Wat ik wel een minpuntje vind voor Kaat als mol is een klein montagedingetje dat me is opgevallen in aflevering 1 (ik heb begrepen dat De Mol niet zo hevig met de montage knoeit als WIDM maar volgens wieisdemol.be gebeurt dat bij De Mol ook wel).
32:45: 'Maar om nu de mol te kiezen, willen we hen aan een ultieme test onderwerpen en dat gebeurt natuurlijk hier...' (Kaat zien we weglopen uit de mobilhome terwijl deze zin wordt uitgesproken en vervolgens wordt haar gezicht in close up getoond nadat het woordje 'hier' is uitgesproken)
36:45: 'De kandidaat die het beste het hoofd koel kan houden krijgt straks de vraag om de mol te worden tijdens deze reis...' (We zien Kaat nadrukkelijk in beeld komen wanneer 'de mol te worden tijdens deze reis' wordt gezegd)
41:38: 'Een van hen zal het roer helemaal om moeten gooien en voortaan het spel moeten proberen te saboteren als de mol in plaats van het te winnen en zal dus straks het gebouw verlaten als de mol...' (We zien nadat dit zinnetje is uitgesproken Kaat naar Gilles toe lopen voor het gesprek met Gilles)
44:36: '...En voor het eerst kijkt de kersverse mol...' (Je ziet terwijl de woorden 'kersverse mol' worden uitgesproken alleen het lachende gezicht van Kaat in close up)
Ik vind het wel een beetje toevallig allemaal dat er zo veel beelden van Kaat getoond worden in aflevering 1 al op het moment dat de voice over over 'de mol' spreekt. Het gebeurt een beetje te vaak om afgeschreven te worden als 'toeval' naar mijn mening.. er zaten toen nog 9 andere kandidaten in het spel die ze ook hadden kunnen tonen op deze momenten, deze 9 kandidaten worden niet zo vaak in beeld gebracht terwijl over de mol gesproken wordt.. en naar mijn idee is dit geen hint naar dat ze de mol is.
Ik denk verder wel dat ze het nog ver kan schoppen, overigens. Misschien dat de makers daarom in aflevering 1 al op een subtiele manier mensen de Kaat tunnel in wilden duwen?