat die de mol op zijn minst zouden sparen totdat Bas gevonden zou worden aangezien de mol bij hen hoort)
(18. Zegt tegen Joeri dat Bas een vrijstelling heeft (kan gezien worden als een poging om een conflict uit te lokken wat voor vertraging zorgt en mogelijk ook voor dat Bas door Joeri wordt neergeschoten.. maar volgens mij konden de pasvragen alleen verdiend worden als Bas in de jeep zou zitten, dus dan lijkt mij dit geen moltactiek))
Dus op zich heeft ze wel een aantal 'molacties' op haar naam staan. Maar.. in aflevering 3 heeft ze zo goed als niet gemold als ze de mol is, is mijn conclusie.
Er klopt gewoon iets niet, wie is het nou.
Ik kan haar eigenlijk niet uitsluiten. Ondanks enkele onmolse acties zou ze het best kunnen zijn (al zit dan met name haar acteerwerk me echt dwars... wat mij betreft mag ze naar Hollywood als ze de mol is. Maar misschien is ze juist ook gekozen om die reden).