Wat ook altijd interessant is zijn de verdenkingen tijdens de executie. Ik heb op basis van de verdenkingen van de kandidaten en de daadwerkelijk ingevulde vragen een schema gemaakt:
Er vallen een aantal zaken op:
- Anita zegt haar antwoorden redelijk te spreiden op Miljuschka, Rob en Tina en toch ligt ze er uit.
- Johan die aangeeft vol op Anita te zitten ligt er niet uit.
Verder: De vraag die aan Jaike wordt gesteld is of de mol in de voorste of achterste rij van de groepsfoto staat. Zowel Buddy als Cleas staan niet heel duidelijk op de voorste of de achterste rij. Ze staan aan de zijkanten. De arm van Miljuschka is voor Buddy, staat buddy dan op voorste rij of op de achterste rij. Zelfde geldt voor Cleas. De arm van Rob zit voor Claes en Rob staat duidelijk op de achterste rij. Is Claes dan op de achterste of de voorste rij. Als dit zo onduidelijk is, vallen Claes en Buddy dan af als mol?
Ik vind de verdenkingen elk seizoen weer heel interessant, maar het blijkt toch altijd lastiger conclusies hieruit te trekken dan we denken.
Anders zouden we nu toch wel kunnen zeggen dat Mil, Rob en Tina niet de mol zijn, gezien Anita die verdacht en eruit ging, terwijl Johan er niet uitging ondanks dat hij vol op een niet-mol (Anita) ging.
Maar er zijn ook veel vragen die over groepjes kandidaten gaan. Zo kan je "per ongeluk" toch meer vragen goed hebben.
Het viel me op hoeveel verdenkingen er uberhaupt gedeeld werden in de eerste aflevering dit seizoen.
Ik snap die bijdrage van het widm forum niet. Ik zie het testbeeld namelijk eerst lang (0.5s), dan kort (0.13s). Dan weer lang (0.5s, precies even lang als de eerste keer), gevolgd door drie keer kort (0.12s). Dan een tijdje normaal beeld, dan 'iets er tussenin' (0.18s). Dan weer normaal beeld en dan de laatste keer nog iets langer (0.23s). Dus 'R D' haal ik er al helemaal niet uit, maar eerlijk gezegd ook geen morse. In het plaatje het 'storing-stukje' uit de bijdrage van 'enemol' omgezet naar frames. Voor de volledigheid: het aantal frames is geen code, dat is namelijk afhankelijk van het aantal frames per seconde waarin het is opgeslagen. In dit geval was dat 61 fps, maar het had ook 25, 50 of meer kunnen zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon een onderbreking tussen de uitzendstraat en de distributie is geweest. NPO Start gebruikt de digitale uitzending, daar zit het dus niet in. Alles wat vanuit de distributie opneemt heeft de storing dan wel.
Als je die twee laatste storingen als "lang" ziet, kan je er C I M uit halen, Claes Iversen Mol. Maar het probleem is dat je bij morsecode ook scheidingstekens nodig hebt. Want anders weet je niet of 1, 2, 3 of 4 signalen tot 1 letter moet maken, wat heel veel verschillende uitkomsten geeft.