Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 48770 keer)

Offline Chardo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #180 Gepost op: 23-02-2020, 22:46:18 »
Nathan doet me al het hele seizoen denken aan Taeke Taekema. Die spreidde in de laatste test voor de finale nog. Maarten van der Weijden had ook al een opvallende tactiek om de test te maken. Misschien is dat dus wel gewoon typisch iets voor sporters.

Ik denk eigenlijk momenteel dat Nathan misschien helemaal niet zo erg spreidt als dat zijn biecht doet vermoeden. Ze laten trouwens niet zien op wie hij inzet. Je ziet zijn muisklik, that's it.

Oké, laten we wel wezen, hij zit niet op Rob. Maar wellicht zit hij meer op Leonie dan wij denken en is hij daarom wel door. Ik zie niet zo goed in waarom ze de Mol in het ongewisse laten over zijn verdenking. Nu is het zoiets van 'Huh, maar hoe is Nathan dan eigenlijk door als hij nog zoveel spreidt? Mega verdacht!', terwijl, als Mol kun je toch lekker meegaan op de algemene groepsverdenkingen, Leonie.

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #181 Gepost op: 24-02-2020, 05:09:34 »
1) Rob is waarschijnlijk niet de mol.
- Hier ga ik mee akkoord. Buddy kan nog op Rob zitten, maar Nathan spreidt al op drie waar Buddy niet bij zit en die is door.
Deze moet je even uitleggen. Waarom is Rob niet de mol omdat Nathan op hem stemt en een groen scherm krijgt?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 24-02-2020, 05:39:30 »
Deze moet je even uitleggen. Waarom is Rob niet de mol omdat Nathan op hem stemt en een groen scherm krijgt?

Ik ben Belgian Mol niet. Maar omdat iedereen deels op Rob zit behalve Nathan. is Rob de mol, zou Nathan afgevallen moeten zijn.

Er vanuit gaande dat alles in de testbiechten en verdenkingen klopt althans.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 24-02-2020, 06:26:08 »
Ik ben Belgian Mol niet. Maar omdat iedereen deels op Rob zit behalve Nathan. is Rob de mol, zou Nathan afgevallen moeten zijn.

Er vanuit gaande dat alles in de testbiechten en verdenkingen klopt althans.
Dan moet in 'Nathan spreidt al op drie waar Buddy niet bij zit' de naam van Buddy worden vervangen door de naam van Rob.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #184 Gepost op: 24-02-2020, 08:33:11 »
Buddy kan Rob als tweede verdachte hebben, aangezien Mil zei in haar biecht voordat ze Buddy uitkoos om zijn scherm te zien dat Buddy en zij op dezelfde mensen (meervoud dus) zitten. Waarschijnlijk zitten zij dus allebei op Leonie en Rob en niet op Nathan en elkaar.

Dat gezegd hebbende... blijft het alsnog raar dat Nathan dan door is ja, aangezien alle kandidaten naar mijn idee op Rob lijken te zitten, behalve Nathan.. dan lijkt het inderdaad onwaarschijnlijk dat Rob de mol is.

Anderzijds hebben testbiechten in het verleden ons ook van alles wijs geprobeerd te maken (vorig jaar werd de suggestie gewekt dat Sarah op Sinan zat in de aflevering waarin hij afviel bijvoorbeeld, terwijl ze toen al 100% op Merel zat..), dus ik denk dat we hier ook weer niet te zwaar aan moeten tillen.

Edit: sowieso is het heel raar eigenlijk dat Nathan nu nog over 3 kandidaten spreidt. Hij gaat voor Buddy, Leo en Mil. Buddy is het niet, we weten dat Claes een tunnelvisie had op hem en die is naar huis gegaan (terwijl Mil, die Buddy al afleveringen lang vertrouwt, Buddy niet eens op haar radar heeft staan en nog in het spel zit). Dan blijven van de 3 namen die Nathan noemt Mil en Leo over als mogelijke mollen. Aangezien de rest over 2 personen lijkt te spreiden en iedereen op Leo zit, is het dan wel vreemd dat Nathan er nog inzit als zij de mol is (aangezien je dan zou verwachten dat hij de minste vragen goed zou hebben...). Alleen als Mil de mol is, zou het nog kunnen dat Nathan door is gegaan met deze tactiek, aangezien niet iedereen op Mil zit. Maar we weten dat meerdere afvallers Mil ook als hoofdverdachte hadden onder wie Johan (en Buddy verdenkt haar al niet meer sinds aflevering 3, dus hoe zit hij er dan nog in als zij de mol niet is?). Hoe dan ook... ik denk dat nog steeds dat we naar een finale waarin Mil, Rob en Nathan zitten toegaan.  ;D

