Die lijst van eventuele molacties van Rob door Heinz zijn wel overtuigend. Rob is de mol!
Met de opdracht bij de beelden kan Rob ook een goede envelop hebben weggegooid en een envelop met mingeld hebben gepakt.
Mijn mening over de mogelijke molacties van Rob:
De meeste genoemde mogelijke molacties zijn subjectief, zelf ingevuld, niet duidelijk of helemaal geen zichtbare actie geweest. Wishfull thinking van de Rob tunnelaars. De meeste van de opgesomde molacties zijn absoluut geen molwaardige acties.
Daarmee bedoel ik mogelijke intenties van behaalde handelingen en wat er gebeurd zou kunnen zijn, maar wat we feitelijk niet hebben gezien. Kortom speculatie.
Er blijven van de lijst maar weinig molacties over, waar ik het mee eens ben als mogelijkheid. Dat zijn de volgende:
• Drie vazen omstoten en dat aan zijn hoed en tuinbroek wijten. Buddy zenuwachtig maken door te laten merken dat de hele groep toekijkt.
Ja. Mee eens. Een mogelijke molactie. Maar niet 100% zeker.
• Aansturen op de verkeersleiderspositie door te zeggen dat hij alleen in een automaat kan rijden. In die positie (een) verkeerde volgorde(s) van straten doorgeven en het portofoonverkeer verstoren.
Ja. Mee eens. Een mogelijke molactie. Maar niet 100% zeker.
• Langer met Super Mario bezig zijn dan nodig is en niet doorgeven dat in level 3 het spel op pauze kan worden gezet tot het eind van de opdracht. Zogenaamd net te laat Johan tegenhouden die door een laserstraal geraakt wordt. Ineens drie goede foto's herkennen maar zonder dat dit geld oplevert. (En een dia verduisteren?)
Kan. Maar er gaat zoveel mis in deze opdracht bij iedereen.
• Als een van de eersten willen gaan, daadwerkelijk als eerste gaan. Naamkaartjes van molloten omwisselen en daarna instructies goed doorgeven zodat op "goede" locaties verkeerde enveloppen meegenomen worden wat mingeld betekent. Vanwege de verwisseling graag willen dat er naast de enveloppen van Heinz en Rat ook die van Daisy meegenomen wordt.
Kan mogelijke molactie zijn geweest. Niet zeker.
• Bij geen enkele goede foto een rol spelen en bij (minstens) vier fout gemaakte foto's wel een rol spelen. Wat brutaler mollen door bamboestokken zonder Chinezen erbij te fotograferen en maar twee Chinezen bij het boeddhabeeld op de foto te zetten.
Ja. Mee eens. Was wel een chaotische opdracht.
• De sportiefste van de groep (Nathan) de kortste route laten fietsen waardoor de opdracht voor de anderen onmogelijk wordt. Nathan om laten rijden waardoor ie nog maar net op tijd binnen weet te komen.
Kan zo zijn. Maar misschien ook niet.
Er blijft feitelijk weinig over van de hele lijst.
Wat ik verder nog mis zijn goede creatieve hints die naar Rob verwijzen, zoals bijvoorbeeld de kleding van Mil of de morsecode in de opdrachttitels naar Nathan.