Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 120514 keer)

Offline Gadoesja

• Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #340 Gepost op: 5-02-2020, 22:16:20 »
Bij de porseleinkast wil Mil als eerste. Als de volgorde wordt verdeeld, zegt zij niets meer. Zij laat Claes en Johan zonder protest gaan.
Ze reageert ook heel onderkoeld richting Rob die aan het kegelen is.
Oh ja, Rob. ::tandpastasmiley::

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #341 Gepost op: 7-02-2020, 14:25:51 »
Mil had toch een porto met parkeeropdracht? Dat is wel heel verdacht. De makers benadrukken heel erg de suggestie dat Mil geen porto heeft en dat iemand met een porto gemold heeft door de knop in te drukken.

Offline martijn2308

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 7-02-2020, 14:44:59 »
Mil had toch een porto met parkeeropdracht? Dat is wel heel verdacht. De makers benadrukken heel erg de suggestie dat Mil geen porto heeft en dat iemand met een porto gemold heeft door de knop in te drukken.

Wat ik weet had ze geen Porto.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 7-02-2020, 14:54:40 »
Wat ik weet had ze geen Porto.
Dat is idd de suggestie gewekt wordt, maar blijkbaar klopt dat niet:

Dat Mil ook een porto heeft in opdracht 2, is pas na een paar dagen door iemand hier op het forum ontdekt.

Offline martijn2308

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 7-02-2020, 14:59:36 »
Opdracht 2 met die werelddelen bedoel je?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 7-02-2020, 15:04:10 »
Nee, in opdracht Verkeer(d). Zie deze post van Blinker in het opdracht topic.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 15:20:06 door Newbie2 »

Offline martijn2308

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 7-02-2020, 15:29:52 »
Oei, thanks voor de info. Dit had ik namelijk helemaal gemist.
Kon ze dus toch nog op de porto mollen door de knop in te drukken

Offline ERdoubleD

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 7-02-2020, 22:08:06 »
Al vast ff een voorzetje ::tandpastasmiley::
In de vooruitblik naar komende aflevering is Super mario brothers te zien.... is uit 1985

Offline Overalsterretjes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #348 Gepost op: 7-02-2020, 22:50:09 »
Al vast ff een voorzetje ::tandpastasmiley::
In de vooruitblik naar komende aflevering is Super mario brothers te zien.... is uit 1985

Klopt, maar in 1987 in NL uitgebracht. Het kan dus op Miljuschka of Rob slaan als dit een hint is.

Offline ERdoubleD

• Forumlid

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 8-02-2020, 01:03:01 »
Klaas pakte €1000.
Mil €450.

Hoe is de 450 een uitsluitende factor?

Nathan kan ik 1500 aan koppelen.
Rob 500. En nog wel 150.

Go, go, go.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 8-02-2020, 06:03:30 »
Mollen uitsluitend via bondjes, manipulatie en omgekeerde psychologie die buitengewoon goed slaagt. Klinkt grandioos (en een beetje griezelig) maar kan het gewoon niet geloven. Zelfs als we er vanuit gaan dat ze de eerste opdracht alles doet om de opdracht van haar kant zo goed mogelijk te laten slagen om krediet te kweken, moet ze bijna een psychopathische inslag hebben om zoveel te manipuleren.

En wel heel erg gokken en mazzel hebben. De landkaartenopdracht geeft ze de sleutelpositie met gemak uit handen, ziet de eerste kaart, zorgt dat die goed terecht komt en wijst Tina en Nathan de juiste weg (en Tina besluit dommig dat Mil en Claes niet hoeven te wachten maar dat ze het wel vinden). Bij de serviesopdracht stelt ze de vraag omgekeerd maar op drie momenten geeft ze aan voor gokken te zijn waarvan ze een moment gebruikt om dat voor de groep te beslissen. Zou een absurde gok zijn dat Nathan wel achter haar vandaan zal stappen om het bedrag te pakken. De beeldenopdracht lijkt ze niet alleen heel gedetailleerd te beschrijven, Jaike geeft haar halverwege de opdracht een compliment en Johan stoort zich aan de vele details. De beelden die verkeerd gaan komen ook niet door een verkeerde beschrijving maar omdat de kandidaten niet erg goed luisteren (of mollen). Het porselein wil ze als eerste maar doet geen enkele moeite om ook op die plek te komen of niet Buddy maar iemand anders met de duurste stok te laten gaan. Daarmee verkleint ze haar invloed alleen. Ze pakt zonder meer de duurste stok die zij kan pakken en doet de opdracht vlekkeloos goed. De molactie zou dan zijn dat ze een vaas in de weg heeft gezet die zowel Rob als zij niet omgooien.