Ik denk Nathan, Rob en Leonie in de finale. Leonie zei in een ontspannen gesprekje tegen Rob “Nathan is de mol,” en Rob knikte alsof zij dit samen allang eens zijn. Rob en Leo hebben Nathan door (ik ga er even vanuit dat hij de mol is) en Nathan weet dat. Mil en Buddy zitten in een Leonietunnel. Mil had de meeste antwoorden op Leonie goed en was eigenlijk de afvaller. Nathan moest haar redden bij de executie.

Waarom? Dat kan om 3 redenen:
1. De spectaculaire opdracht die niet doorging (de foto opdracht kwam ervoor in de plaats) is uitgesteld en alleen leuk met 5 personen. Dat zal die met de Mollandse gerechten zijn.
2. Leo en Rob verdenken Nathan zo openlijk dat zonder het tegenwicht van het bondje Mil en Buddy dat op Leo zit het voor de montage onmogelijk wordt om Leonie nog langer als reserve mol voor de kijker neer te zetten. Ook verdachte Mil zijn ze dan kwijt.
3. Het was vanaf het begin opzet deze gok te nemen in aflevering 7.

Dat laatste denk ik niet, het was te duidelijk geregiseerd. Optie 1 lijkt mij de meest logische.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #185 Gepost op: 24-02-2020, 09:07:54 »
1. De spectaculaire opdracht die niet doorging (de foto opdracht kwam ervoor in de plaats) is uitgesteld en alleen leuk met 5 personen. Dat zal die met de Mollandse gerechten zijn.

Dat kan. Maar toen zaten ze toch nog in een andere stad? Zouden ze dan alles voor die opdracht mee hebben verhuisd? En de reden was toch dat het te warm was? Dan verwacht je een fysieke opdracht. Die opdracht met Hollandse gerechten had toch ook wel bij warm weer gekund?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 24-02-2020, 10:51:51 »
afvaller Mil redden lijkt me vreemd. Zoals Mil terecht opmerkt maakt dat totaal geen steek en komt hij zo ineens uit het niets bij meerdere kandidaten serieus in beeld als mol. Als dit moest van de productie hebben ze het hier in ieder geval goed verpest.
Ik weet niet of het goed verpest is. En niks zal 'moeten'..... de mol kiest zelf. Hij zal alleen het advies hebben gekregen het rode scherm te redden. Ik ga ervan uit dat er tenminste nog eerlijk getrokken moest worden, dus hij had ook rood kunnen trekken. In dat geval kies je voor 1 van de 3 die een groen scherm had.

De conclusies zijn dus te snel. Buddy was net zo van slag als Rob. Confuus over de gemaakte keuzes van Mil en Nathan. Bondjes ploffen. Het wordt hard gespeeld. Dat komt allemaal erg kandidaats over. Rob zal kwaad zijn en alleen maar meer denken dat Nathan kandidaat is. Een overkoepelend effect is dat iedereen zich realiseert hoe solistisch het spel is. Dit speelt de mol in de kaart. Je hebt graag 5 eenlingen want de mol is sowieso altijd een eenling.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #187 Gepost op: 24-02-2020, 12:03:17 »
Ik denk Nathan, Rob en Leonie in de finale. Leonie zei in een ontspannen gesprekje tegen Rob “Nathan is de mol,” en Rob knikte alsof zij dit samen allang eens zijn. Rob en Leo hebben Nathan door (ik ga er even vanuit dat hij de mol is) en Nathan weet dat. Mil en Buddy zitten in een Leonietunnel. Mil had de meeste antwoorden op Leonie goed en was eigenlijk de afvaller. Nathan moest haar redden bij de executie.
Huh, ze verdenken Nathan juist helemaal niet. Rob eet zijn hoed op als hij het is, en Leonie knipt Nathans matje eraf ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 24-02-2020, 13:46:20 »
Dan moet in 'Nathan spreidt al op drie waar Buddy niet bij zit' de naam van Buddy worden vervangen door de naam van Rob.

