Na aflevering 6 weet ik het echt even niet meer. Begonnen na afl. 5 al aardige barsten in mijn Rob-tunnel te komen, sinds afgelopen zaterdag ben ik behoorlijk in de tocht komen te zitten. Molcrisis! Ik vond Rob in alle opdrachten niet of nauwelijks verdachte dingen doen. In de eerste opdracht doet hij lekker mee en neemt buiten zijn schuld de onjuiste positie over van Buddy, die nou net dat ene metertje verschil maakt. In de tweede opdracht heeft Rob nauwelijks invloed op de loop van het spel. Enkel aan het einde van de opdracht bij het cashen zou hij nog een bijdrage geleverd kunnen hebben aan de verwarring. Deze fase van het spel is door de chaotische registratie ieders tunnel in te redeneren. Dat is althans mijn beleving. Dat laatste is wat mij betreft zeker ook het geval bij de laatste opdracht. Heeft Rob enveloppen verwisseld? Ja, dat is best mogelijk inderdaad. Maar evenzeer kan een van de anderen zich hier schuldig aan hebben gemaakt. De suggestie die gewekt wordt, vind ik bepaald niet overtuigend, omdat we meer niet zien dan wel en de groep het bovendien niet vreemd vindt, dat Rob bijna de volle 5 minuten in "het dorp" heeft rondgelopen. Waarschijnlijk, maar dat is mijn interpretatie, om globaal te verkennen hoe groot het gehele parcours was waar de enveloppen hingen. Dat is wat je een verkenner laat doen, toch? Dit zou voor mij verklaren waarom Claes is gestopt met het gedetailleerd tekenen van de plattegrond.
Ondanks dat ik in Rob graag een mol wil zien, begin ik hem dus op basis van de laatste aflevering weg te strepen. Ik heb een switch gemaakt, een voor mij op dit moment volstrekt onlogische, maar in het licht van de laatste aflevering mssn toch ook weer niet.