Enfin, ik zie het echt niet.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 8-02-2020, 10:16:26 »
Mollen uitsluitend via bondjes, manipulatie en omgekeerde psychologie die buitengewoon goed slaagt. Klinkt grandioos (en een beetje griezelig) maar kan het gewoon niet geloven. Zelfs als we er vanuit gaan dat ze de eerste opdracht alles doet om de opdracht van haar kant zo goed mogelijk te laten slagen om krediet te kweken, moet ze bijna een psychopathische inslag hebben om zoveel te manipuleren.
Ja, dat denk ik ook wel eens bij Mil. Het is wel heel brutaal allemaal, als zij de Mol is. Dus daar twijfel ik ook over. Maar als ik naar je voorbeelden kijk:
En wel heel erg gokken en mazzel hebben. De landkaartenopdracht geeft ze de sleutelpositie met gemak uit handen, ziet de eerste kaart, zorgt dat die goed terecht komt en wijst Tina en Nathan de juiste weg (en Tina besluit dommig dat Mil en Claes niet hoeven te wachten maar dat ze het wel vinden).
Akkoord, maar ze nam wel alvast de volgende kaart mee (Europa geloof ik), die eigenlijk voor Tina en Nathan was. Die kaart eindigde nergens. En ze zat dan wel niet in de control room, maar ze eigende zich die rol op een gegeven moment wel toe door zelf instructies te gaan geven. Mil is mols genoeg in deze opdracht, hoor.
Bij de serviesopdracht stelt ze de vraag omgekeerd maar op drie momenten geeft ze aan voor gokken te zijn waarvan ze een moment gebruikt om dat voor de groep te beslissen. Zou een absurde gok zijn dat Nathan wel achter haar vandaan zal stappen om het bedrag te pakken.
Maar ze kon zich een sterke stellingname veroorloven, want de 4 die voor geld gingen leken overtuigd van hun zaak. Ik had het idee dat ze aan het provoceren was, vooral met dat 'gokje wagen toch?', om de hakken nog meer in het zand te krijgen. Ik geloof niet dat ze erop gokte dat Nathan wel achter haar vandaan zou stappen om het bedrag te pakken. Het leek me meer toegeven aan dat Nathan als penningmeester dan maar de beslissing moest nemen. De gokkers overstag, maar we weten niet hoe, want dat zit niet in de beelden.
De beeldenopdracht lijkt ze niet alleen heel gedetailleerd te beschrijven, Jaike geeft haar halverwege de opdracht een compliment en Johan stoort zich aan de vele details. De beelden die verkeerd gaan komen ook niet door een verkeerde beschrijving maar omdat de kandidaten niet erg goed luisteren (of mollen).
Dan heb je het opdracht topic niet bijgehouden, daarin heeft foxhunter net deze week iets opgemerkt. Mil en Claes geven een opvallende instructie voor de 'slakjes' bij de -250 envelop. De instructie lijkt beter te passen bij het verkeerde beeld dan bij de foto voor hun neus. Het gaat hier wel om het grootste minbedrag dat gepakt werd!
Het porselein wil ze als eerste maar doet geen enkele moeite om ook op die plek te komen of niet Buddy maar iemand anders met de duurste stok te laten gaan. Daarmee verkleint ze haar invloed alleen. Ze pakt zonder meer de duurste stok die zij kan pakken en doet de opdracht vlekkeloos goed. De molactie zou dan zijn dat ze een vaas in de weg heeft gezet die zowel Rob als zij niet omgooien.
We zien in de montage niet de hele discussie vooraf. Vanuit de Mil-tunnel geredeneerd: toen bleek dat Mil niet als eerste ging, is de productie zelf maar vazen gaan verplaatsen. ;) Er moesten er toch wat sneuvelen om het leuk te maken om naar te kijken. De goedkoopste stok van 150 kon niemand pakken, ook de Mol niet, daar was een afspraak over dus dat zou wel erg opvallen. Die 450 was haar enige optie. En het gunstige was dat Rob die ook had. Toen bleek dat Rob in het eerste deel al 3 vazen liet sneuvelen, kon Mol Mil prima haar best blijven doen. Het ging maar om 75 euro per vaas, stel je gooit er 2 om, dan nog zet dat geen zoden aan de dijk. Meer dan 1 of 2, dan word je echt verdacht. Wat dan ook gebeurde: Rob verdacht, Mil de held.

