Ik heb Bruno niet echt in het vizier, maar wat me wel is bijgebleven is Bruno's "We hebben nog geen leugen gehad" net na het verhaal van Gilles uitdaging ivm het snelst oplossen van de tekst.
Als kandidaten die uitdaging als de leugen zien, kan ik me inbeelden dat een aantal mensen de test super traag hebben ingevuld uit angst voor risico. Het is heel menselijk om jezelf trachten te beschermen tegen een leugen.
De uiteindelijke leugen bij de eliminatie is veel giftiger vermits het routine proces lijkt gevolgd en dus buiten ieders controle. Je kan enkel de gevolgen ondergaan.
Het is mij nog niet duidelijk of de 'tafelvrienden' ook Eva daadwerkelijk te zien krijgen of enkel haar stem horen.
Met beeld zal m.i. de eerdere individuele beoordeling van Eva's "konijnen-leugen-filmpje" zeker meespelen. Slechte of goeie leugenaar-acteur? Afvaller verhaal geloofwaardig of niet? cfr ook Bas' micro-expressie uitleg.
Vanavond weten we het! En eigenlijk kan het mij vandaag niet schelen wie de mol is. Ik vind de onderlinge psychologie momenteel veel spannender!