En de fragmentjes uit de keramische muur van Hanoi?
L i of 7 i
J M J m.
Je brengt me in verleiding om te zeggen m7 i J (Mol7 is Joeri).
.
De mogelijke hints die ik zie zijn bijna steeds voor Joeri, terwijl ik meer zit te wachten op hints naar Bas.
Ik had al gekeken of de fragmentjes misschien in verband kunnen worden gebracht met de (geblokte) strafschermen bij de avatars, maar ik geloof van niet.
Ik heb er inmiddels wel een klein theorietje over. Joeri komt als Mol zo onverdacht in beeld dat hij wel wat simpeler hints kan hebben, òf Joeri is hard op weg naar de finale en moet ook een beetje verdacht worden gemaakt.
Nou deze dan ook maar (ik had hem al in het nutteloze hints topic gezet, maar wie weet): bij de brommertjes-opdracht zijn de volgende objecten te spotten: Gong, Boot, Televisie, Brommer, BLOEMEN, VAAS (2). De eerste vier hebben al eens een rol gespeeld in een van de opdrachten,
de laatste twee niet. Die vormen samen een anagram voor: MOL V2 EEN BAAS (lees V2 als vii).
EDIT: En gelukkig, hij kan ook naar Bas, en past zelfs beter. De officiële omschrijvingen zijn namelijk BLOEMSTUK, VAAS. Hier valt van te maken: BAS VAT MOLKEUS, of BAS KEUS T.A.V. MOL.
(TV-MOLKEUS: BAAS kan ook nog trouwens.
)