Dus bij die laatste, ja, daar heeft Mil dan mogelijk niet gemold of niet effectief. Maar bij de andere voorbeelden die je noemt kan je dat niet zo zeker zeggen.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 10:20:07 door Newbie2 »

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 8-02-2020, 20:00:17 »
Bij de porseleinfabriek wil Mil als eerste gaan. Dat schreef ik al hierboven ergens. Wat dan opvalt is dat ze niet meer reageert als de volgorde verdeeld wordt. Als ze een reden heeft om als eerste te willen gaan, zou ze normaal gesproken, die gang van zaken verdedigen.
Ze staat echter stommetje te spelen en te kijken naar wie er wat zegt en wie er wat doet. Dat lijkt mij heel kandidaats, een manier om de MOL te betrappen.

Offline djerdjo

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 8-02-2020, 20:09:15 »
Ok goed punt...

Maar dit  ::tandpastasmiley::

https://www.ad.nl/show/miljuschka-scheurt-door-tokio-en-andre-waagt-zich-aan-ballet~abe2a0bb/

De 'M' van Mol op haar petje ::vergroot::. Toevallig dat het precies is geplaatst op de dag dat Super Mario in WIDM voorkomt :-X

Offline ZwarteMol

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 8-02-2020, 20:10:15 »
Bij de porseleinfabriek wil Mil als eerste gaan. Dat schreef ik al hierboven ergens. Wat dan opvalt is dat ze niet meer reageert als de volgorde verdeeld wordt. Als ze een reden heeft om als eerste te willen gaan, zou ze normaal gesproken, die gang van zaken verdedigen.
Ze staat echter stommetje te spelen en te kijken naar wie er wat zegt en wie er wat doet. Dat lijkt mij heel kandidaats, een manier om de MOL te betrappen.

Dit inderdaad !!
En dat zie je haar wel meer doen, volgens mij neemt ze haar spreuk ter harte...
De Wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet.
Ze observeert, bewaart graag het overzicht,kijkt links en rechts van haar ,smijt olie op vuurtjes waar ze kan en bekijkt het resultaat, laat het niet merken waar ze mee bezig is, ze kan de finale halen maar is geen mol denk ik .

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 8-02-2020, 20:14:31 »
Denk ook dat ze de finale gaat halen. Zie wel een winnaar in haar. ::jaja::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #357 Gepost op: 8-02-2020, 21:43:05 »
Ze zou nog wel de mol kunnen zijn, denk ik...  ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
« Reactie #358 Gepost op: 8-02-2020, 21:48:31 »
Ze zou nog wel de mol kunnen zijn, denk ik...  ::oink::
Dat zou een finale samen met Buddy en Leonie betekenen die Leonie wint.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MFE

• Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: 8-02-2020, 21:58:05 »
Al vanaf afl. 1 op Mill, maar heden bevestigt ze volledig het vermoeden.

Bij de opdracht met de waaiers zegt ze terwijl ze rondloopt en kijkt naar de waaiers 'kijk, dat is mijn naam'.

Oftewel de mol ontmaskert zichzelf en zegt ook in het bijkomen bij de bomen dat ze wat verdachts had gezien.