Wat mij meer en meer opvalt is het "omgekeerd kijken".
Het begon al met de teasers waarin oud-mollen opdoken, het logo ondersteboven hing, de seizoenopening op de finale locatie, de bungee met het hoofd naar beneden, heel veel flashbacks, nu de verwijzingen naar de verfbom (2016), de gelijkenissen met Joke Rabbit-konijn (2017) en Mexicaans worstelen met Pieter (2018). En er zullen er misschien nog meer zijn.
Weet niet wat en of het iets betekent, maar valt mij wel op.
Mocht er dan al een verband zijn met een kandidaat, kom ik voorzichtig bij Joeri terecht, die nu al 3x verwezen heeft naar programma's uit het verleden (Kalm Guido = het Eiland, Ik ben een bear (Slimste mens) en "het dieren meenemen" uit de afgelopen Mol seizoenen.
Rood/blauw/wit zijn ook de kleuren van Frankrijk, waar de 1e De Mol doorging. Red/blue/white staat ook in lyrics van Fortunate Son van CCR, dat in afl 2 werd gebruikt.
Ik besef dat Joeri's valies nog geen mol-kledij bevatte, maar het kleurenspel van de letters en muziek kan in de montage toch ten allen tijde aangepast worden aan de gekozen mol?
Waarschijnlijk te ver gezocht, maar, dat is nu eenmaal het plezierige van De Mol.