Buddy kan Rob als tweede verdachte hebben, aangezien Mil zei in haar biecht voordat ze Buddy uitkoos om zijn scherm te zien dat Buddy en zij op dezelfde mensen (meervoud dus) zitten. Waarschijnlijk zitten zij dus allebei op Leonie en Rob en niet op Nathan en elkaar.
Dat gezegd hebbende... blijft het alsnog raar dat Nathan dan door is ja, aangezien alle kandidaten naar mijn idee op Rob lijken te zitten, behalve Nathan.. dan lijkt het inderdaad onwaarschijnlijk dat Rob de mol is.
Anderzijds hebben testbiechten in het verleden ons ook van alles wijs geprobeerd te maken (vorig jaar werd de suggestie gewekt dat Sarah op Sinan zat in de aflevering waarin hij afviel bijvoorbeeld, terwijl ze toen al 100% op Merel zat..), dus ik denk dat we hier ook weer niet te zwaar aan moeten tillen.
Edit: sowieso is het heel raar eigenlijk dat Nathan nu nog over 3 kandidaten spreidt. Hij gaat voor Buddy, Leo en Mil. Buddy is het niet, we weten dat Claes een tunnelvisie had op hem en die is naar huis gegaan (terwijl Mil, die Buddy al afleveringen lang vertrouwt, Buddy niet eens op haar radar heeft staan en nog in het spel zit). Dan blijven van de 3 namen die Nathan noemt Mil en Leo over als mogelijke mollen. Aangezien de rest over 2 personen lijkt te spreiden en iedereen op Leo zit, is het dan wel vreemd dat Nathan er nog inzit als zij de mol is (aangezien je dan zou verwachten dat hij de minste vragen goed zou hebben...). Alleen als Mil de mol is, zou het nog kunnen dat Nathan door is gegaan met deze tactiek, aangezien niet iedereen op Mil zit. Maar we weten dat meerdere afvallers Mil ook als hoofdverdachte hadden onder wie Johan (en Buddy verdenkt haar al niet meer sinds aflevering 3, dus hoe zit hij er dan nog in als zij de mol niet is?). Hoe dan ook... ik denk dat nog steeds dat we naar een finale waarin Mil, Rob en Nathan zitten toegaan.
Ik denk Nathan, Rob en Leonie in de finale. Leonie zei in een ontspannen gesprekje tegen Rob “Nathan is de mol,” en Rob knikte alsof zij dit samen allang eens zijn. Rob en Leo hebben Nathan door (ik ga er even vanuit dat hij de mol is) en Nathan weet dat. Mil en Buddy zitten in een Leonietunnel. Mil had de meeste antwoorden op Leonie goed en was eigenlijk de afvaller. Nathan moest haar redden bij de executie.
Waarom? Dat kan om 3 redenen:
1. De spectaculaire opdracht die niet doorging (de foto opdracht kwam ervoor in de plaats) is uitgesteld en alleen leuk met 5 personen. Dat zal die met de Mollandse gerechten zijn.
2. Leo en Rob verdenken Nathan zo openlijk dat zonder het tegenwicht van het bondje Mil en Buddy dat op Leo zit het voor de montage onmogelijk wordt om Leonie nog langer als reserve mol voor de kijker neer te zetten. Ook verdachte Mil zijn ze dan kwijt.
3. Het was vanaf het begin opzet deze gok te nemen in aflevering 7.
Dat laatste denk ik niet, het was te duidelijk geregiseerd. Optie 1 lijkt mij de meest logische.