Inderdaad, excuseer. Foutje. Moet uiteraard logischerwijs Rob zijn.

Offline kevin174

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 27-02-2020, 16:06:33 »
Even wat gedachtenspinsels vanuit meerdere hoeken.
Buddy en Nathan hebben hun scherm gezien. Voor de drie die hun scherm niet gezien hebben geldt dat indien ze Buddy of Nathan niet verdenken dat ze naast degene die ze wel verdenken de andere af zouden moeten strepen (omdat ze anders zelf eruit zouden gaan, als ze denken dat de mol het scherm niet gezien heeft is er 50% kans dat ze afgevallen zouden zijn).

Vanuit oogpunt Mil: Leonie is de mol. Dus dan was Rob afgevallen als ze ervan overtuigd is dat ze goed zit. Ze lijkt Rob wel mee te nmen.
Vanuit oogpunt Buddy: Als hij echt volledig op Leonie ingezet heeft is het ook hier aannemelijk dat Rob was afgevallen. Als Leonie niet de mol is dan zal hij waarschijnlijk de test minder slecht gemaakt hebben dan Miljuschka en lijkt Rob dus af te vallen als mogelijke mol.
Vanuit oogpunt Leonie: Rob of Mil moet afgevallen zijn. Dus als ze Mil verdenkt dan is Rob de afvaller als ze dat zelf niet is.
Vanuit oogpunt Rob: Vond het zelf nogal vaag op wie hij nou de test heeft ingevuld.
Vanuit oogpunt Nathan: Veel gespreid en toch door. Dus of zijn er anderen die fout zitten, of hij is zelf de mol.

Als Buddy de mol is: niet gek dat Nathan doorgaat omdat bijvoorbeeld Miljuschka waarschijnlijk minder op Buddy heeft ingezet. Kan dus zo zijn. Waarschijnlijk was Miljuschka dan afgevallen en anders denk ik eerder Leonie dan Rob.
Als Miljuschka de mol is: gek de Buddy door is, dan zit dus Rob of Leonie verder fout dan Buddy.
Als Nathan de mol is: dat Buddy door is kan dan omdat ook anderen niet echt op Nathan lijken te zitten. Leonie had mogelijk het rode scherm gehad maar zou evengoed een van de twee anderen kunnen zijn.
Als Rob de mol is: Buddy en Nathan is door terwijl die volgens mij niet op Rob zaten. Leonie en Miljuschka lijken hier meer rekening mee te houden. Kleine kans dat dit dan zo is.
Als Leonie de mol is: Dan heeft Rob Leonie niet meegenomen en was hij afgevallen. Miljuschka heeft dan meer overlevingskans dan Nathan, en die heeft groen gehad.

Als ik dit zo zie streep ik Rob en ook een beetje Miljuschka af, denk ik dat Rob degene was die afgevallen was en neig ik zelfs naar Nathan als mol al blijft Leonie mijn hoofdverdachte. Maar uiteraard is niets wat het lijkt en kunnen mensen dus op anderen de test hebben ingevuld dan dat het lijkt.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2020, 16:08:28 door kevin174 »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 27-02-2020, 16:52:51 »
Even wat gedachtenspinsels vanuit meerdere hoeken.

Mooi gedachtespinsel. Ik kom ook ongeveer op dezelfde conclusies uit. Ook opvallend dat net Leonie de waarschijnlijke afvaller Rob redt.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #191 Gepost op: 28-02-2020, 12:44:25 »
Door dezelfde gedachtespinsels rond de wie verdenkt wie heb ik Rob laten zakken naar verdachte nummer 2, en is Nathan nummer 1 geworden.

De gedachtespinsels vanuit mijn optiek: Mil zou zijn afgevallen, en Nathan redt haar, om pas een aflevering verder de grote schok te laten plaatsvinden, en de verwarring 1 aflevering langer door te trekken. Want als er niks verandert, en Mil valt morgen af, dan schrikt Buddy zich een ongeluk. En moet opnieuw gaan zoeken. Dan wordt het een spannende aflevering 9!

