Vind je Leonie daar het type voor? Ik zou juist vinden dat met haar analytische achtergrond, als scherpe live journaliste (in de ochtend), ze veel meer relativeringsvermogen heeft dat iemand als Nathan. Als Leonie de Mol niet is, dan moet ze toch wel verder komen dan Nathan, die zeker de Mol niet is.
Het is inderdaad merkwaardig dat Leonie zelfs in de biechten nog de chaoot speelt. Want daarmee zet je geen medekandidaten op het verkeerde spoor, alleen de kijker. Een kandidaat heeft daar niet echt voordeel van, de Mol wel.
Kwa mogelijke molacties zie ik het wel zitten met Leonie. De kastjes op de dam, de laatste enveloppenopdracht... Er is meer dan genoeg dat we nog niet gezien hoeven te hebben. Naast alles wat we wel al gezien hebben, natuurlijk. Inmiddels is dat laatste zo over de top dat de meeste thuiskijkers en forummers het niet meer serieus nemen. Dat is dan één doel bereikt. Maar het belangrijkste doel zou zijn dat ook de kandidaten het niet meer serieus nemen. En daar zit nou net het zwakke punt, want het lijkt erop dat alle 4 overgebleven kandidaten haar meenemen in de test, of haar als hoofdverdachte hebben (:Buddy). Die heeft ze nog niet van zich af kunnen schudden. Al zag ik afgelopen aflevering wel bij Rob, Mil en ook bij Buddy dat schouderophalen, van ach: daar heb je Leonie weer. Het zou kunnen dat ze op een gegeven moment toch een streep door haar gaan zetten.
Het is bij mij ook een kwestie van anderen wegstrepen.
Buddy, Mil: zou heel knap gespeeld zijn, als één van de twee de Mol is. Maar dan zou die toch eens uit moeten leggen hoe het kan dat er in de opdracht Lettergreep 600 euro in zijn bijzijn is gepakt. Want dat was echt makkelijk te voorkomen. Mil sowieso weinig mols in de laatste afleveringen, Buddy wel weer meer verdacht geworden in afl. 6.
Rob: al vanaf het begin in mijn top 3. Maar er bekruipt mij gaandeweg het seizoen het gevoel dat hij een verdachte montage meekrijgt, waardoor mogelijk kandidaatse acties opeens molacties lijken. Naast een aantal onmolse dingetjes die op het forum al vaak benoemd zijn. Twijfelgeval dus.
Nathan: zou een fantastische Mol blijken te zijn, maar vind ik ook moeilijk te geloven. Had ook een verdachte montage bij het theeservies, die ik niet vertrouw. Als dat echt zo'n opvallende actie was, dan is het toch vreemd dat daarna niemand hem is gaan verdenken, en zelfs Mil van hem is afgestapt. Ik heb hem ook nog nooit zich zien bemoeien met de positieverdeling, is daar heel passief in.
Mocht Leonie de komende executie niet afvallen, dan zou ze wel eens de Mol kunnen zijn. Het wordt nu echt spannend!