Kwam er erg laat (net!) achter dat de mol op Vier al is begonnen dus snel ingeschakeld
(Ik had er nog niets over gelezen dus wist zelf niet dat er nog geen mol gekozen was, wat een te gekke verrassing was).
Wow wat een thrill deze eerste aflevering. Zat op het puntje van de bank. Mol op Vier overtreffen zichzelf wederom met deze openings aflevering vind ik. Heel erg leuk, het gegeven dat we eerst alle tien de kandidaten zien zoals ze zich als kandidaat gedragen. En dan gaat er pas een mol gekozen worden. We krijgen dus extra informatie, om te kunnen bepalen welk persoon zich na het verrassende molschap ineens anders gaat gedragen.
Ook echt te gekke openingsopdracht, ontzettend eng en leuk met die dubbele laag; de jongleerder kan eventueel bepalen wie hij of zij wel of niet wil laten springen. Bam, meteen een psychologische onderlaag erbij. Chapeau. Was genieten deze afl. De zin op het luchtkussen was voor ons kijkers meteen duidelijk, maar ik wilde echt graag dat de kandidaten de zin ook zouden weten.
Gevoel over wie het zouden kunnen zijn bij de onthulling van de drie potentiële mollen:
Eva (klein onderdrukt lachje)
Axel (de piloot)
Liesbet
Bruno
Bas
Bas gaat in het busje meteen passief aggressief van start door te insinueren
dat hij vermoedt dat een van de anderen in het busje de mol is. Of misschien is het een hint naar hemzelf? Hij zit aan het begin van dat shot van ongemakkelijk, slikt een paar keer, kijkt om zich heen. Gevoel dat hij hier uit zenuwachtigheid aan het overacten is. Ook Axel zit zenuwachtig in het busje. (Ik keek naar wie natuurlijk en relaxed overkwam en niet geforceerd iets zei of een onderwerp aankaartte). Ik verdenk de jonge honden (Kaat en Martijn heten ze meen ik) niet. Bleven naturel.
BAS voorlopig mijn schot voor de boeg mol samen met Axel.