Maar goed, morgen wordt er meer duidelijk.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 28-02-2020, 14:23:07 »
Door dezelfde gedachtespinsels rond de wie verdenkt wie heb ik Rob laten zakken naar verdachte nummer 2, en is Nathan nummer 1 geworden.

De gedachtespinsels vanuit mijn optiek: Mil zou zijn afgevallen, en Nathan redt haar, om pas een aflevering verder de grote schok te laten plaatsvinden, en de verwarring 1 aflevering langer door te trekken. Want als er niks verandert, en Mil valt morgen af, dan schrikt Buddy zich een ongeluk. En moet opnieuw gaan zoeken. Dan wordt het een spannende aflevering 9!

Maar goed, morgen wordt er meer duidelijk.

Het enige wat volgens mij echt een shock veroorzaakt is Leonie die afvalt, want daar zit iedereen op. Mil is enkel de hoofdverdachte van Leonie tot zover wat we kunnen afleiden.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 29-02-2020, 04:28:48 »
Viel me nu pas op in aflevering 7, dat Rob zegt dat hij Nathan en Mil er een beetje tussenuit haalt en meer richt op Leonie en Buddy. Dat betekent dat hij eigenlijk steeds op iedereen heeft geprobeerd te spreiden en dat nog steeds doet (Maarten van der Weijden tactiek?). Lijkt mij vrij kandidaats om te doen (en zou Mil gelijk kunnen hebben dat Rob was afgevallen).

Vermoed verder toch dat Nathan boven verwachting geslaagd is de verdenkingen (van vooral Mil en Buddy) van zich af te krijgen door als enige niet naar de waaiers te gaan kijken om zogenoemd ter compensatie voor eerder falen wat geld in de pot te brengen. (Iets waar hij in zijn biecht een geheel andere verklaring voor geeft). Hoewel de verdenking van Nathan niet elke aflevering in de test biechten zit, vernemen we tot aflevering zes wel elke aflevering  ergens dat Mil en ook Buddy Nathan erg verdenken. Dat stopt abrupt in aflevering 6, dan ineens wordt Nathan alleen nog genoemd als "die kan het niet zijn". De hamvraag blijft dan: was het een opzet van Nathan waarin hij ruim geslaagd is?

Of zien wij van iedereen de uitspraak 'Nathan kan de mol niet zijn' omdat ze elkaar op het verkeerde been willen zetten en worden wij daarmee op het verkeerde been gezet?
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 04:45:24 door cinner »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #194 Gepost op: 29-02-2020, 10:54:49 »
Maar weer even een overzichtje:

• Rob wordt verdachter
  • Niemand verdenkt Nathan
  • Buddy zegt dat hij al in aflevering 1 op Leonie zit. Dit klopt met wat hij in aflevering 1 zegt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #195 Gepost op: 29-02-2020, 11:44:18 »
Maar weer even een overzichtje:

Oranja! Als ik naar de kleuren kijk zo.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #196 Gepost op: 29-02-2020, 21:49:47 »
Wie had het meest overeen met Leonie?  ::rofl::

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #197 Gepost op: 29-02-2020, 21:59:23 »
Ja, dat zou je zeggen. Mil is de mol, want die is ook een vrouw en sliep op dezelfde kamer als Leonie?

Of we krijgen niet te zien hoe het werkelijk zit...

De verrassing na de executie was wel groot bij iedereen! Alleen Nathan vond ik niet zo veel reageren. Het gezicht van Rob was echt prachtig, die geschrokken uitdrukking! En ook bij Buddy, maar die is een acteur. En Mil reageerde ook vrij levensecht.

Offline Mol-Cooper

• Forumlid
  • Hey!
« Reactie #198 Gepost op: 29-02-2020, 22:07:52 »
Iedereen verdachte Leonie.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 29-02-2020, 22:14:15 »
Maar wie verdacht Leonie zelf?

Vorige aflevering noemde ze Buddy in het geheel niet. Nathan viel voor haar af als mol. Hield ze over Mil en Rob.

Deze aflevering spreidde ze over 2 man, naar eigen zeggen (ook nog tegen Rik dus dit is geen misleiding van de montage). Grote kans dat ze idd op Mil en Rob heeft gespreid, volgens mij heeft ze wel vaker gezegd dat het niet Nathan is.