De verhalen bij de rechtbank (S17) staan op de lijst, ratatatata (de kermis) is nu ook genomineerd, maar wat ik eigenlijk het mooiste vond is de samenhang tussen de 3 opdrachten in die aflevering. De paper mill (op zich al een spannende locatie met genoeg te speuren!) waar 3 personen werden ontvoerd. Wat vervolgens voor extra spanning zorgde bij de kermisopdracht (was 1 van de ontvoerden mogelijk de Mol, en stond die mee te schieten? Vage stills van gezichten en schoenen van de schutters boden ook al geen uitkomst
). En dan de rechtbank, waar de ontvoerden hun verhaal moesten doen en de anderen de jury vormden, want wie loog er? Ik wil eigenlijk die hele aflevering (papermill - kermis - rechtbank) nomineren vanwege die samenhang en prachtige verhaallijn.
Ik had Ron in het theater zeker een nominatie gegund, maar ja, om dat een hoogtepunt te noemen... Daar vond ik de uitkomst ervan toch te triest voor.
Eervolle vermelding wat mij betreft voor de verhuizing (S18).
EDIT: Ik heb er nog even over nagedacht en trek mijn nominatie van net in, ten gunste van Ron. Hij verdient het verdorie om bij de ultieme momenten genoemd te worden!
Dus ik nomineer toch: de kortstondige deelname van Ron Boszhardt in die legendarische openingsaflevering van S18 (Loes? Waar is Loes?), die de test moest maken en rood kreeg terwijl hij 8 van de 10 kandidaten niet eens had gezien. Inclusief het daarop volgende drama in het theater. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit een meer teleurgestelde, en tegelijkertijd meer geliefde eerste afvaller is geweest dan hij.