Ik heb toevallig laatst eens teruggekeken in de Wie verdenkt Wie-topics van de afgelopen jaren (t/m 2015), om steeds te kijken wie de verdachten van de mol waren gedurende het spel. Ik vond het resultaat uiteindelijk niet interessant genoeg om te posten, want er bleek niet echt een lijn in te trekken te zijn. De mol kan stemmen op zowel afvallers als finalisten, en zowel heel verdachte/vaak genoemde personen in de groep als minder verdachte personen. Maar, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht, heb ik wel meer het idee dat de meeste verdenkingen van de mol van tijdens het spel zijn, dus niet later pas worden bedacht. Dit is ook logisch, want het zou in elk geval voor kandidaten die het programma kijken opvallen als de mol ineens heel andere verdachten noemt op tv.
Ik zou dus niet direct willen zeggen dat dit verdacht is van Mil (als dit is wat je bedoelt, Amethyst). Maar het kan natuurlijk wel. Dat Mil op Nathan zat in de eerste paar afleveringen was duidelijk te merken in de opdrachten. Maar het kan wel zijn dat Nathan de volgende afvaller is, en dat die opmerking van Mil over dat ze van mol wisselt een montagetruc is om te verklaren dat zij doorgaat.